בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונה ודיאטה 
איך תפטרו מהגזים במהלך החג? 

איך תפטרו מהגזים במהלך החג?

 
תזונה ודיאטה |
 

נפיחות בבטן וגזים הם חלק כמעט בלתי נפרד מחג הפסח. כיצד תטפלו בבעיה ותמנעו מהמבוכה?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אל תחזיקי הכל בפנים
 אל תחזיקי הכל בפנים  
 צילום: אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages 
 

מדובר בתופעה נפוצה ובאמת שלא נעימה. אכן, מזונות שונים משפיעים באופן שונה על אנשים שונים. הרפואה הטבעית מאבחנת כל מקרה לגופו. לטיפוסים שונים ולמצבים שונים אפשר להתאים תזונה שונה. על פי שביט ביתשו, מומחה לרפואה סינית המזונות שגורמים להכי הרבה גזים הם: כרוב, כרובית, מצות, צנון וצנונית.

 

על פי הרפואה הסינית, סביר להניח שמדובר במצבי חולשה של הטחול והקיבה (מערכת העיכול), ואולי אף במצב של עודף מתח בכבד. לחיזוק הטחול והקיבה כדאי לאכול מזונות בעיקר מבושלים, אפילו מעט מוקפצים (גם ירקות). כדאי גם לוותר בעיקר על מוצרי חלב ולהמעיט בפירות ובסוכרים. במקום מוצרים מחיטה, אפשר לאכול מוצרים משיפון, מכוסמין, קינואה, דוחן, אורז מלא ועוד. הירקות המומלצים בעיקר הם כרישה, גזר, דלעת, קישואים ושעועית ירוקה.

 

שימו לב גם לשתייה

 

כדאי לשתות משקאות חמים - בעיקר מים רתוחים, תה ירוק ועשבי מרפא. תבלינים שעשויים לעזור לטיפול בגזים ונפיחות ולתרום לעיכול: זרעי שומר, מנטה, כמון, כורכום, ג'ינג'ר וזרעי כוסברה. אם עושים סלט כרוב, לדוגמה, ניתן להוסיף קצח כדי לנטרל את הגזים.

 

עד שחג המצות יחלוף, ועימו הארוחות בנות 7 המנות, רצוי שנזכור עד כמה טוב נרגיש אם נאכל מעט ובמידה, במקום להרגיש כבדים ונפוחים אחרי החג.

 

מיתוסים שכדאי להפריך על מערכת העיכול שלנו >>

על חסימות מעיים עם פרופ' רפי קרסו >>

האם חיידקים פרוביוטים מסייעים?

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by