בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סדר יום 
שמנה? אכלת אותה 
 
 הרימה את הכפפה. בת` דיטו ל-Evans    צילום: אתר רשמי    
סדר יום |
 
שלומית סאם-אקרמן

לנשים צעירות מעל מידה 46 בישראל אין מה ללבוש, וגם טרנד האוברסייז לא מהווה נחמה. מדוע לא ניתן למצוא בארץ מותג מעודכן ושיקי לנשים במידות גדולות ומתי תקום הבת' דיטו המקומית שתשים קץ לתופעה? אנשי מקצוע מנסים להשיב על השאלה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מגזין האופנה האמריקאי V החליט לפתוח את 2010 בדרך מקורית ויפה, הנושאת על דגלה מטרה נעלה: גיליון חודש ינואר יוקדש לדוגמניות במידות גדולות, והמטרה המוצהרת, על פי עורך המגזין, היא "להוכיח שכולן יפות, ולא משנה באיזו מידה מדובר". הגיליון יכיל הפקות אופנה של נשים מלאות – לבושות לגמרי עד עירומות, שצולמו על ידי טרי ריצ'רדסון, ברוס וובר ואפילו, שימו לב - קארל לגרפלד. נראה שהאחרון, שרק לפני חודשיים יצא בהצהרה לפיה אין מקום לנשים שופעות בתעשיית האופנה, שינה את דעתו.
 
מלבד התקשורת שמתחילה להתייחס לנושא בצורה רצינית ולהעלותו על סדר היום, גם תעשיית האופנה המסחרית בארצות הברית הפנימה את הצורך והביקוש למידות גדולות: סולנית להקת "גוסיפ" ואייקון האופנה בת' דיטו כבר הרימה את הכפפה עם מותג מידות גדולות פאשניסטי וגלאמי בעיצובה לרשת "אוונס" ("Ditto for Evans"), ולצידה קמו מותגים עדכניים ושיקיים כמו כמו "dorothy perkins" ו"Torrid". אפילו רשתות כמו "אולד נייבי" "forever21" ו"ריינבו" כבר מכילות מחלקות למידות גדולות, אבל בישראל, עושה רושם שהמציאות האופנתית, לפחות כפי שמכירות אותה נשים מעל מידה 44, לא עומדת להשתנות בקרוב.

 
מותג מידות גדולות גלאמי . Ditto for Evans
 מותג מידות גדולות גלאמי . Ditto for Evans   צילום: אתר רשמי bethdittoatevans 
 
 

קבלו סטארט אפ: מידות גדולות לבחורות צעירות

 העיצובים שמציעות הרשתות במידות מעל 46 מאוד שמרניים ומבוגרים והכל נובע מהתפיסה המוטעית לפיה אשה שמנה צריכה ללבוש בעיקר שחור ולהצניע כמה שיותר את הגוף שלה 
לא ברור איך אף מעצב רציני טרם עלה על הסטרט אפ הזה - מידות גדולות לבחורות צעירות. במציאות בה המוני מעצבים פועלים בשוק קטן ורווי שפונה לאותן צעירות ורזות, מפתיע שאף אחד לא חשב להוציא קולקציה גם לאלו המלאות יותר. ההיצע של מותגים ישראליים כמו "ml", "עונות", "אישה אישה", או "קרייזי ליין", כופה על נשים במידות גדולות גזירה אופנתית אחת – בדים ענקיים, בדרך כלל שחורים, רוויים אפליקציות ופייטים א-לה חנה לסלאו, שבינינו, לא ממש מתאימים לבחורה צעירה, שלמרות שהמידה שלה גדולה מ-44, ייתכן וגם היא ניחנה בחוש אסתטי מפותח.

עם הבעיה הזאת מתמודדת נילי ממן, 41, מנהלת הפורום "אופנה מלאה" באתר תפוז. בתור בחורה שאוחזת במידה 48 היא מספרת כי כל קנייה של בגד מלווה אצלה או בהמון פשרות או לחילופין בהמון כסף. "הפעם הראשונה שהתודעתי למצוקה הייתה כשרציתי להפיק תצוגת אופנה לנשים שמנות, אז גיליתי בדרך הקשה כמה מעט מעצבים עובדים בתחום הזה", נזכרת ממן, "העובדה שאפשר למנות אולי בשתי ידיים את כמות הרשתות והמעצבים שפונים לקהל הזה מעידה על המבחר הדל שעומד בפנינו. העיצובים שמציעות הרשתות במידות מעל 46 מאוד שמרניים ומבוגרים והכל נובע לדעתי מהתפיסה המוטעית שלהם לפיה אשה שמנה צריכה ללבוש בעיקר שחור ולהצניע כמה שיותר את הגוף שלה".

 
לא ממש מתאים לבחורה צעירה. ml
 לא ממש מתאים לבחורה צעירה. ml   צילום: יניב אדרי 
 

"לבחורה במידה גדולה מתחת לגיל 25 אין איפה לקנות בגדים"

אמנם ממן בת 41, אך מתוקף תפקידה היא מודעת היטב למצוקותיהן של צעירות ממנה. "כשבחורה בת 20 נכנסת לחנויות כאלו אין סיכוי שהיא תמצא את עצמה שם", היא מוסיפה, "הפייטים, האפליקציות, והג'ינסים הרקומים כל כך רחוקים מהאופנה שלובשות בנות גילה שלא נותרת לה ברירה אלא להתפשר על בגדים שהם פחות יפים בעיניה או להוציא מאות שקלים על בגד של מעצב שקצת יותר קשוב לדרישותיה".

אז הישועה, מסתבר, לא מגיעה מן הרשתות הגדולות שגם מצידן מודות כי אינן פונות לקהל צעיר במיוחד. "לבחורה במידה גדולה מתחת לגיל 25 פשוט אין איפה לקנות בגדים", קובעת אסתי ברוך, המעצבת הראשית של רשת "ml". "בעבר עשינו נסיון לפנות לקהל צעיר יותר ויצאנו בליין שכונה אז "ml young", אבל כנראה שהדימוי המבוגר של הרשת קצת הרתיע צעירות שלא רצו את תו הזיהוי של מידה גדולה. עיצוב בגד לאישה שמנה הוא תהליך מורכב מאוד שדורש התחשבות בכל כך הרבה פרמטרים כמו מבני גוף שונים והקפדה על פרטים קטנים וזאת אולי הסיבה שהרבה מעצבים לא מתקרבים לנישה הזאת".

 
גם המעצבים בחו"ל כבר הפנימו. דוגמנית המידות גדולות קריסטל רן מדגמנת ז'אן פול גוטייה
 גם המעצבים בחו"ל כבר הפנימו. דוגמנית המידות גדולות קריסטל רן מדגמנת ז'אן פול גוטייה   צילום: רויטרס 
 

ששון קדם - למדושנות, תרתי משמע

אחד החלוצים בתחום, שמצליח כבר 18 שנה ליצור אופנה עדכנית ומתוחכמת לנשים שמנות עד למידה 60, הוא המעצב ששון קדם שמשום מה חושב שהיצע האופנה שיש כיום לנשים שמנות הוא גדול מתמיד.

"טרנד האוברסייז ששולט היום עושה חסד מאוד גדול עם הנשים השמנות", הוא טוען, "יש היום לגיטימציה ללבוש טייץ ומעליו עליונית רחבה ולהיראות הכי אופנתית ושיקית. אמנם טייץ בעיני הוא פתרון עיצובי זול, אך יש הרבה בנות שמתחברות לטרנד הזה וגם נראות איתו לא רע בכלל. בגדול, אני לא נכנס למקום של איך להרזות את האישה ולהסתיר את הגוף שלה, בגד זה אמירה וביטוי לאישיות. גם אם אישה שוקלת 100 קילו היא צריכה להיות גאה ולא להתחבא".

 
"טרנד האוברסייז ששולט היום עושה חסד מאוד גדול עם הנשים השמנות". מתוך הקולקציה של ששון קדם
 "טרנד האוברסייז ששולט היום עושה חסד מאוד גדול עם הנשים השמנות". מתוך הקולקציה של ששון קדם   צילום: יח"צ 
 
אך כמו הפריטים עצמם, גם למחירים של קדם יש אמירה. עם טווח שנע בין 200 ל-2300 שקלים, מעטות הן הבנות שיוכלו לאפשר לעצמן מלתחה שלמה שלו. נילי ממן וחברותיה לא מסכימות עם דעתו של קדם בנוגע למצב היום, וגם טרנד האוברסייז לא מהווה עבורן נחמה.
 
מחכים לאמיצה המקומית. בת' דיטו
 מחכים לאמיצה המקומית. בת' דיטו 
 צילום: שער מגזין LOVE 
 
הן מצידן מחכות ליזם האמיץ שיקים כאן רשת מידות גדולות לבחורות צעירות שנושמות אופנה וטרנדים ולא מעוניינות לחלוק את המלתחה עם הדודה שלהן, במקרה הטוב. בינתיים, הן מסתפקות במבחר המצומצם העומד בפניהם ומציינות לשבח את העיצובים של קדם, רונן חן (שאמנם הולך על הטווח הנמוך של המידות הגדולות אך עדיין עונה על הצורך של לא מעט שמנות), "בורדו" בכפר מל"ל, המותג "שמניסטא" וגם את ליין בגדי ההריון "for2" ברשת "ml".

כמו בהרבה דברים אחרים כנראה שגם בעניין הזה נאלץ ללמוד מאירופה או מארצות הברית, שם אפשר למצוא כיום לא מעט רשתות המתמחות באופנה גדולה לבחורות צעירות, ומכילות לפחות מחלקה אחת בחנויות הרשת המוקדשת לקהל זה. כנראה שם מבינים סטרט אפ אמיתי מה הוא.

>>> קארל לגרפלד: "אף אחד לא רוצה לראות אישה שמנה על המסלול"
>>> עוד בסדר יום
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by