בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סדר יום 
שרשה לה פאם: סיכום שבוע האופנה בפריז 

שרשה לה פאם: סיכום שבוע האופנה בפריז

 
סדר יום |
 
לובה שמוקלר

הפרשים של דיור, הקימורים של לואי ויטון, דובי הקוטב של שאנל והקולקציה האחרונה של אלכסנדר מקווין. שבוע האופנה בפריז חתם את חודש האופנה העולמי. סיכום אחרון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
שבוע האופנה בפריז הוא השבוע אליו מתלוות הציפיות הגדולות ביותר. ההרגשה היא שכל תעשיית האופנה יכולה לנשום לרווחה ברגע שהדוגמנית הראשונה מטופפת את דרכה על המסלול וכמו מבשרת לכולם - "כך אמורה להיראות אופנה".

גם שבוע האופנה הנוכחי שהסתיים בחמישי האחרון לא אכזב אם כי המעצבים שבלטו לטובה בעונה הקודמת, לא הצליחו לעורר התעניינות דומה בעונה הנוכחית. כך למשל מהרשימה שלפניכם נעדרים שמותיהם של "לאנווין" או "ויקטור& רולף" ואת מקומם ממלאים רק בתי האופנה שמהווים את הקרם דה לה קרם של שבוע האופנה הצרפתי לעונת סתיו 2011:
 

דיור

אם תתבקשו לדמיין פרשית רכובה על סוס, מרבית הסיכויים שבדמיונכם יעלה הכובע המסורתי, מגפי הרוכבים, האוכף ו.. בגדים של "דיור"? הקולקציה האחרונה עוצבה בהשראת הפרשים והרכיבה על סוסים עם אלמנטים רומנטיים כמו תחרה ומלמלות.

השילוב בין המראה הכבד שכולל מקטרונים חנוקים, חצאיות טוויד, כובעי צמר ומגפיים גבוהים יחד עם אלמנטיים נשיים כמו התחרה והצבעים הרכים יצרו דגם של אישה חדשה העונה להגדרה של "פרשית ביום ופאם פטאל בלילה".

 
פרשית ביום, פאם פאטאל בלילה. מתוך התצוגה של דיור בפריז
 פרשית ביום, פאם פאטאל בלילה. מתוך התצוגה של דיור בפריז   צילום: אימג'בנק/gettyimages 
 
 

ג'ון גליאנו

אם עבור "דיור" ג'ון גליאנו הצליח לשמור על ארשת רצינית יחסית וקו עיצוב נקי, הרי שבקולקציה עבור בית האופנה הנושא את שמו כל המחסומים נפרצו והמעצב הצליח להזכיר לנו שאופנה היא לא רק בדים וטקסטורות אלא פשוט כיף גדול.

הקולקציה שעוצבה בהשראת נסיכות פולקלור בלקניות ורוסיות הצליחה להתבלט בין שאר הקולקציות המעונבות שהוצגו באותו שבוע. ברשימות של התצוגה הוסיף גליאנו כי מדובר ב"נשים הרפתקניות שעוברות בין ההרים ובין הגבולות הדמיונים בחיפושים אחר ארצות חדשות".

 
מחפשות אחר ארצות חדשות. מתוך התצוגה של ג'ון גליאנו בפריז
 מחפשות אחר ארצות חדשות. מתוך התצוגה של ג'ון גליאנו בפריז   צילום: רויטרס 
 

לואי ויטון

בבית "ויטון" החליטו להמשיך את המגמה המבורכת שהתחילה ב"פראדה" שבוע קודם לכן ולהעמיד על המסלול דוגמניות בשרניות יותר מהקולביות הגרומות שהתרגלנו לראות לאורך השנים. לא ברור אם האקט מסמל מהפכה בתחום המשקל ועולם הדוגמנות או תפיסת טרמפ על טרנד חם, אבל אנחנו מאמינים שהנשים העגלגלות שירתו בצורה מיטיבה יותר את הדגמים של "לואי ויטון".

מעבר לכך שזכינו לצפות בבר רפאלי מטופפת לראשונה מזה שנים על המסלול בלבוש מלא, הרי שגם זכינו לחזות בעשרות דגמים מופלאים מבית היוצר של "ויטון". הקולקציה, ברוח הרטרו ושנות ה-50' כללה חצאיות מלאות בד, מעילים מאסיביים, נעלי עקב עם פפיון המעטר את החרטום וסילואטים מדגישי קימורים. השילוב של הנשים העגלגלות יותר עם אופנת הפיפטיז הוא שילוב חכם, שלא לומר אותנטי בייחוד אם נזכרים בכך שבשנות ה-50' אידיאל היופי היה שונה מכפי שהוא כיום ואישה בעלת חמוקיים היתה נחשבת לאישה האידיאלית.

 
אידיאל יופי? קימוריות (משמאל: בר רפאלי) על המסלול של לואי ויטון בפריז
 אידיאל יופי? קימוריות (משמאל: בר רפאלי) על המסלול של לואי ויטון בפריז   צילום: אימג'בנק/gettyimages 
 

שאנל

בניגוד ליתר בתי האופנה שהשתעשעו עם דגמים שמיועדים ספק לסתיו וספק לאביב, קארל לגרפלד לקח את המושג "חורף" בצורה מאוד מילולית כשהפך את המסלול לקוטב הצפוני באמצעות קרחון אמיתי שייבא במיוחד ואת הדוגמניות שלו לדובות קוטב אופנתיות. פרוות על גבי פרוות על גבי פרוות נראו על המסלול רק שהשינוי המרענן היה שהפעם שמדובר בפרוות סינטטיות בלבד.

לאחר שנאלצנו לחזות בפרוות אמיתיות שצעדו על המסלול בזו אחר זו במהלך כל חודש האופנה בלי בושה, נחמד לראות שמעצב גדול כמו לגרפלד מגלה מודעות סביבתית אמיתית ובסיסית. פרט למספר דגמים שאימצו את הטוטאל לוק ה"ייטי", מרבית הפריטים בקולקציה נשענים על הקו הקלאסי של "שאנל" - חליפות, טוויד וצבעי השחור הלבן הנצחיים בשילוב מנצח עם אביזרים דמויי פרווה להשלמת האווירה.

 
התחזית של לגרפלד לחורף 2010: קפוא. מתוך התצוגה של שאנל בפריז
 התחזית של לגרפלד לחורף 2010: קפוא. מתוך התצוגה של שאנל בפריז   צילום: אימג'בנק/gettyimages 
 

איב סאן לורן

סטאפנו פילטי הכחיש שימוש במאפיינים דתיים בקולקציה שלו אך כשמתבוננים בדגמים הראשונים שנראים כמו שילוב בין אלמנות נוצריות וכמרים קתוליים, קשה להימנע מהתחושה שפילאטי השתעשע עם מאפייני הדת בכל זאת.

הבשורה העיקרית של "איב סאן לורן" לחורף הקרוב היא בשכמיות שפילטי הצליח לשלבן באופן לא צפוי בשמלות, בחולצות וכמעילים כמובן. בדומה לקולקציה הקודמת של בית האופנה הותיק, גם הקולקציה הזו מתאפיינת במונוכרומטיות ובקווים נקיים וחפי פרובוקציות שהופכות גם העונה את "YSL" לאחד המצטיינים.

 
אלמנות נוצריות וכמרים קתוליים. מתוך התצוגה של איב סן לורן בפריז
 אלמנות נוצריות וכמרים קתוליים. מתוך התצוגה של איב סן לורן בפריז   צילום: אימג'בנק/gettyimages 
 

הקולקציה האחרונה של אלכסנדר מקווין

במהלך השבוע האחרון הוצגו בשואורום פרטי 16 הדגמים האחרונים של המעצב המנוח אלכסנדר מקווין. העבודה על הדגמים היתה מוכנה ב-80% מהמלאכה כשמקווין נמצא מת ולכן יד ימינו, שרה בורטון, נאלצה לנצח על היצירה ולסיים את העבודה.

הקולקציה, שזורקת אותנו לימי הביניים, נראית יותר כמו סט תלבושות של סרט תקופתי ומכילה גם אלמנטים של דת ושל החיים אחרי המוות: שדים, מלאכים, גיהנום וגן עדן למרבה האירוניה. בניגוד לקולקציה הקודמת של מקווין שהיתה מאוד עתידנית, בקולקציה הזו בחר המעצב להתנתק מהאינטרנט ומתכתיבי הטכנולוגיה ולהישען על המקורות שלו בשקידה על הקולקציה.

מקווין הוא המעצב היחידי שהצליח להעמיד על המסלול עונה אחר עונה דגמים שלא דומים אחד לשני ולא לשום דבר אחר שהכרנו מבלי להישען על הצלחות העבר, מרשימות ככל שיהיו. טראגי לחשוב שעל אחת הקולקציות המוצלחות ביותר של שבוע האופנה האחרון חתום אמן גדול שכבר לא נמצא איתנו.

צפו בקולקציה האחרונה של מקווין:

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by