בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
הורים וילדים  
גאווה ישראלית: מוצרי התינוקות שעשו את זה בעולם  
 
הורים וילדים  |
 

מסתבר שהמוח הישראלי ממציא לנו פטנטים לא רק בתחום ההיי טק והמיכון החקלאי, אלא גם בתחום מוצרי התינוקות. כמה חברות שהצליחו לפרוץ את גבולות ישראל ולהביא קצת כבוד למדינה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הולכת לאוניברסיטה
 הולכת לאוניברסיטה  
 צילום: יח"צ  
 

אם השמות טייני לב, טאגה, סימפלי גוד או פיקאבו נשמעים לכם כמעט חו"ל, זה בגלל שבד"כ הם נכתבים באנגלית. אך מאחורי החברות שנשמעות כמו עוד הצלחה אמריקנית שעשתה את דרכה לישראל, מסתתרות חברות מקומיות עם מבטא ישראלי כבד שהצליחו לעשות את זה ביג טיים דווקא במסלול ההפוך.

 

Tiny Love 

 

החברה אולי עם הניחוח הכי בינלאומי שקיימת כאן. האיכות, החדשנות, היקף המכירות הגדול קצת מתעתעים ועושים רושם כאילו מדובר בחברת צעצועים אמריקנית ותיקה וגדולה, אולם Tiny Love, חברת בת של קבוצת "שילב", נולדה וצמחה כאן ומעסק משפחתי קטן עם חזון גדול הפכה לחברת הצעצועים ההתפתחותיים הרביעית בגודלה בעולם.

 

האבא והאמא: שושי ואיציק אורן מבעלי רשת שילב

 

ההתחלה: לפני 19 שנה הגו הזוג אורן את הרעיון לשלב שמיכת פעילות עם "אוניברסיטה", שתי פונקציות שהגיעו עד אז בנפרד והשילוב ביניהן התגלה כרעיון מבריק. המוצר שזכה לכינו Gymini נמכר מאז במיליוני יחידות בעולם וזכה לחיקויים מצד כל החברות הגדולות בעולם. עם הזמן נוספו עוד מוצרים כמו המובייל ההתפתחותי שגם עליו רשום פטנט בשל תנועת הבובות הייחודית שיוצרת גירוי ועניין אצל התינוק ושאר צעצועי התפתחות המיועדים עד לגיל שנה וחצי.

 

איפה משווקים: כבר מהקמתה בנתה את עצמה Tiny Love כחברה בינלאומית ובמשך השנים הצליחה להתבסס בשווקים של מרבית מדינות העולם כמו ארצות הברית, רוסיה, צרפת, אנגליה, יפן, מזרח אירופה ועוד.

 

קצת מספרים: החברה מעסיקה כיום כ-50 עובדים בכל רחבי העולם ומשווקת קרוב ל-50 סוגים שונים של מוצרים בלמעלה מ-40 מדינות. לדברי פרדי אבוקרט, מנכ"ל החברה, מחזור המכירות שלה עומד על עשרות מליוני דולרים בשנה.

 

פרסים: עד כה זכתה Tiny Love בעשרות פרסים שונים, את רובם גרפו ה- Gymini והמובייל ההתפתחותי. ה-Gymini נכנס לספר של  FAO Schwarz והוכתר כ- Toy For A Life Time. כמו כן, הוא זכה בקטגוריית Best Toy Award בתחרות Mothers & Baby Gold ופרס Best toy awards באתר The Oppenheim Toy Portfolio, בו זכה גם המובייל ההתפתחותי.

 

Taga

הלהיט שמשגע את העולם
 הלהיט שמשגע את העולם  
 צילום: יח"צ  
 

אמנם מדובר בינתיים בחברה של מוצר אחד בלבד, אבל התחכום והמקוריות שלו מצליחים לעורר באזז גדול. המוצר, שהוא מסוג הדברים שאנחנו אומרים "איך לא חשבו על קודם", מבוסס על רעיון פשוט של שילוב אופניים ועגלת תינוק המשמשים גם את ההורה וגם את הילד החל מגיל חצי שנה ועד גיל 6. האופניים בעלי 3 גלגלים מה שמקנה רכיבה נוחה ויציבה והם ניתנים לקיפול בקלות, כך שאם הגעתם למקום מסויים, האופניים גם הופכים לעגלה לכל דבר. ניתן להוסיף אקססוריז שונים כמו כיסא לילד נוסף או סלקל לתינוק ובחברה מבטיחים שהאופניים גם ייכנסו לתא המטען שלכם, זה כמובן במידה ותצליחו לשאת 24 ק"ג ללא קושי.

 

האבא והאמא: לחברה מספר בעלים, חלק ישראלי וחלק אירופאי. בארץ, חגי ברק מכהן כמנכ"ל החברה.

 

ההתחלה: הרעיון נולד ב-2005 על ידי סבא ישראלי חביב שחי ועבד בהולנד ונתקל שם במגוון סוגי אופניים שהיחידות שכללו עגלת משא היו גדולות, מגושמות, לא בטיחותיות ויקרות להחריד (בסביבות 2000 יורו). אותו סבא פנה ל-Taga, חברה לעיצוב והנדסה שפיתחה את הרעיון, חברה למשקיעים מהולנד והקימה שם חברה משותפת שמשווקת כיום את המוצר בכל העולם.


איפה משווקים: המוצר נמכר בכל הרשתות הכי חשובות של אופניים ועגלות וכן ברשתות יוקרתיות כגון Mather care, Babys' r us, Baby one  ומשווק בכל אירופה, סינגפור, אוסטרליה, קוריאה, ארצות הברית וכמובן בארץ.  

 

קצת מספרים: קצב הצמיחה של Taga מרשים למדי, ולמרות שהחלה לשווק את המוצר רק ב-2009, הספיקה למכור לדברי מנכ"ל החברה, חגי ברק, במליוני דולרים. המוצר משווק כיום בכ-25 מדינות ובארץ, למתעניינים, הוא יעלה לכם 6700 ש"ח.  

 

פרסים: ב-2008 זכתה Taga במקום הראשון בתערוכת העגלות של Kind + Jugend בפרס ה-Innovation Award וכן בתערוכת היורו בייק. בישראל, זכתה בפרס העיצוב של משרד התמ"ת לשנת 2009. ידוענים לא מעטים כבר נתפסו רוכבים על ה-Taga כמו מתיו מקונוהיי, ג'רי האליוול, טורי ספלינג וגם יעל בר זוהר, קרן מיכאלי ומאור כהן שבינינו, זה גם סוג של פרס יחצ"ני לחברה.

 

Simplygood

הכי קרוב אליך
 הכי קרוב אליך  
 צילום: יח"צ  
 

 יכול להיות ששם המותג "מנשארי" אולי יהיה מוכר לכם יותר מ-Simplygood, אולם למעשה מדובר באותה חברה שמאז שהחלה לשווק את מוצריה מעבר לים, לפני 3 שנים, אימצה לעצמה שם עם ניחוח בינלאומי יותר. המוצר שהכי מזוהה עם החברה הוא המנשא העשוי מיריעת בד שנחל הצלחה גדולה בארץ, ובעקבותיו הגיעו מוצרים פונקציונלים נוספים שהפכו את חיי ההורים לנוחים יותר כגון, מגבת הסינר המפורסמת שנכרכת סביב הצוואר של ההורה, מזרן הפעילות שמתקפל ל-4 חלקים ומקל על האחסון, פונצ'ו שמכסה גם את האם וגם את התינוק, כריות הנקה, תיקי עגלה ועוד.

 

האבא והאמא: אלינור וישי רון

 

ההתחלה: מקרית ביותר. הילד הבכור של הזוג רון נולד במשקל מאוד נמוך ושום מנשא לא ממש התאים למידותיו הקטנות. חברים שחזרו מדרום אמריקה סיפרו להם איך נושאים שם את התינוקות והם החליטו לאמץ גם את השיטה רק עם קצת יותר שיכלולים. יריעת הבד שהם פיתחו זכתה לתגובות נהלבות ועיקר המכירות בהתחלה היו מפה לאוזן. אלינור הייתה זו שניהלה את המותג ולאחר שצבר תאוצה הצטרף גם ישי לעסק. כיום, 10 שנים אחרי, העסק רק גדל וכובש עוד ועוד שווקים על הגלובוס.

 

איפה משווקים: צרפת, דנמרק, אנגליה, אירלנד, קפריסין, יפן קוריאה, סין, ברזיל ולא מזמן נסגר גם חוזה הפצה בארצות הברית. בארץ, משווקים המוצרים של Simplygood בלעדית ברשת "שילב".

 

קצת מספרים: חלק מן המוצרים של Simplygood מתאפיינים בחדשנות ומקוריות ולכן גם זוכים להצלחה וביקוש גדול. לדברי ישי רון, השנה הם צופים מחזור מכירות של 8 מליון ש"ח.

 

פרסים: בכל שנה משתתפת Simplygood בתערוכת Kind + Jugend בגרמניה שהיא התערוכה הגדולה מסוגה למוצרי תינוקות ובכל פעם היא גם מגיעה לגמר בקטגוריית ה-Innovation Award, שלדברי ישי זה הישג לא מבוטל, שחושף אותם ליותר ויותר לקוחות פוטנציאלים.

 
 

Peekaboo

גם תמונה וגם מנורת לילה
 גם תמונה וגם מנורת לילה  
 צילום: יח"צ  
 

אמנם החברה עובדת רק כשנה וטרם הספיקה לצבור לעצמה קילומטרז' מפואר כל כך של שיווק ומכירות, אבל ההתעניינות במוצרים גדולה ולטעמנו די בצדק.  אם להגדיר את הרעיון המרכזי של רוב מוצרי החברה, די להשתמש בצמד המילים "גם וגם"- מכשיר שהוא גם מחמם מגבונים וגם מחמם בקבוקים, מכשיר אחר משמש גם כמכשיר אדים קרים וגם אדים חמים או מוצר המשמש גם כתמונה לחדר הילדים וגם כמנורת לילה.

 

האמא והאבא: דניאל לוי ויואב פנחס

 

ההתחלה: דניאל לוי עסק בייבוא מוצרי תינוקות לארץ וכשאשתו ילדה את התינוקת הבכורה עלו לו לא מעט רעיונות שכולם נבעו מצרכיו האישיים. לפני שנה וחצי הצטרף אליו חבר הילדות יואב פנחס ויחד התחילו לפתח פטנטים שהדגש שלהם הוא חדשנות וחסכון באנרגיה.

 

איפה משווקים: קנדה, איטליה, ספרד וישראל.

 

קצת מספרים: החברה עדיין נמצאת בשלבי צמיחה ראשונים ורק מתחילה לבסס את עצמה בשווקים בחו"ל, אך כאמור ההתעניינות בה רבה ועשרת אלפים יחידות של מחמם המגבונים והבקבוקים כבר נמכרו בחו"ל ולדברי דניאל לוי בחורף 2011 הם מצפים ל"מכה הגדולה".

 

פרסים: זכייה במקום השני בתחרות Kind + Jugend בקטגוריית ה-Innovation Award.

 

בשוק מוצרי התינוקות, בשונה משאר מוצרי הצריכה האחרים, נראה כי הפטנט עצמו נובע ראשית ממציאת מענה לצורך עצמי בטרם נהפך העניין למוצר צריכה שנותן מענה לכלל האוכלוסייה.  

 

עצמאות תעלי הביתה - השמות הכי מקוריים לאורך השנים >>

כיצד לשחרר אותם לעצמאות?

כך תהפכי למליונרית - סיפור הצלחה של אמא ישראלית >>

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by