בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
אופנה 
חתולים בצמרת 
 
אופנה |
 
רוני גובר

לי טריפון ומריה אלפר חולקות אובססיה לאופנה. הן ליקטו ממיטב מחלצות חו"ל, שיקמו ושיפרו. רוני גובר ביקרה בקושקה ("חתולה") – חנות וינטג' ייחודית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
(כל התמונות: נדב ברנשטיין)

באוקטובר 2008 פתחה לי טריפון, סולנית להקת אטליז, את חנות הוינטג' "קושקה". מריה אלפר, בוגרת מסלול לבוש ואביזרים בבצלאל וסטודנטית לתואר שני ביחידה למחקר התרבות באוניברסיטת תל-אביב, הבחינה בפוטנציאל הגלום בתחום, פנתה אל לי והודיעה נחרצות: "את צריכה אותי". השילוב התברר כהצלחה גדולה ועד מהרה חנכו השתיים את קושקה החדשה - חנות וינטג' יחידה מסוגה בארץ המציעה חוויה תרבותית עשירה וקושרת אופנה לאומנות קונספטואלית ומוסיקה. כעת, משסיימו השתיים מסע רכש עולמי ותהליך ברירה, צירוף ועיצוב מחדש ברוח התקופה, לא נותר להן אלא לערוך מסיבת פתיחה שתתקיים היום (16.12) בשעות הערב המוקדמות ברחוב פרישמן 42, תל אביב.

 
 
 
"רבים מפרטי הלבוש הנמכרים בקושקה יובאו על-ידינו מברלין", הן מספרות בהתלהבות, "שלא כמו רוב חנויות הוינטג', אנחנו מייבאות קולקציות שלמות". לי ומריה השכילו לזהות את התנאים האידיאלים השוררים בגרמניה – מערכת סוציאלית מתקדמת וביקוש רב לוינטג' שמקורו בפופולאריות הסגנון – ויבאו ארצה את מיטב מחלוצותיהם של הברלינאים. "ניסיתי לחזות לאן תתפתח האופנה בזמן הקרוב ולבחור את פרטי הלבוש בהתאם", מסבירה מריה שאך לאחרונה חזרה מברלין כשבאמתחתה ערב רב של חצאיות מקסי פרחוניות וסרפאנים משובצים נוסח קלייר דיינס ב"אלו הם חיי", "בקרוב נשוב ונאמץ אל חיקנו ואל ארוננו את אופנת הניינטיז".

 
 
לי ומריה נאמנות ללקוחותיהן וסולדות ממעגל הסחר שכל עניינו, לדבריהן, הוא קמעונאות ורווח כלכלי, "לא נמכור למישהי פריט לבוש שלא מחמיא לה", גורסות בתוקף, "מאוד חשוב לנו שהלקוחות יהיו מרוצות". בעודנו משוחחות נכנסה לחנות נערה צעירה ובחיוך רחב הודתה לשתיים על השמלה שרכשה בהמלצתן, "עשיתן לי את האירוע!"

"אנחנו באמת אוהבות את הבגדים בחנות", הן מתמוגגות, "אנחנו אוהבות את העיצובים, הניואנסים, התפירה... הקונות מבחינות בזה וחשות כי למישהו היה אכפת מספיק בשביל ללכת, לבחור, לתקן, ולהעניק להן בגד ייחודי באיכות ייצור גבוהה ביותר".

 
 
 
לי ומריה, שתי עלמות חן משובבות נפש וטובות מראה, מונעות על-ידי תשוקתן לחקור סוגיות אסתטיות וביטויין בחיי היומיום: "בגדים מהווים עבורי מושא מחקר אנתרופולוגי", אומרת מריה, "החנות היא מעין מעבדה אנושית בה אני עורכת תצפיות ולומדת אודות תרבות והרגלי הצריכה". לי מצידה, מקבילה בין עולם הבמה וחווייתה את עצמה כפרפורמרית להווייתה כאשת אופנה: "התפקיד שלי הוא להעניק לקהל, בין אם מדובר בקהל צופים, מאזינים או קונים, חוויה ערכית בעלת ערך מוסף שתגרום לו להרגיש טוב עם עצמו".

 
 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by