בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סדר יום 
הדבר החם הבא 

הדבר החם הבא

 
סדר יום |
 
לובה שמוקלר

ולנטינו וז'אן פול גוטייה מושפעים מאווטאר, ריקרדו טישי חוזר לאישה הפריזאית של הסבנטיז וקרל לגרפלד מצליח לייצר וינטג' עתידני. שבוע אופנת ההוט קוטור לאביב 2010 הגיע לסיומו - הצצה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
רבות כבר נכתב אודות מותו של הקוטור ורבים מיהרו להספיד אותו, אך מנגד יש שיגידו שקולקציות הקוטור הן אלו שמצדיקות את קיומו של עולם האופנה ומהוות את החלק האמנותי של עולם זה. והנה, עונת הקוטור חוזרת והמעצבים הגדולים ביותר העמידו השבוע בפריז תצוגות מהזן המהדהד.

כל הפריטים שנראים על המסלול בשבוע הקוטור דומים יותר למיצגים מהלכים ולמרות שמעט מאוד נשים הן ברות מזל מספיק כדי להשתייך למועדון הקוטור האקסקלוסיבי- הרי שבמקרה הזה להיות צופה היא חוויה לא פחות מיוחדת.

 

ז'אן פול גוטייה - חגיגה מקסיקנית

קולקציית הקוטור של ז'אן פול גוטייה לא דומה לשום דבר אחר שראינו עד כה. מדובר בקולקציה מאוד ורסטילית שכוללת שימוש במספר רב של חומרים - החל מתחרה ונוצות ועד חלקי מתכת. הקולקציה שואבת השראה מהתקופה האצטקית של מקסיקו ומושפעת מהתרבויות השבטיות שנחתו עלינו בזכות "אווטאר" ולכן היא גם נראית כמו שילוב מעניין בין העבר לעתיד עם נגיעות פרימיטביות וקולוניאליסטיות מורגשות.

היופי בקולקציית הקוטור של פול גוטייה הוא ששום פריט לא דומה למשנהו ושלא די בעיון אחד בקולקציה כדי לספוג את כל הפרטים הקטנים ואת הגאונות שבעשייתה. פעם נוספת מוכיח המעצב כיצד הוא מצליח לשמר את כוחו בעקביות שנים רבות כל כך.

 
לא דומה לשום דבר אחר. מתוך תצוגת הקוטור של ז'אן פול גוטייה
 לא דומה לשום דבר אחר. מתוך תצוגת הקוטור של ז'אן פול גוטייה   צילום: רויטרס 
 
 

שאנל - וינטג' חדשני

קולקציה של "שאנל" שאין בה ולו מעט שחור או כחול נייבי גורמת לנו לתהות האם קרל לגרפלד חש בטוב ובכל זאת, מדובר באחת הקולקציות המוצלחות שהמעצב העמיד לאחרונה על המסלול. ראשית, אי אפשר שלא להתייחס לעיצוב השיער של הדוגמניות שכמעט לחלוטין גונב את ההצגה: תסרוקות נפוחות בצורת לב או פפיון (בהשראתה של ליידי גאגא?), קריקטוריות כמעט עם פסים כסופים התואמים לרוח הקולקציה.

אם נוסיף לתסרוקת את הגרביונים הכסופים ואת מגפוני החלל בסגנון הרוקוקו שנחו על רגלי הדוגמניות - נבין שלגרפלד ניסה לייצר אווירה מאוד מדויקת. גם בקולקציה של "שאנל" יש תחושה עתידנית, אך השילוב של האלמנטים העתידיים יחד עם החליפות העשירות והמסורתיות הוא שיוצר אווירה מיוחדת של וינטג' חדשני שאין בשום קולקציה אחרת. אגב, אם תשאלו את לגרפלד עצמו כיצד הוא רואה את הקולקציה שלו, הוא לעולם לא יבחר לתאר אותה כעתידנית. לאגרפלד "לא מאמין בבגדים אוונגרדיים עבור עתיד שלעולם לא יתרחש. אופנה היא תמיד 'עכשיו'".

 
לגרפלד שוב התעלה על עצמו. מתוך תצוגת הקוטור של שאנל
 לגרפלד שוב התעלה על עצמו. מתוך תצוגת הקוטור של שאנל   צילום: רויטרס 
 

ג'יבנשי - נוסטלגיה פריזאית

ריקרדו טישי מציג כבר שנה שניה ברציפות קולקציית קוטור בלתי נשכחת עבור "ג'יבנשי". מאז שטישי מונה כמעצב האמנותי של בית האופנה הוא הספיק להוכיח את מעמדו לא רק כוירטואוז בכל הנוגע לאופנת ready to wear כי אם גם בקוטור, שכן קולקציות התפירה העילית שלו שהן תמיד מדויקות, אסתטיות וחדשניות להפליא.

בניגוד ליתר המעצבים ששאבו השראה מהעתיד, טישי דווקא בחר להתרפק על האישה הפריזאית של שנות ה-70' כמודל ההשראה שלו. בקולקציית הקוטור ניתן למצוא למשל טוקיסדו גברי שנשבר עם טי-שירט מעוטרת נוצות יען, שמלות קוקטייל מעוטרות בספירלות עשויות אורגנזה ושמלות תחרה כבדות ודרמטיות. הקולקציה של "ג'יבנשי" מאוד מגובשת, הרמונית ומפתיעה וכנראה שניתן להכתירה, יחד עם פול גוטייה, כקולקציות הקוטור המצליחות ביותר ל-2010.

 
קולקציה בלתי נשכחת. מתוך תצוגת הקוטור של ג'יבנשי
 קולקציה בלתי נשכחת. מתוך תצוגת הקוטור של ג'יבנשי   צילום: רויטרס 
 

ולנטינו - אדם וחווה בעולם הסייבר

שבוע אופנת הקוטור בפריז הוכיח פעם נוספת ש"אווטאר" הוא הסרט המצליח ביותר בכל הזמנים. מלבד ההשראה לפול גוטייה הסרט מהווה גם בסיס להשפעות קולקציית התפירה העילית של "ולנטינו". כאן לא הסתפקו ברמיזה עדינה לסרט אלא בהגדרה מובהקת של קולקציה המתוארת כ"אדם וחווה בעולם הסייבר". יחד עם עיניי הדוגמניות שמשוחות בכחול אפשר לנחש שמעצבי הקולקציה מריה גרציה ופאולו פיצ'ולי כנראה ממש חיבבו את הסרט.

עם זאת, קריצה לסרט מצליח היא בגדר גימיק ולמרות שניתן להעריך את העובדה שהקולקציה מגובשת ומעוצבת ברוח אחידה - אין בה בשורות או אמירה אסתטית של ממש. הקולקציה מרובת פנלים ופסים צבעוניים שמזכירים מעט את הקולקציה האחרונה והלא מוצלחת של "אונגרו" וכמה שמלות שנראות כמו מחווה אפלה לשמלות של "ולנטינו" בקולקציה הלבישה. נדמה שכל מה שעבד בקולקציה הסטנדרטית של "ולנטינו" לאביב 2010, קרי הקלילות והבדים הנשפכים - לא הומרו בהצלחה לקולקציית הקוטור, שאם מפרקים אותה על סך מרכיביה לא ניתן למצוא ולו אלמנט מעניין אחד.

 
אכזבה אסתטית. מתוך תצוגת הקוטור של ולנטינו
 אכזבה אסתטית. מתוך תצוגת הקוטור של ולנטינו   צילום: רויטרס 
 

אלי סאב - יפה זה לא מספיק

אין ספק שתחום המומחיות של אלי סאב הוא בעיצוב שמלות הערב. כמעט כל השמלות שהעמיד המעצב על מסלול הקוטור שלו היו מדויקות, מפוארות ומרשימות. גם השילוב של מסלול דמוי מים, שמלות בצבע ניטראלי ואיפור ועיצוב שיער בתולי של הדוגמניות הצליח לשדר את התחושה כי מדובר בנימפות יפיפיות שעלו מן המים וכעת הן ספק צועדות ספק מרחפות מעל המסלול.

יחד עם זאת, נראה שלא די בשמלות ובדוגמניות יפות כדי לסחוב תצוגת קוטור כי בכל הנוגע לעולם התפירה העילית - יפה זה פשוט לא מספיק. קולקציות קוטור הן ההזדמנות של המעצבים לשחרר את הנפש האמנותית שלהן ולתת דרור לכל העיצובים שלעולם לא היו יכולים לראות אור בקולקציות לבישות. הקולקציה של אלי סאב לעומת זאת, נראית כמו שילוב של קולקציות שכבר ראינו בשבועות האופנה בפריז רק לפני כמה חודשים, עם רמיזות ברורות לעבר "פראגמו", "דיור" ו"לאנווין".

 
צועדות או מרחפות? הדוגמנימפות בתצוגת הקוטור של אלי סאב
 צועדות או מרחפות? הדוגמנימפות בתצוגת הקוטור של אלי סאב   צילום: רויטרס 
 

סיכום

אין ספק שקצת קשה לעכל את אלמנט העתידנות בקולקציות הקוטור, בייחוד מאחר שבשנים האחרונות הן שאבו השראה בעיקר מעשורי העבר. הנסיונות להיות עם האצבע על הדופק ולהפיק קולקציות ברוח העתיד (או ברוח "אווטאר") הן קצת פחות רלוונטיות כשמדובר באופנת קוטור שאמורה מלכתחילה להיות חסרת זמן. אולי כשהטרנד הזה ישכך מעט, ימצאו המעצבים דרכים מעודנות ומוצלחות יותר לתרגמו.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by