בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סדר יום 
אינגליש דילייט: סיכום שבוע האופנה בלונדון 

אינגליש דילייט: סיכום שבוע האופנה בלונדון

 
סדר יום |
 
לובה שמוקלר

שבוע האופנה בניו יורק הרדים גם אתכם? זה הזמן לסכם את אחיו הלונדוני שהצליח להצדיק גם הפעם את מעמדו הפרוע והבוהמייני. נתראה במילאנו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
דווקא בתקופה שבה אנחנו מרגישים ניצוצות קיץ בשמש החמימה של פברואר המבשרת על בואו של האביב, שבוע האופנה החליט שזו העת להציג את הטרנדים והמוטיבים הבולטים לסתיו הבא.

כבר התרגלנו לעובדה שבכל הנוגע לאופנה צריך ללמוד להסתכל קדימה - לחשוב על בדים מתנפנפים ועל הדפסים פרחוניים כשאנחנו מייחלים שהקיץ יסתיים או לחילופין לצפות לבוא האביב ובמקביל להתבונן על מעילי הצמר העבים שמהלכים על המסלול ומציגים את אופנת הסתיו הבאה. אחרי שצפינו והתאכזבנו משבוע האופנה בניו יורק, הגיע הזמן להישיר מבט אל הממלכה הבריטית ולסכם את האח המוצלח יותר של שבוע האופנה האמריקאי.
 

ויויאן ווסטווד

שבוע האופנה הלונדוני נחשב לליברלי וה"משוגע" ביותר ביחס לאחיו בניו יורק, מילאנו ופריז, בדוק בזכות אמנים כמו ויויאן ווסטווד. ווסטווד, שגילה הכרונולוגי לא משקף את הנפש הילדותית שלה, העמידה הפעם את אחת הקולקציות האקלקטיות ביותר שנראו על המסלול.

הקולקציה נפתחה בתחזית אפוקליפטית המבשרת על סוף אקולוגי לכדור הארץ, בדומה לזה שחזה אלכסנדר מקווין בקולקציית האביב האחרונה בחייו. טי-שירטים הקוראים לכבד את "אמא אדמה" שולבו יחד עם שכמיות עשויות טלאים צבעוניים וטייצים בהדפס שחור-לבן שהיו שם כנראה כדי לרמוז לנו שהמעצבת רחוקה מלאבד את הסוס. האקלקטיות של ווסטווד כל כך רחבת ידיים עד שהיא המעצבת היחידה שיכולה להעיד על עצמה כי זכתה להלביש גם את המלכה האם וגם את פיקסי גלדוף באותה נשימה (כמעט), וזהו למעשה גם כוחה כאגדת אופנה.

 
רחוקה מלאבד את הסוס. מתוך התצוגה של ויויאן ווסטווד בלונדון
 רחוקה מלאבד את הסוס. מתוך התצוגה של ויויאן ווסטווד בלונדון   צילום: אימג'בנק/gettyimages 
 
 

ברברי

כריסטופר ביילי, המעצב הראשי של "ברברי" שדרג את יכולתו לעצב מעילים מדהימים לכדי אמנות בעונות האחרונות. אם בעונת האביב התרשמנו מהרכות ומהנעימות של מעילי הטרנץ' בעיצובו, הרי שבסתיו הזה את ההתפעלות שלנו אנחנו שומרים למעילי הצבא הקשוחים בעלי הצווארונים המאסיביים שמשמשים כקונאטרה ראויה כל כך לשמלות ולחצאיות הרכות אותן לבשו הדוגמניות.

בית האופנה לא שכח להוכיח כי הוא עומד עם היחד על הדופק והשיק את הקולקציה בגימיק האווטארי הכל טרנדי, שבא לידי ביטוי בתצוגה שהועברה בשידור חי ברחבי העולם בטכנולוגיית תלת מימד. ומה בקולקציה? הרבה צבעי חאקי, הרבה משחקי פרופורציות, הרבה השפעות מילטנטיות כאמור, והרבה מעילי פארקה שמשלימים את הטון הקשוח של הקולקציה.תתחילו לשנן את המנטרה - איש לא עושה מעילים כמו כריסטופר ביילי.

 
איש לא עושה מעילים כמו כריסטופר ביילי. מתוך התצוגה של ברברי בלונדון
 איש לא עושה מעילים כמו כריסטופר ביילי. מתוך התצוגה של ברברי בלונדון   צילום: אימג'בנק/gettyimages 
 

ארדם

קשה לומר שמרגישים שינוי או רוח של תעוזה אמיתית כשמתבוננים על הקולקציה של בית "ארדם" אך יש שיסננו בתגובה קלישאות כמו "עם הצלחה לא מתווכחים" ו"סוס מנצח לא מחליפים". כנראה שיש אמת באותן ססמאות מכיוון שהקולקציה של "ארדם" היא מסוג הקולקציות שבוכחן להפוך שחקניות לכוכבות הוליוודיות בין לילה.

בין אם זו שמלת טול אפורה עם אפליקציית ציפורים או שמלת משי צהובה עם הדפס עלי שלכת - גזרות הפעמון והצבעוניות הממכרת של הדגמים לבית האופנה כל כך מתוקים ומשכרים עד כי קשה שלא לחייך כשמתבוננים בהם.

 
קשה שלא לחייך. מתוך תצוגת האופנה של ארדם בלונדון
 קשה שלא לחייך. מתוך תצוגת האופנה של ארדם בלונדון   צילום: אימג'בנק/gettyimages 
 

כריסטופר קיין

קשה להתכונן לצפייה בקולקציה של כריסטופר קיין מבלי לנסות לנחש איזו דמות או איזה הדפס יבחר הפעם להנדס בגאוניות לתוך דגמיו. בפעמים הקודמות היתה זו הגורילה המפורסמת של קיין ולאחר מכן גם התנין הפופלרי מתוך הקולקצייה של המעצב ל"טופשופ" שגרמו לנו להתבונן בחיות הבר מזווית שונה לחלוטין ובהערכה מחודשת.

הפעם קשה שלא להבחין כי הגימיק של קיין מתחיל להישחק ולחשוף אסופה של דגמים בינוניים למדי שלמרות שיש בין כולם מתווה משותף ברור - הוא גם לחלוטין בנאלי ולא מעניין. קיין עשה מה שעשו רבים אחרים בהצלחה גדולה יותר - הוא שילב בין הדפסי פרחים לבין פאנלים של תחרה בקולקציה רומנטית ולא אופיינית עם כמה רמיזות למזרח הרחוק. השילוב בין ההדפסים הבוהקים מדי לבין התחרה העדינה היו צורמים, הצווארונים הסיניים הרגישו מיושנים והיעדר הגיוון גרם לתחושת מיצוי ושובע כבר בתום הצפייה בדגמים הראשונים.

 
דגמים בנאליים ולא מעניינים. מתוך התצוגה של כריסטופר קיין בלונדון
 דגמים בנאליים ולא מעניינים. מתוך התצוגה של כריסטופר קיין בלונדון   צילום: אימג'בנק/gettyimages 
 

טופשופ יוניק

אם הרגשתם את חסרונן של חיות הבר בקולקציה של כריסטופר קיין, בוודאי חייכתם כשצפיתם בתצוגה של "טופשופ יוניק". המותג העצמאי של רשת "טופשופ" החליט להביא את עולם הפרא למסלול בתצוגה שהזכירה לנו שאופנה היא יותר משילובי בדים וטקסטורות כי אם פשוט כיף טהור.

המסירות של קייטי גרנד, הסטייליסטית של התצוגה, כלפי הקונספט שבחרה מעורר הערכה: התפאורה שידרה הרגשה של חיי טבע, כובעי התחפושת של חיות הבר הותאמו באופן אידיאלי לבגדים שלבשו הדוגמניות והשיער הפרוע יחד עם הגבות המוגזמות של הדוגמניות זורקים אותנו הישר לתקופת האבן. אפשר כמעט לחשוב שגרנד מתכוננת יחד איתנו לחגוג את פורים עם הספק תלבושות ספק תחפושות שהעמידה על המסלול.

 
כיף טהור. מתוך התצוגה של טופשופ יוניק בלונדון
 כיף טהור. מתוך התצוגה של טופשופ יוניק בלונדון   צילום: אימג'בנק/gettyimages 
 

סיכום

בעוד שחלק מהמעצבים דבקו בשלהם, נעים לראות שהיו כמה שבחרו לצאת מהקופסא ולהצדיק את מעמדו של שבוע האופנה הלונדני בתור השבוע האמנותי והבוהיימי יותר ביחס ליתר שבועות האופנה בבירות השונות. מילאנו, אנחנו מגיעים!


>>> פיפטיז שמיפטיז: התאכזבנו משבוע האופנה בניו יורק
>>> שבוע האופנה בניו יורק: הבלוגרית בת ה-13 טאבי גבינסון בשורה הראשונה
>>> חודש האופנה: כמה מרוויחים סלבס שמגיעים לתצוגות האופנה?
>>> נפרדים בעצב מאלכסנדר מקווין
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by