בערוץ

אור ושני מנסות למצוא סוכנות נסיעות טובה

כרטיסי הטיסה (אילוסטרציה)    צילום: flickr by jetalone
יומן מסע |

כל הציוד מאורגן, כל הטיפים נרשמו, כל השאלות נענו ומה שנותר לנו זה לקנות את כרטיס הטיסה המיוחל. פרק 4 - אחרון לפני הטיסה

אור עם אחת הרשימות לטיול
 צילום: אור אורון

שני כבר סיימה לעבוד, וגם אני אזרחית חופשייה החל מה-13 באפריל, לכן לא היה לנו חשוב תאריך הטיסה אבל בכל זאת מעולם לא הצלחנו להחליט על תאריך שמוסכם על שתינו.

זה נורא קשה לשבור את השגרה היומיומית, לארוז חצי-בית, לקום ולטוס! אז כדי לא לשבור את הראש לבד, פנינו לסוכנות הנסיעות הקרובה לביתנו או יותר נכון, התחלנו במסע חיפושים אחר סוכן נסיעות שפוי.

טיול בכל ארגנטינה - מצפון ועד דרום

הסוכנת הראשונה שפנינו אליה לא הבינה שהטיול שלנו שונה משל שאר המטיילים (לטענתה אלפים כבר אמרו לה שהטיול שלהם מיוחד ושהם בעצמם מיוחדים). אבל בשונה משאר המטיילים, אנחנו יודעות בגדול איפה אנחנו רוצות להיות לפי החלומות שלנו (טיול בכל ארגנטינה. מצפון ועד דרום) ורק רצינו שמישהו יסביר לנו בצורה פשוטה על הטיסות בין היעדים שבחרנו לעצמנו ואיך עושים חבילה שתכלול את הכל, עם ביטוח וכל מה שצריך.

בהמשך יצאנו לחפש את הגאולה ברחובות תל אביב, רחוב בן יהודה היה הכי משביע רצון. גילינו ים של סוכני נסיעות שונים ומשונים. פגשנו אחת שלצערנו גם לא הבינה אותנו. היא רק שאלה שוב ושוב איך אנחנו מכירות את ארגנטינה וכבר יודעות איפה אנחנו רוצות להיות (היא אמרה שכל הילדים שעושים טיול אחרי צבא רוצים רק לרוץ ממקום למקום כדי להספיק הכל ולסמן וי בשביל להגיד אחר-כך: "הא, סנטה רוסה! היינו שם, היה נהדר!"). לכן המשכנו לעבור כמעט בכל הסוכנויות האפשרויות, עד שכשלו רגלינו ורצינו רק לעלות על אוטובוס הביתה. זה קצת מייאש שאנחנו כל כך רוצות לטוס, ואנחנו לא מוצאות את מבוקשינו. התחלנו לתהות האם הבקשה שלנו מסובכת מדי, הרי בסך הכל רצינו כרטיס הלוך וחזור מתל אביב לבואנוס איירס!

Hablamos Español

כשצעדנו לתחנת האוטובוס שני "עין הנץ" נוסבאום קלטה בזווית העין חלון ראווה של סוכנות נסיעות ועל החלון היה מודבק פתק בכתב יד ועליו היה כתוב Hablamos Español (כאן מדברים בספרדית).

כשהתחלנו לדבר עם הסוכן הארגנטינאי החמוד, הרגשנו כאילו נתלשנו מסרט רומנטי ומצאנו את האביר על הסוס הלבן. סוף-סוף סוכן שדיבר אלינו בגובה העיניים, הקשיב לבקשת המסלול שלנו והבין שיש לו עסק עם טיול קצת שונה. יצאנו מחויכות מהסוכנות, אבל בכל זאת החלטנו שלא נסגור כלום וש"נישן" על ההצעה ואולי גם נתייעץ עם ההורים וחברים שהם כבר אחרי (הרי מדובר בכרטיס בשווי של 5,000 שקל).

מרודפות לנרדפות

אור ושני מתרגשות לפני הנסיעה
 צילום: אור אורון

למחרת בבוקר התקשרה אלינו אחת הסוכנות שהיינו איתה בקשר בתחילת החיפושים ואמרה שהיא ממש רוצה לעזור ורוצה להבין את משמעות הטיול. היא הבטיחה שהיא תעשה הכל בשבילנו (זה נחמד. מרודפות פתאום הפכנו לנרדפות).

היא סיפרה לנו על המבצעים החמים שיש בסוכנות שלה בפתח תקווה ואנחנו סיפרנו לה שאנחנו רוצות לצאת ולחזור מאותה הנקודה ובנוסף לעשות מספר טיסות פנימיות. לאט-לאט היא התחילה להבין אותנו. היא הציעה לנו חבילת טיסה ללא תנאי לשהות כלשהי, מסוף אפריל עד סוף אוגוסט. החבילה כוללת גם ביטוח מקיף וגם כרטיס צעיר (כרטיס שנותן הנחות על נסיעות בתחבורה ציבורית בדרום אמריקה ובארגנטינה בפרט), כך שנהרוג שלוש ציפורים במכה אחת.

הסוכנת הקשיבה לנו בשתיקה עד שיישרנו איתה קו. היא נתנה לנו עצות מצוינות ואפילו עבדה בשבילנו מהבית! היה לה חשוב שניקח ביטוח טוב והיא סיפרה לנו את נפלאות הביטוח שהם נותנים (שמכסה אפילו במקרה של כניסה להריון, במקרה של רעידת אדמה ואפילו במקרה של בעיה קלה עד חמורה שנוצרה מסמים, שלא נדע...) ובפשטות הסבירה לנו על איך רוכשים, בכמה ולמה ואפילו איך.

בסופו של דבר, החלטנו לצאת ישראליות טובות והלכנו על החבילה במחיר הזול יותר (היא גם כללה יותר דברים) וסגרנו את העסקה איתה (שעד אותו הרגע כבר נהיינו חברות טובות, כאילו היינו ביחד מהגן). זה נחמד להישען על סוכן נסיעות טוב ולסמוך עליו. אין לדעת מה טומן לנו הטיול הגדול ואין לדעת מה נצטרך.

לעוף מפה כבר

הרבה תחושות עוברות עליי בימים האחרונים. לפעמים אני מרגישה תחושה של מחנק בגלל שאני עדיין בארץ, הייתי רוצה כבר מזמן לעזוב ולצאת לחופש בעולם הגדול. אבל גם לפעמים אני מרגישה שאני עדיין צריכה לחפש את האומץ לצאת לטיול שכזה, ושאני אמות מגעגועים ויהיה לי קשה מידי להמשיך.

יא-אללה עם הכל! אני טסה והפחד לא ינצח אותי, ועכשיו שיש לנו כרטיסים ביד, אני הרבה יותר רגועה...

הטיסה שלנו יוצאת בימים הקרובים ובפעם הבאה נעדכן את יומן המסע שלנו מארגנטינה!

בפרקים הקודמים:

פרק 3: רשימת ציוד אינסופית לקראת הטיול לארגנטינה

פרק 2: ההכנות של אור לטיול ממשיכות עם תכנון המסלול שכולל קפיצה לאיי פסחא ולעיר סן מיגל דה טוקומן

פרק 1: מאז שהייתה בת 13 חלמה אור לטוס לארגנטינה. עכשיו החלום שלה מתגשם וההכנות לנסיעה מתחילות