בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
הורים וילדים  
איך תהפכי למליונרית? 
 
 החברות החדשות למגרש הגולף     צילום: אילוסטרציה: אימג`בנק/gettyimages.com    
הורים וילדים  |
 
שלומית סאן אקרמן

שתי נשים הצליחו לפצח את הקונפליקט בין אמהות וקריירה ולהגיע לנוסחה שהפכה אותן לעשירות במיוחד. יום האישה הבינ"ל בין העצמה לעוצמה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

הדילמה הנצחית של כל אמא טרייה בסיום חופשת הלידה, האם לחזור לעבודה או להישאר בבית עוד קצת עם הילד מוצאת אצל לא מעט נשים את פתרונה בעסק עצמאי, כזה המאפשר להן לעבוד בשעות נוחות וגמישות, בקצב שלהן ועם כמה שפחות נקיפות מצפון.

אולם דילמה לא פחות מורכבת קשורה לתחום העסק. הרי כדי שעסק יצליח רצוי שהוא יענה על איזשהו צורך של האנשים, שהוא יהיה מספיק מקורי וייחודי שיתן לו עדיפות על המתחרים או לחילופין שיביא איזושהי בשורה חדשנית שלא נתקלנו בה קודם. אז אומרים שהרעיונות הכי טובים נמצאים ממש מתחת לאף שלנו, אבל משום מה נדמה לנו תמיד שרק לאחרים יש את הכשרון למצוא אותם, שלא לדבר על הכשרון שלהם גם לעשות מהם מליונים.

 

מפרח משי קטן לאימפריה של מליונים

היסטריית הגיביטס
 היסטריית הגיביטס 
 צילום: אימג'בנק/gettyimages 
 

שרי שמלצר, מארצות הברית, היא אחת מיחידות הסגולה האלה שאחרי שנים בהן נשארה בבית וטיפלה בשלושת ילדיה מצאה את הישועה בכיוון ממש לא צפוי - נעלי הקרוקס של הבן שלה. התגלית הגיעה כששרי וילדיה עסקו להנאתם במלאכת יד בבית ולאחר ששרי, לגמרי במקריות, תקעה פרח קטן ממשי לאחד החורים של נעל הקרוקס, צץ לה הרעיון לאבזר את הנעל עם עוד קישוטים מעוצבים שיפיחו קצת חיים בכפכף הגומי.

 

מהר מאוד מצאה את עצמה שרי יושבת עם ילדיה ומחפשת כפתורים צבעוניים ותכשיטים זולים שמצאה בבית כדי לקשט את נעלי הקרוקס של כל המשפחה, אחרי שראתה עד כמה הילדים נהנים מן העשייה ועד כמה התגובות בסביבה מפרגנות היא הבינה שעלתה על גימיק נחמד שלימים יהפוך למותג ענק בשם"Jibbitz".

 

הכל מתחיל ברעיון קטן

 

כדי לפתח את הרעיון, קנתה שרי כל מיני קישוטים בצורת סמיילי, לבבות או פרצופים מצחיקים והדביקה אותה על סיכות מיוחדות שהתאימו בדיוק לחור של נעלי הקרוקס. כשהילדים התחילו להיראות עם הנעליים בציבור, ההזמנות לא אחרו להגיע. תוך שבועיים היא הקימה אתר אינטרנט, מה שנתן לה חשיפה נוספת, בין היתר גם של קמעונאים רבים שהזמינו מאות יחידות במכה אחת. כדי לעמוד בכמות ההזמנות המטורפת שנחתה עליה, ישבו שרי ומשפחתה ימים כלילות כדי לייצר את סיכות ה- Jibbitz ותוך 12 חודשים, אחרי שעברו ממרתף הבית לחלל גדול יותר והרחיבו את כמות העובדים, נמכרו הסיכות שלה ביותר מ-3000 חנויות.

 

רק טיפת מזל

 

אולם כמה ששרי רצתה לפתח ולהרחיב את המותג, רצה הגורל ודווקא לקסי, בתה הקטנה, היא זו שלקחה את העסק לגבהים חדשים. באחד הימים בהם הייתה בבריכה, ניגש אליה גבר ושאל אותה על נעלי הקרוקס המעוצבים שלה. לאחר שסיפרה לו כי אמא שלה היא זו שאחראית על הקישוטים המיוחדים, מסר לה כרטיס ביקור וביקש שאמא שלה תיצור עמו קשר. מסתבר שאותו גבר היה לא אחר מאשר דיוק הנסון, מייסד קרוקס, מה שהוביל בסופו של דבר לפגישה בין השניים וקניית המותג Jibbitz על ידי קרוקס העולמית ביותר מ-10 מליון דולר.

 

אז אפשר להגיד שיש כאן הרבה מזל ולולא המפגש המקרי בין הבת למייסד קרוקס יש סיכוי ששרי לא הייתה מגיעה לאן שהגיעה, אבל מצד שני, אם מלכתחילה היא לא הייתה מאמינה ברעיון ומפתחת אותו, אז בטוח שכל זה לא היה קורה, כך שהמסקנה העיקרית מכל הסיפור, עד כמה שזה ישמע נדוש וקלישאתי, הוא פשוט להעז ולהאמין שזה יצליח.

 

הגירסה הישראלית

חגית נאמן גורני, מייסדת "גיטה בגס"
 חגית נאמן גורני, מייסדת "גיטה בגס"  
 צילום: בושם עמרני 
 

סיפורי סינדרלה מסוג כזה קצת פחות נפוצים בארץ בעיקר מהסיבה שלהצליח בסדר גודל כזה אין מנוס מלפזול לשוק הבינלאומי. אולם מי שמתקרבת להישג הזה, לפחות מבחינת החלוציות והיקף המותג היא חגית נאמן גורני, בעלת מותג תיקי העגלה "גיטה בגס", שכמו שרי, גם לה היה רעיון חדשני, רק שלפני 9 שנים לא כל כך ידעו איך לאכול אותו.

 

"כשהתחלתי לשווק את תיקי העגלה שלי כל נושא מוצרי הפרימיום לתינוקות בכלל לא היה קיים", נזכרת חגית. "אנשים עוד לא הכירו את הבוגאבו או כל עגלות היוקרה של היום, ותיקי העגלה שהשתמשו היו התיקים הגדולים והמסורבלים שמגיעים יחד עם העגלה. באותה תקופה הייתי עם שני ילדים קטנים וכל הרעיון של הקמת העסק נבע מהרצון להישאר איתם בבית ולשלב את העבודה תוך כדי. כשבתי הייתה בת 7 חודשים הקמתי את העסק בלי שום נסיון קודם ובלי שום תוכנית עסקית מוגדרת, רק עם השקעה של 12 אלף שקל וקולקציה של שלושה דגמים שונים. התחלתי לשווק אותם בחנויות בוטיק שגם לא היו רבות כל כך וקשה לומר שהן קיבלו בהתלהבות רבה את התיקים שעלו יחסית הרבה כסף, בין 300 ל-400 שקלים".

 
 

ואז הכל התחיל

הפטנט הרשום על קשת הפעילות
 הפטנט הרשום על קשת הפעילות  
 צילום: ניר יפה  
 

במשך שנה וחצי לא ראתה חגית שום רווח מהעסק מה שהביא לדבריה את מדור הדרושים בבית להיות פתוח באופן מתמיד. "כשראיתי שהעסק לא מתרומם התחלתי לחפש עבודה במקצוע שלי כמעצבת מוצר ואפילו הייתי בכמה ראיונות בהם רמזו לי בעדינות שלא יהיה לי קל לגדל שני ילדים קטנים במקביל לעבודה. אולם בשלב מסויים העסק פתאום התחיל לתפוס, יכול להיות שזו העובדה שמדובר במוצר שהולך ברחוב ולא מתחבא בבית היא שגרמה לחשיפה הגדולה ולדרישה הפתאומית ואולי הצורך של אנשים במוצר מעוצב ואיכותי יותר הוא שהביא אותם להתחיל לקנות.

 

כך או כך, העסק המשיך לגדול, נוספו עוד דגמים, הבדים השתנו, ההדפסים הפכו צבעוניים ומעוצבים יותר והשיווק התרחב ליותר נקודות מכירה. הספקתי גם לרשום פטנט על קשת פעילות שמתחברת למשטח ההחתלה שזכה להתעניינות גדולה בחו"ל".כעבור ארבע שנים בהן ביססה את העסק הבינה חגית שהיא צריכה עזרה וכך הפך בעלה תומר לשותף מלא לעסק וזה שאחראי על הצד הכספי והשיווקי בעיקר. עם השנים קמו לתיקים שלה חיקויים רבים ונוספו מעצבים נוספים שהלכו על הנישה הזאת. אולם על אף ההיצע הגדול יחסית יחסית לעבר, עדיין אפשר לומר בבירור כי המותג "גיטה בגס, הוא החזק מכולם, הוא נמכר כיום ב-70 נקודות מכירה, משווק באוסטרליה, ספרד, אינדונזיה וארצות הברית ומגלגל מליוני שקלים בשנה, כשכל זה תוך גידול ארבעה ילדים קטנים.

 

לדעת מה הכיוון שלך

 

אז במקרה של חגית, ההתחלה הייתה אולי קלה יותר בעיקר מן מהסיבה שההכשרה שלה כמעצבת מוצר עזרה לה למצוא ביתר קלות את הכיוון המתאים לה, אולם אצל נשים רבות הקושי הגדול הוא עוד בהתחלה, בחיפוש אחר אותו כיוון.

איך תדעי מאיפה להתחיל?

"הרבה נשים יודעות שהן רוצות להיות עצמאיות אבל אין להן מושג באיזה תחום", טוענת חוה ניסנבוים, יועצת ארגונית המתמחה בייעוץ לעסקים ושינוי קריירה אצל נשים ובעלת האתר גולדה, "בשלב הראשון צריך לחשוב על המיומנויות החזקות, על הכישורים המרכזיים באמצעותם החיבור לעסק יהיה הטבעי ביותר. אחרי שמצאנו את רעיון צריך לתרגם אותו למוצר, וכאן חשוב לא לדבר במושגים כללים, אלא להגדיר בדיוק מהם היתרונות שלו, במה הוא שונה מן האחרים, מהו הייחוד שלו ולמתג אותו בהתאם. חשוב לא ללכת בגדול על ההתחלה, אלא לעשות פילוט, לשווק אותו באיזשהו אירוע או יריד ולראות את תגובות האנשים, במידה והפידבקים חיוביים, רק אז לחשוב על האסטרטגיה השיווקית, האם ללכת על אופציה של יחסי ציבור, על הקמת חנות או על שיווק באינטרנט. ישנן שיטות שיווק רבות שלא כל אחת מתאימה לכל עסק, לכן חשוב להתייעץ, לבדוק את השוק, לחקור את הנושא, כי מהלך לא נכון ובניית תוכנית עסקית שגויה עלולה להוביל לעתים להפסד של הרבה מאוד כסף".

אז נכון, מדובר ברעיונות קטנים שהפכו להצלחות גדולות עם טיפ טיפת מזל, אך זה לא אומר שזה חייב להיות כל הזמן הסיפור של מישהי אחרת.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by