בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
חדשות הבריאות  
מתכון חדש להרזייה: תישנו יותר תאכלו פחות  
 
 להילחם במגיפת ההשמנה     צילום: אילוסטרציה: אימג`בנק/gettyimages.com    
חדשות הבריאות  |
 
רויטרס

מחקר חדש קובע: מחסור בשינה תורם תרומה משמעותית להתעצמות תחושת הרעב, בניגוד לשינה נורמטיבית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הגוף זקוק לשינה
 הגוף זקוק לשינה 
 צילום: אילוסטרציה: אימג'בנק/gettyimages 
 
חוקרים מצאו כי גברים צעירים בעלי משקל תקין אכלו 'ביג מק' עם מספר קלוריות מוגדל כאשר ישנו במשך ארבע שעות במהלך הלילה בהשוואה ללילות בהם ישנו שמונה שעות.

בהתבסס על נתוני המחקר ועל העובדה כי אנשים ישנים פחות ומעלים במשקל במהלך העשורים האחרונים, טוענים החוקרים "מגבלה בשעות השינה עשויה להיות חלק מהגורמים הסביבתיים שתורמים למגיפת ההשמנה", כתבו החוקרים במגזין האמריקני לתזונה קלינית.

מחקרים קודמים קישרו בין שעות שינה מועטות לבין משקל יתר (BMI גבוה), במהלכם נחקרו אנשים בעלי משקל יתר. אך עד כה לא היה בנמצא מחקר שבדק מה קורה להרגלי התזונה של אנשים בעלי משקל תקין כאשר הם סובלים ממחסור בשעות שינה.

על מנת לחקור את העניין, ד"ר לורנט ברונדל ועמתיו מהמרכז האירופאי לבדיקות מדעיות בדיז'ון, צרפת, הביטו על הרגלי השינה, התזונה והוצאת האנרגיה של 12 גברים בריאים במשך שני מפגשים של 48 שעות.

יומיים מתוך המחקר היוו את תקופת ההשוואה, במהלכם דבקו המשתתפים בהרגלים הנורמטיביים שלהם, אך נעשה מעקב צמוד אחר השינה, התזונה והפעילות שלהם תחת השגחת דיאטה. במהלך היומיים הבאים שאחרי תקופת ההשוואה, הלכו הגברים לישון בחצות והשכימו ב-8:00 בבוקר ביום אחד, ואילו ביום השני, הלכו לישון בשעה 2:00 בלילה והשכימו בשעה 6:00 בבוקר והותר להם לאכול כמה שרק רצו.

ישנו פחות ואכלו 560 קלוריות יותר

לאחר הלילה בו ישנו מספר שעות מועט, מצאו החוקרים כי הנחקרים אכלו ב-22% קלוריות יותר בממוצע מאשר ביום שבו ישנו במשך 8 שעות. הם אכלו יותר בארוחת הבוקר והערב, אך לא בארוחת הצהריים וצריכת האנרגיה גדלה ב-560 קלוריות בממוצע.

החוקרים סבורים כי אנשים אוכלים יותר אחרי שעות שינה קצרות מכיוון שיונקים "מתוכנתים" לאגור יותר קלוריות בקיץ כאשר הלילה קצר והמזון מצוי בשפע, טוענים ברונדל ועמיתו ד"ר דמיאן דווין מאוניברסיטת קיין בצרפת, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס.

ממצאי המחקר מבהירים כי אנשים צריכים לעשות כל מאמץ על מנת לזכות בשעות שינה הגונות כדי שגופם יתפקד כראוי, מוסיפים ברונדל ודווין. "הגיע הזמן להבין כי משמעות השינה אינה אובדן של זמן, מלבד תהליך השיקום שהגוף זקוק לו במהלך הלילה (אגירת אנרגיה, זיכרון וכב')".

פרופ' קרסו על מחלות נפשיות שמתאפיינות בהפרעות שינה ואכילה חריגה >>
עצות לחיטוב מתמשך >>
למה אנחנו משמינים?
מה מעורר או מדכא את תחושת הרעב >>
טבלת קלוריות. לגזור ולשמור >>
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by