בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
מה ללבוש 
תארזי לי בבקשה: קולקציית הקיץ של קום איל פו 

תארזי לי בבקשה: קולקציית הקיץ של קום איל פו

 
מה ללבוש |
 
זהר פורמן

בקום איל פו מחליפים את המניפסט החברתי המוכר בקטלוג צילומים המעלה שאלות של שיפוט ומגדר. אם תצליחו להתרכז בבגדים תגלו קולקציית קיץ משובחת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"אריזות" הוא הקונספט העומד מאחורי קולקציית הקיץ שעיצבו אירה גולדמן ומרים ווסקובויניק עבור "קום איל פו" באמצעותו בחרו גם העונה לשאול שאלות מעמיקות. על הפרק: היכולת לשמור על אינדיבידואליות ולדבוק בסגנון לבוש אישי בבואנו לבחור בגדים.

גולדמן לקחה את הקולקציה לכיוון המילולי-פרקטי ועסקה באריזות עצמן ובאופן בו הופך מדיום דו מימדי כמו קרטון - למיצב תלת מימדי בעזרת קיפולים ורכיסות מיוחדות. הבגדים שעיצבה היו ממש נגזרת של אותו תהליך: שמלות קוקטייל מפוסלות עם קיפולים וחיתוכים שהזכירו עבודות אורגמי ושרוולים נפוחים עשויים טלאים בצורות גיאומטריות שקיבלו נפח וזויתיות ממש כמו פסלים מקרטון.

 
 צילום: מיכל חלבין 
 
 סרטי פפיון נשיים מסאטן ורוזטות שיפון בחזית חולצה נשית ללא שרוולים היו אזכור לאריזות שי מהודרות 
כך, הצווארון בז'קט חקי מושחל על ידי לשונית לחיץ בדש ייצג פטנט המאפיין אריזות הניתנות לקיפול ללא שימוש בדבק. פפיונים גדולים מבד נראו כאילו קופלו מנייר והוצמדו לחגורות קלועות הניתנות להזזה בצורה מודולרית על פני שתי שורות של לולאות במותן החצאית. שמלת שיפט מאריג נוקשה נראתה כאילו גולפה מגזע עץ חי בזכות עבודת הדיגום והקיפול של גולדמן. סרטי פפיון נשיים מסאטן ורוזטות שיפון בחזית חולצה נשית ללא שרוולים היו אזכור לאריזות שי מהודרות.

כחלק מהרעיון לאפשר ללקוחה להשתתף בעיצוב הבגד אותו רכשה ולהתאים אותו לטעמה האישי, צורפה לחלק מהבגדים אריזה אישית - שקית קטנה וחומה המכילה סט נוסף של כפתורים פשוטים לחולצת ערב או כרסים לעליונית הנרכסת על ידי תיקתקים.

 
 צילום: מיכל חלבין 
 
 
בחלקה השני של הקולקציה, היתה זו ווסקובויניק שהחליטה להתמקד באופן שבו שבטים אפריקאים מצליחים לשמור לבדל עצמם על ידי סממני לבוש חיצוניים דוגמת בדים עם דפוסים אופייניים או עיטורי גוף שונים כמו טבעות צוואר או קעקועים.

היא הספיקה להשלים מבחר מצומצם של פריטים טרם יצאה לחופשת הלידה שלה, דבר שיצר מעין אי של עיצובים המנותקים מיתר הקולקציה ופגם באחידותה. ז'קט מבד שחור מבריק עם טקסטורה יחודית של מעוינים ותוספת פונפונים בצווארון, שמלת חברבורות בשחור לבן וקפטנים עשויים מבד עם חיתוכי לייזר והדפסים היו הפריטים שבלטו מבין הדגמים שהספיקה לעצב.

 
 צילום: מיכל חלבין 
 
 המסר החזק והקונטקסט האמנותי הזועק של הצילומים מאפילים על הבגדים ומסיטים את המיקוד מהם 
הרצון להציע מבחר רחב של אפשרויות עבור הלקוחה יצרו תערובת לא ברורה של סגנונות: כך למשל עמדו שמלות קוקטיות ועדינות לצד מכנסי פשתן רפויים או עליוניות שריג מרווחות ויום יומיות. עבודת הגימור בדגמים, הקפדה על הפרטים הקטנים, האיכות הגבוה של הבדים והנצחיות של דגמים רבים עשויים להצדיק את המחירים הגבוהים של המותג.

הצעת ההגשה של הקולקציה מרתקת לא פחות ומגיעה בצורת תערוכת צילומים וספר-קטלוג. לשם כך גויסה מיכל חלבין, שבחרה לתקוף את עניין האריזות מהכיוון של מגדר וזהות מינית. בעזרת מצלמת הפילים שלה, תעדה חלבין נערים ונשים בעלי תווי פנים המעוררים תהיות לגבי המגדר המיני שלהם - לבושים כולם בבגדי המותג.

 
 צילום: מיכל חלבין 
 
חלבין מצליחה לעורר בעיני הצופה את המבוכה שחש המצולם כאשר זרים גמורים מתבוננים בו ותוהים "האם זה גבר או אישה?". תחושת חוסר הנעימות שבאי הוודאות והאופן בו אנו שופטים וקובעים על פי האריזה החיצונית והרושם הראשוני הן נקודות הדרך בה בחרה האמנית להתייחס לקונספט של "אריזות" מוסיפה ערך מוסף והולם למותג הדוגל במאבק לשוויון ושמירה על זכויות האדם.

אולם המסר החזק והקונטקסט האמנותי הזועק של הצילומים מאפילים על הבגדים ומסיטים את המיקוד מהם. צורת המיתוג שהיתה אמצעי להצגת הבגדים מאבדת את מטרתה והופכת ללוויין מנותק מהאופנה הרחוק מלהיות קטלוג אופציונלי.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by