בערוץ

לא רק בתל אביב: ביקור בכפר גורדון בצרפת

מטיילים בעולם |

רוני ליטיג - צלם טבע

רחובות צרים, בתים שיצאו מתוך אגדות וחנויות סבון ובשמים בהזמנה אישית. טיול מצולם בפברובאנס. פרק 3

בפרק הקודם עברנו ברחובות הצרים והמתפתלים של הכפר מוסטייה סנט מארי ובעיירה קאסטלאן שבכניסה אליו על ההר עומדת כנסיית גבירתו של הסלע.

את הטיול שלנו אנחנו ממשיכים אל הכפר גורדון (Gourdon), שחיים בו רק כ-300 איש. הכפר נמצא על ראש צוק, על נהר הלו (Loup). התיירים מגיעים אל הכפר כדי לראות את הנופים המרשימים של עמק הלו, את הריביירה, את הים (בימים בהירים) וההרים התלולים. עצרנו בכניסה אל הכפר בנקודת תצפית נהדרת כדי לצלם ולהנות מהנוף.

עדיין בכניסה לכפר, הנוף לצד השני.

הרחוב הראשי בגורדון. המומחיות של המקומיים היא בהכנת סבונים בכל ריח וצבע שרק תחשבו עליו, המגוון פשוט עצום. הבתים שמורים בצורה מדהימה מאז ימי הביניינים וגם לשם אין כניסה לרכבים, למעט תושבי הכפר. לא נורא, חונים באחד החניונים מחוץ לכפר והולכים כמה דקות ברגל.

מפת הכפר. קטן, כבר אמרנו?

המשכנו להסתובב בין סמטאות הכפר, והגענו אל מרפסת התצפית ממנה נשקף נוף על נהר הלו (Loup).

בלילה הכפר שומם אז אפשר לצלם בשקט את הרחובות ואת החנויות. הבשמים והתמציות עומדים בגאווה בחלונות הראווה בכל הצבעים והגוונים.

לאחר לילה בבית משפחה מקומית, ירדנו לכיוון נהר הלו ונפרדנו מגורדון שהמשקיפה עלינו מלמעלה.