בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סדר יום 
יוצאים לפרסומות 

יוצאים לפרסומות

 
סדר יום |
 
לובה שמוקלר

סלבריטאים, הפקות סוריאליסטיות, פרובוקציות זולות ועירום מלא: הקמפיינים שעיצבו מחדש את עולם האופנה בעשור האחרון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
עולם האופנה תמיד מנסה להעלות את הרף בכל הנוגע ליכולת ריגוש. נדמה שבעשור האחרון, הקביעה הזו באה לידי ביטוי במספר מישורים - הן מבחינת הטרנדים שהפכו להיות מוקצנים יותר עם השנים, הן מבחינת הדוגמניות שהפכו להיות רחוקות ממודל היופי שייצגו אלו של שנות ה-90 והן מבחינת הקמפיינים שרואים אור כל עונה ואמורים למשוך את עין הלקוח הפוטנציאלי לקראת הקולקציה העתידית.

אם בעבר היה די בפריטי הלבוש עבור קמפיין מוצלח, הרי שקצב החיים של שנות האלפיים הכתיב חוקים חדשים: סלבריטאים, הפקות סוריאליסטיות, פרובוקציות זולות ועירום מלא - כל האמצעים כשרים כשמנסים להתבלט בנוף המתחרים.
 

דולצ'ה & גבאנה | סתיו-חורף 2007

הקמפיין שצולם על ידי סטיבן קליין, הופק ברוח עתידנית כשכל הדוגמנים לבושים בחליפות ושמלות מתוכשטות בצבעי הכסף והברונזה ומתחזקים מבט שומם בעיניים. צמד המעצבים הלכו על קו פרובוקטיבי ויצרו אפליה מתקנת בדמותו של דוגמן ערום ומושפל שמגלם אוביקט מיני לצד הנימפות החזקות שרודות בו באמצעות שוטים והוראות. ניתן להבחין שגם שהחדר בו מצולם הקמפיין ככל הנראה אמור להיות מוסד לבריאות הנפש שקירותיו ספוגיים והכסאות עשויים חומר ממוחזר. הרבה אלמנטים והרבה פרובוקציות, עד שבקושי מבחינים שאלו הם לא הבגדים שמצליחים לרגש.

 
 
 

הבושם של טום פורד | 2007

טום פורד אוהב עירום. הקמפיין לבושם הראשון שהוציא לאור היה בין הפרובוקטיביים שנראו בעשור האחרון: בקמפיין מופיעה דוגמנית שבקבוקון הבושם מונח בין שדיה ובמרכז מפשעתה ומכסה בקושי את איבריה האינטימיים. האישה נראית מיוזעת או מרוחה בשמן, שפתיה משוחות באודם אדום עז ופיה פעור בצורה שלא משאירה הרבה מקום לדמיון. נשים רבות נפגעו מהקמפיין, במיוחד לאור העובדה שמדובר בבושם המיועד לגברים ובשל השימוש באישה כאובייקט מיני גס ונמוך. פורד עצמו אמר בתגובה כי "גוף האדם יפיפה ואין צורך להסתיר אותו".

 
 

סיסלי | 2001+2007

סיסלי שיגרו לנו קמפיינים פרובוקטיביים שנה אחרי שנה בנסיון לזכות במעט תהילה. לפני כשנתיים הופק קמפיין זכור בו מופיעות דוגמניות עם איפור מרוח ומבט לא מפוקס מסניפות גופייה דמויית קוקאין תחת הכותרת "fashion junkie", אך נדמה כי הקמפיין שבאמת הצליח להרים את הגבה היה ב-2001 בו מצולמת דוגמנית המנסה לינוק עטיני פרה. בשני הקמפיינים הקשר לאופנה רופף למדי אך שניהם מהווים סמל למגמת הנועזות והרצון לייצר כותרות המאפיינת את העשור.

 
 

ורסצ'ה | אביב-קיץ 2005

לאחר מותו של ג'יאני ורסצ'ה, הוחלט לעשות מתיחת פנים כוללת למותג ואחד מנסיונות ההחייאה היו באמצעות הטבעת המונח Rich bitch המתייחס לאישה קרייריסטית שמתלבשת בצורה דקדנטית וזוהרת, עשירה בפרוות, יהלומים ועור. לצורך הקמפיין נבחרה מי אם לא סמל ההיי סוסייטי - מדונה, ובו היא מופיעה כנימפה קרייריסטית בעלת הבעה אחת בלבד, שמזכירה במידת מה את סמנת'ה ג'ונס האגדית. אין ספק שהקמפיין האחרון בכיכובה של מדונה לדולצ'ה וגבאנה מהווה את היפוכו הגמור לזהו של ורסאצ'ה.

 
 

לואי ויטון | אביב-קיץ 2008

את הקמפיינים של לואי ויטון זוכרים בשנים האחרונות בעיקר בזכות פרזנטריות כמו מדונה או סקארלט ג'והנסון אך נדמה כי הקמפיין החשוב לבית ויטון היה זה משנת 2008 בו הוחזרה עטרה ליושנה בכיכובן של קבוצת דוגמניות העל המפורסמת של שנות ה-90. בקמפיין מופיעות קלאודיה שיפר, נעמי קמפבל, סטאפני סימור ואווה הרציגובה נאות וחטובות מתמיד, שוכבות על מנוע מכונית כשאביזרים של המותג מעטרים אותן מכל עבר. הקמפיין שצולם ברוח ההוליווד גלאם של העבר אמנם לא מביא שום דבר חדשני או מעניין במיוחד אך די בהתבוננות בפניהן הזוהרות של הדוגמניות כדי להבין את השירות נעשה להן.

 
 

הרמס | סתיו-חורף 2008

בית האופנה הותיק תמיד מנסה לשדר לקהל הלקוחות שלו רוח של מסורת יוקרתית. בהרמס לא מסתמכים על פרובוקציות או סלבריטאים כדי להפיק קמפיינים מאחר והפניה היא לפלח ממוקד מאוד בקהל צרכני האופנה שלא מתעניין בכל הרעש מסביב אלא רק באיכות הבגדים עצמם. הקמפיין בולט ביופיו ובדקדנטיות שלו ובמרכזו עומדת דוגמנית אמיצה לבושת שכבות המושכת בקושי יאק באמצע סופת שלגים. הכוכבים האמיתיים הם היאק והסוס שמהלכים בקושי בסופת השלגים כשעל גבם אוכף עור ועליו נח תיק אלגנטי התואמים בצבעם לבגדי הדוגמנית.

 
 

גוצ'י | סתיו-חורף 2008

זה אמנם מעט קלישאתי להתחקות אחרי דור הוודסטוק של שנות ה-60, אבל גוצ'י מצליחים לשכנע אותנו בקמפיין שתואם היטב את הרוח הבוהיימית שאפיינה את הקולקציה באותה עונה. הקמפיין של גוצ'י דורש צפייה חוזרת מאחר ובמבט ראשוני נראה כי מדובר בסצינה ששאובה מתוך "שיער" ורק כשמבחינים בפרטים שמים לב כי מעבר למבט החולמני ולרקע הפסטורלי אין באמת קשר בין הפרוות, התיקים היוקרתיים והבגדים המשובחים לבין ילדי הפרחים.

 
 

דולצ'ה & גבאנה | סתיו-חורף 2006

דולצ'ה גבאנה מומחים ביצירת קמפיינים שזוכרים גם שנים לאחר מכן וזו בדיוק הסיבה להופעתם השניה בסיכום העשור. גם הקמפיין הזה לא חף מפרובוקציות וניתן למצוא בו דוגמנים ערומים שמשולבים בנונשלנטיות לאורך כל אורכו. הקמפיין הוא מחווה לתקופת מארי אנטואנט והמאה ה-17 וצולם על ידי הצלם הנודע סטיבן מייזל המגולל באמצעות התמונות סיפור שלם מתרחש במאות הקודמות וכולל מעשי תככים, סקס, אהבה, מוות ותיקי מעצבים.

 
 

אימפוריו ארמאני | הלבשה תחתונה 2009

הקמפיין כיכובם של דיוויד וויקטוריה בקהאם מציג פן בזוג הכה מפורסם הזה צד שטרם נחשף לעולם: הבקהאמים, שלרוב מצטיירים כזוג קריר ומרוחק, מספקים לנו הצצה אינטימית לחדר המיטות שלהם ומצטלמים חצי ערומים, מתלטפים וחושניים. הקמפיין זכה לפופולריות כה גדולה עד שאפילו כוכבת הטוק שואו האמריקאית, אלן דג'נרס, הלבישה את פניה בפוטושופ על גופה של ויקטוריה בקהאם כהומאז' לזוג המלכותי.

 
 

לאנווין | סתיו-חורף 2005

קמפיין המתעד שיתוף פעולה מרהיב בין סטיבן מייזל לבית האופנה האגדי לאנווין. בניגוד למרבית הקמפיינים שסמכו על סלבריטאים או פרובוקציות כדי לייצר כותרות, הקמפיין של לאנווין בולט בזכות עצמו. מעבר לכך שניתן להתענג דקות ארוכות על הבגדים המופתיים, הרי שלא די בהצצה אחת בקמפיין המסתורי והמרתק הזה כדי להבין מה ניסו לשדר באמצעותו. הסימטריה, העמידה החנוטה, הרגליים המחוברות בקרסוליים - כל הסממנים הללו נועדו כדי לגרום לנו לתהות האם מדובר באדם, בובה או שמא ביצור על טבעי? ככל שמתבוננים בקמפיין הזה שוקעים לתוכו יותר.

 
 
מבט כולל על כל הקמפיינים של העשור האחרון מגלה כי נדיר למצוא כזה שהוא נטול יומרות וגימיקים. העובדה שהקמפיינים מתעקשים להעניק לנו ערך מוסף פרט להצצה לקולקציה היא בסיס לויכוח קבוע, אך כנראה שמדובר בתוצר הכרחי של מציאות עולם האופנה שמשתנה בקצב תדיר ומקיימת צורך מתמיד בחידושים ובריגושים.


>>> מדונה שוטפת כלים בקמפיין קיץ 2010 של "דולצ'ה גבאנה"
>>> הצצה לקמפיין הפרובוקטיבי של לינדזי לוהן ל-"6126"
>>> בר רפאלי ונועם טור מצטלמים לקמפיין הקיץ של "FOX"
>>> מלילי אלן ועד ויקטוריה בקהאם: הסלבס שניסו למכור לנו החורף בגדי מעצבים
>>> עוד בסדר יום
>>> בחזרה לאופנה
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by