בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
זה כולל שרות 
סוכנת כפולה 

סוכנת כפולה

 
זה כולל שרות |
 

לוקח את החברה שלך לחו"ל ואשתך מגלה את זה? היא לא היחידה. גם סוכנת הנסיעות שאצלה הזמנת את הנסיעה יודעת הכל. נתי אבנעים סוכנת נסיעות מנוסה מגלה איך לזהות בעל בוגד ועוד כמה סיפורים עסיסיים מעולם הסוכנים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
נתי אבנעים
 נתי אבנעים 
 צילום: איסתא 
 

נתי אבנעים התחילה כסוכנת נסיעות לפני 16 שנה, הייתה מנהלת סניף איסתא בראשון לציון וכבר 3.5 שנים שהיא מנהלת את סניף איסתא בדיזנגוף סנטר תל אביב.

 

על עבודת סוכני הנסיעות היא אומרת שזאת עבודה מאוד דינמית וכל יום קורה משהו חדש ולא צפוי. הנה כמה מהסיפורים הזכורים והמעיינים ביותר שלה:

 
 
 

* סוכן הנסיעות חייב לאהוב את המקצוע ואת הטיסות והטיולים. הנסיעות צריכות להיות בדמו ובכלל סוכני הנסיעות הם נהנתנים לא קטנים, למרות שזאת לא העבודה הכי מכניסה בעולם.

 

* בקיץ הסוכנים עובדים מסביב לשעון ו"קורעים את התחת" בעבודה, אבל בחורף הכול יותר רגוע ואז הסוכנים מתחילים לטוס הרבה לחו"ל.

 

* יש חברות שמזמינות את הסוכנים לראות מקומות בחו"ל כמו בסיור לימודי כי הרעיון הוא שסוכני הנסיעות חייבים להכיר את העולם כדי להמליץ ללקוחות שלהם על טיולים טובים ומעניינים בחו"ל.

 
 
לאן תרצה לטוס? אולי מסביב לעולם?
 לאן תרצה לטוס? אולי מסביב לעולם? 
 צילום: אימג'בנק/gettyimages 
 

* אנחנו מכירות כמעט את כל היעדים האפשריים וכמעט ואי אפשר להפתיע אותנו. גם יעדים מרוחקים ללא טיסות ישירות, אנחנו מכירות ותמיד מחפשות את הדרך הכי טובה, הכי נוחה והכי זולה וגם לא בנאלית להביא את הלקוח לשם. סוכנת הנסיעות צריכה להיות יצירתית ומקצועית.

 

* הייתה לנו סוכנת חדשה שעוד לא הכירה את כל היעדים והלקוח ביקש ממנה בטלפון להזמין טיסה לגוודלחרה במקסיקו. היא ישר חשבה שהלקוח עובד עליה ומקלל אותה. כמובן שכולנו צחקנו ואז הסברנו לה שזה אמיתי לגמרי.

 

* צריך לשים לב שיש יעדים עם אותם שמות בכמה מקומות בעולם, אז צריך לוודא עם הלקוח לאיזה מדינה הוא רוצה לנסוע, למשל- יש סן חוזה גם בארה"ב וגם בקוסטה ריקה ויש ניו מקסיקו בארה"ב ומקסיקו סיטי במקסיקו. סוכני הנסיעות חייבים לשים לב להבדלים האלה, כי כבר שמעתי על טעויות שנעשה על הרקע הזה בעבר.

 

*בכל שנות עבודתי כסוכנת נסיעות אף פעם אף אחד לא הזמין אצלי כרטיס לאנטרקטיקה אבל יש הרבה שמזמינים טיול מסביב לעולם. זה כרטיס עם תוקף לשנה עם כמה עצירות, פעם אחת בכל יבשת- יעד אחד באירופה, יעד אחד בארה"ב, אוסטרליה, משם לשני איים בניו זילנד, ואז לבנקוק, חזרה לאירופה והביתה לישראל. מחירו של כרטיס כזה בערך 3,500-4,000 דולר.

 

* לצערי, היום יש האטה משמעותית בהזמנות לטוריקה וכמעט אין לשם ביקוש למרות שהמחירים מאוד אטרקטיביים. את טורקיה הישראלים החליפו בוורנה וכריתים.

 
 

* אנשים לא יודעים שאפשר לבקש מסוכן הנסיעות להזמין מראש מקומות לטיסה, אפשר להזמין מראש גם אוכל מיוחד כמו צמחוני, כשר, ארוחת ילדים, ללא סוכר, ללא גלוטן, צחוני אסייתי ועוד הרבה אופציות. אנחנו נכנסים למערכת הזמנות של כל חברה ויכולים לראות איזה סוגי אוכל הם מציעים ולפי זה אנחנו יכולים לעשות הזמנות מיוחדות.

 

* מקומות על הטיסות- כשאנשים מזמינים מקומות מראש אז הם בדרך כלל מזמינים את המקומות הכי קרובים לקדמת המטוס. בטיסות ארוכות כולם רוצים לשריין מקומות במעבר כדי שיוכלו לקום הרבה במהלך הטיסה ובטיסות הקצרות כולם רוצים לשבת ליד החלון ולראות את הנוף.

 

* יש לקוח שנוסע קבוע לפרנקפורט ומבקש תמיד שנזמין לו את אותו המלון ואת אותו חדר קבוע ואנחנו תמיד דואגים לבצע את זה. גם אם החדר יהיה תפוס, אנחנו תמיד דואגות שיפנו אותו בשביל הלקוח שלנו.

 

 
 

* אנשים אוהבים להתלונן הרבה על רמת המלון בחו"ל כי הם רגילים שבארץ המלונות ברמה גבוהה מאוד וזה בדיוק ההפך באירופה, לכן אנחנו משתדלות להוריד לו ציפיות לפני הטיסה ולהסביר שלא יצפה לאותו פאר כמו בארץ, למרות שהוא שילם הרבה כסף.

 

* היה לנו לקוח שהזמין מלון של 4 כוכבים בחו"ל וכשהגיע לשם גילה שיש אובר-בוקינג (רישום יתר), אז שיכנו אותו במלון אחר ליד, יותר מפואר של 5 כוכבים. אחר כך הוא התלונן אצלנו שהמלון היה יותר מדי מפואר והוא הרגיש שהבגדים שהוא הביא מהארץ לא טובים למלון הזה, אז הוא היה חייב ללכת לקנות לעצמו בגדים חדשים ומתאימים וגם עניבה.

 
 
לוקח את החברה שלך לחו"ל? שלם במזומן
 לוקח את החברה שלך לחו"ל? שלם במזומן 
 צילום: אימג'בנק\gettyimages 
 

* לאחרונה יש הרבה מבוגרים שיוצאים לפנסיה, אורזים את האישה והתיק ויוצאים לטיול שהם לא עשו לאחר הצבא. ממש טיולים רחוקים של כמה חודשים. יש לי זוג קבוע שמזמין אצלנו את הכרטיסים שעשה טיול מסוג זה כבר כמה פעמים והם תמיד פוגשים בחו"ל צעירים ישראלים ומבלים איתם ומטיילים איתם.

 

* לפני שש שנים נכנס למשרדי בחור נסער ולחוץ שביקש כרטיס טיסה לארה"ב לאותו הרגע. במהלך ההמתנה הוא בכה הרבה והוא דיבר בטלפון ללא הפסקה. ניסיתי לדבר איתו ולהבין מה קרה, אבל הוא רק רצה לטוס באותו היום לניו יורק. לאחר מספר דקות הבנתי שהחברה שלו עזבה אותו אחרי 4 שנות חברות והוא היה מיואש ורצה לטוס אחריה.

 

איכשהו אחרי שיחה ארוכה שכנעתי אותו לא לרדוף אחריה, אלא לצאת לטיול אחר, אז הוא החליט לצאת לטיול בדרום אמריקה עם חברים שלו. אחרי כמעט שנה נהוא הגיע למשרד שלנו עם בחורה יפהפייה ואמר שהוא בא להגיד תודה כי הוא פגש את החברה החדשה שלו במהלך הטיול והביא אותה לארץ לפגוש את ההורים. היום הוא עדיין נשוי לאותה בחורה ויש להם שני ילדים.

 

כבר מזמן שכחתי מהסיפור הזה עד שיום אחד לפני כחצי שנה הגיעה אלי בחורה לראיון עבודה וסיפרה שהיא גרה כמה שנים בניו יורק ושלפני כמה שנים פשוט ברחה מהארץ לאחר שעזבה את החבר שלה בהחלטה פתאומית. עשיתי אחד ועוד אחד ושאלתי לשמו של הבחור ואכן זה היה אותו הבחור. לא האמנתי באיזה עולם קטן אנחנו חיים.

 

* יש לי לקוח רופא שכל חודש וחצי-חודשיים טס לחו"ל לנוח ולנפוש, כלומר עובד שלושה שבועות ואז נח בחו"ל וככה כל פעם.

 
הסבתא שלוקחת את הכלב שלה לחו"ל
 הסבתא שלוקחת את הכלב שלה לחו"ל 
 צילום: אימג'בנק\gettyimages 
 

* כשלקוח מזמין טיסה לו ולמישהי נוספת תחת שם משפחה אחר, לרוב אנחנו מקבלות הוראה ממנו לא לתת לאף אחד אחר חוץ ממנו את פרטי הנסיעה, אז ככה אנחנו יודעות שמדובר בבעל בוגד שלוקח את חברתו לחו"ל.

מומלץ לא לשלם בכרטיס אשראי על טיסות מסוג זה כי כבר היה לנו מקרה שהאישה החוקית צלצלה אלינו להתלונן שחייבנו אותה על משהו שהיא לא הזמינה. אנחנו כמובן אמרנו לה שנבדוק את זה ומיד התקשרנו לבעל בחו"ל שידבר עם אשתו ויפתור מול אשתו את העיניין מבלי לערב אותנו. 

 

* יש לנו לקוחה בת 94 שהיא קונה אצלנו את הכרטיסים כבר 15 שנה. זאת אישה ערירית עם כלב שכל חצי שנה גרה במקום אחר- חצי שנה בארץ וחצי שנה בגרמניה. אנחנו מזמינים לה תמיד 4 כרטיסי טיסה- אחד לה, אחד לכלב שלה, אחד למלווה של הכלב ואחד למטפלת שלה. המלווה של הכלב טס הלוך וחזור, כל עבודתו מסתכמת בלהביא את הכלב ליעד ואז לחזור חזרה.

הכלב טס איתם בתוך תא הנוסעים ומקבל יחס וי.איי.פי. הוא שוקל 12 ק"ג למרות שמותר להטיס בעל חיים בתוך תא הנוסעים ששוקל עד 8 ק"ג, אבל בגלל שהוא טס הרבה אז מוותרים לו. אנחנו תמיד עובדים מאוד קשה כדי להשיג את כל האישורים הנדרשים כדי להטיס אותו ואפילו פעם אחת רמזתי לה שהכלב צריך דיאטה.

 

* היה לקוח שהזמין חופשה מאוד יקרה בחו"ל לו ולחברה שלו ושלושה ימים לפני הטיסה היא עזבה אותו והיינו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לבטל את החופשה אבל גם לוודא שהלקוח לא יצטרך לשלם דמי ביטול גבוהים. הצלחנו לעשות את זה כי העברנו את כל החופשה למישהו אחר שקנה את אותו הדיל. אחרי שבוע הלקוח הזה שוב הופיע אצלנו במשרד ביחד עם אותה הבחורה שעזבה אותו והזמין שוב את אותה החופשה בדיוק.

 

סניף איסתא, דיזינגוף סנטר, קומה שלישית, שעות פעילות 9:00-19:00.

טלפון: 03-6216100

 

גם אתם עובדים כנותני שירות בתחום התיירות- במלון, בצימר, במסעדה, בחוף ים, בבית ספר שדה וכד'? רוצים להופיע במדור "זה כולל שרות"? שלחו לנו את הפרטים במייל tours@nana10.net.il

 

בטור הקודם- דייל ארקיע שובר את המיתוס של "סקס בשירותים"

 

בחזרה לערוץ התיירות>>

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by