בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סדר יום 
גדעון אוברזון ישתף פעולה עם h&m? 

גדעון אוברזון ישתף פעולה עם h&m?

 
סדר יום |
 
לובה שמוקלר

החנות הראשונה של "h&m" בארץ פתוחה, המונים מסתערים על המדפים וריח מהפכת המחירים כבר באויר. מה צופן העתיד? בכירה בענקית האופנה מגלה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
זהו, החנות הראשונה של "h&m" כבר פתוחה, ההמון מסתער בעיוורון ובאלימות על הבגדים ויש הרגשה קלה של מהפכת מחירים באוויר. כנראה שזו לא מקריות שההשקה של הסניף השני של "איקאה" בישראל וההשקה של הסניף הראשון של "h&m" מתקיימות שתיהן באותו שבוע, בפער של מספר ימים - השבדים מנסים לאותת לנו שהם כאן כדי להישאר.

אז מה מצפה לנו עם פתיחת הדלתות החגיגית שנערכה לפני שעות אחדות? הבשורה המעניינת ביותר היא שנזכה לחזות בקולקציית הקפסולה של המעצבת הצרפתייה סוניה ריקל, מעט לפני שזו נעלמת כליל ממדפי החנויות. בנוסף, קולקציית הגארדן הפרחונית של "h&m" תחשף בסניף התל אביבי בהשקה עולמית. נוכל גם לחזות בקולקציית הדנים הכוללת בתוכה ג'ינסים במראה בהיר שיהפכו להיות פופולריים באביב הקרוב ויאלצו אותנו להתגבר על סלידתנו ממראה הג'יי לנו (קרי חולצת ג'ינס וג'ינס) וגם נגיעות עתידניות ואתניות עם אלמנטים שבטיית. מי אמר "אווטאר" ולא קיבל?

 
הדלתות פתוחות, הבנות מסתערות. התור מחוץ לסניף H&M בקניון עזריאלי
 הדלתות פתוחות, הבנות מסתערות. התור מחוץ לסניף H&M בקניון עזריאלי   צילום: יח"צ 
 
הקולקציה של סוניה ריקל בחנות בתל אביב
 הקולקציה של סוניה ריקל בחנות בתל אביב 
 צילום: אלעד שריג 
 
ייחודה של קולקציית הגארדן על יתר הקולקציות ויתר הדגמים הפרחוניים שיופצו בשאר הרשתות היא שמדובר בקולקציה העשויה כולה מחומרים אורגניים וממוחזרים הכוללים בין היתר כותנה אורגנית, פשתן אורגני, פוליאסטר ממוחזר וחומר ששמו טנסל שהוא למעשה משי שניתן לשימוש חוזר. האג'נדה הסביבתית של "h&m" מאוד מגובשת ומעוררת הערכה, גם בכל הנוגע לאיסור על שימוש בפרוות של בעלי חיים. הנקודה המפתיעה ביותר לגבי המדיניות הסביבתית הברורה של "h&m" היא שלא מדובר במדיניות שגובשה רק בעשור האחרון, כשזה הפך להיות "טרנדי" אלא אג'נדה שגובשה עוד בתחילת שנות ה-90' ועל כך יש להוריד את הכובע.

כמו כן, אחרי אינסוף ספקולציות לגבי המחירים של הרשת, שנתפסת כעממית מאוד בחו"ל, מרענן לגלות שגם בארץ מרבית המחירים סטנדרטיים ומטה. כך לדוגמא ניתן למצוא שמלת שיפון קלילה בעלות של 59 שקלים בלבד ונעליים בעלות של 79 שקלים. עכשיו תקראו את זה שוב. האם "h&m" באמת תצליח להוביל את התחרות ולגרום לירידת מחירים בשוק? יתכן וזו תחזית מעט אופטימית מדי אך כנראה שנגלה בקרוב.
 
בהשקה עולמית. קולקציית הגארדן
 בהשקה עולמית. קולקציית הגארדן   צילום: אימג'בנק/gettyimages 
 
 
"ישראל היא מדינה עם אוריינטציה לאופנה". קתרינה מידיבי מחמיאה
 "ישראל היא מדינה עם אוריינטציה לאופנה". קתרינה מידיבי מחמיאה 
 צילום: יוני רייף 
 
ימים ספורים לפני פתיחת סניף הדגל של הרשת בקניון עזריאלי, התקיימה בקראון פלאזה פגישה בין קתרינה מידבי, שעליה נרחיב מייד, ובין עשר בלוגריות אופנה, ביניהן כתבתכם הנאמנה. מידבי, 48, הספיקה בקריירה הארוכה שלה לשמש ככתבת אופנה, עורכת אופנה, מנהלת אמנותית במגזין "אל" ההולנדי ובארבע שנים האחרונות היא משמשת כדוברת מחלקת האופנה ומתאמת הטרנדים של "h&m". במהלך הפגישה סיפקה מידבי מידע על הרשת, על קולקציית האביב הקרובה ועל ההתנהלות הפנימית המסקרנת בתוך ענקית האופנה. להלן ההיילייטס:

- מדוע דווקא ישראל ומדוע דווקא עכשיו?

"כשזה נוגע להתרחבות של הרשת, אנחנו מעוניינים לפתוח סניפים בכמה שיותר מקומות בעולם. הסיבה שבחרנו בישראל היא כי מדובר במדינה עם אוריינטציה לאופנה. למדנו את השוק זמן רב עד שמצאנו מיקום אידיאלי והחלטנו לפתוח כאן סניפים. השקענו מאמצים בלמידת המתחרים ולמרות שהתחרות כאן ראויה - אני מאמינה שהגיוון של "h&m" יעשה את העבודה".

- מה צפוי לנו מבחינת ההיצע? אנחנו רגילים שרשתות בינלאומיות שולחות אלינו "עודפים" במקום לשלוח את הקולקציות שאנו מצפים להן במלואן.

"אנחנו לא נוהגים לזלזל באינטליגנציה של הקונים שלנו. אנחנו שולחים את כל הקולקציות כי אנחנו מאמינים שהקונים הישראלים מטיילים רבות בחו"ל ולכן אין טעם לנסות 'לעבוד' עליהם. מבחינת היצע הקולקציות, ישראל עומדת לקבל את קולקציית הגברים, הנשים, הילדים, הקולקציה של סוניה ריקל, קולקציית מידות גדולות וקולקציית ההריון. רק מחלקת האיפור לא תעשה עלייה לישראל בשלב זה".

 
ישתף פעולה עם הרשת? גדעון אוברזון
 ישתף פעולה עם הרשת? גדעון אוברזון 
 צילום: רוני שיצר 
 
-הזכרת שהקולקציה של סוניה ריקל עומדת לנחות בארץ, תוכלי לספר לנו כיצד מתהווים שיתופי הפעולה עם המעצבים?

"זה התחיל ב-2004 עם קארל לגרפלד לאחר שאחד העובדים אצלנו הכיר אותו ויצר עמו קשר. לגרפלד התלהב מאוד מהיוזמה ומאז שיתפנו פעולה עם מעצבים כמו מת'יו וויליאמסון ולאחרונה גם עם ג'ימי צ'ו. אני חושבת ששיתופי הפעולה האלה מתהווים בתדירות גדולה יותר עכשיו ביחס לפעם כי נעשה שינוי בתפיסה של עולם האופנה וכעת מקובל לשאוף השראה מאופנת הרחוב, מהבלוגרים וממה שמתרחש סביבנו".

- את חושבת ששיתופי הפעולה האלה מערערים את מעמדם של מעצבי העילית בעולם?

"אני חושבת ששיתופי פעולה כאלה מועילים לצדדים שלוקחים בכך חלק משום שהם מאפשרים למעצבים לגעת בקהל יעד שאין להם גישה אליו באופן רגיל. אני חושבת שלמעצבי על יש קהל יעד מסוים ושאין כאן תחרות".

- תהיו מוכנים לשקול שיתופי פעולה עם מעצבים ישראליים? או להשיק קולקציית קפסולה ייחודית לישראל לצורך העניין?

"בהחלט, אנחנו לא פוסלים שום דבר. טרם יצא לנו להתוודע למעצבים ישראליים אך מתוכננת לי פגישה בקרוב עם גדעון אוברזון כך שאפשרי שנדון על שיתוף פעולה בעתיד".
 

עוד על H&M בישראל:

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by