בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריטה - פתרונות במבט 
האם מי הברז בארץ בטוחים לשתיה? 
 
 קיץ לוהט במיוחד     צילום: אימג'בנק/GettyImages    
בריטה - פתרונות במבט |
 

עונת הקיץ נפתחת רישמית ב-21 ביוני ואיתה עולות השאלות, האם בריא ובטוח לשתות את המים בישראל וכיצד באמת ניתן לשתות יותר בימים הלוהטים במיוחד?

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מי הברז חייבים להיות בעלי איכות גבוהה על מנת שלא לגרום לשותים אותם נזקים בריאותיים. מזהמים מסוגים שונים יכולים להיות במי השתיה, למשל שאריות של הורמונים, תוספי מזון, תרופות אנטיביוטיות וכימיקלים שונים שמקורם מזיהום מי התהום והקרקע. מים מזוהמים עלולים לגרום להרעלה, לפגיעה במערכות שונות בגוף, למחלות שונות כמו סרטן ואף למוות.

 

"ברוב חלקי הארץ מי הברז בטוחים לשתיה"

 

נתונים מעודדים מצביעים על כך שברוב חלקי הארץ מי הברז בטוחים לשתיה ואינם מסכנים את הבריאות. על פי דו"ח של משרד הבריאות, שיעור החריגות הכללי באיכות מי הברז נמוך מאד כ-0.2%. אולם, על פי דוחות העמותה 'אדם טבע ודין', "התקנים על פיהם נמדדה ועדיין נמדדת איכות המים בישראל הם בני למעלה מעשור ואינם עומדים בסטנדרטים בינלאומיים. התקן הישראלי הקבוע במסגרת תקנות איכות מי השתיה בנוגע להבטחת איכותם התברואתית של מי השתיה במדינת ישראל, חסר ואיננו מבטיח גישה למי שתיה נקיים, באיכות ראויה, המיטיבה עם בריאות האדם ורווחתו." הצרכן הישראלי מתקשה לקבל מידע אמין ומדוייק לגבי איכות המים שבמקום מגוריו. לכן, אין מן הנמנע כי בשנים האחרונות משגשגת תעשיית המים המטוהרים במכשירים ביתיים שונים ותעשיית המים המינרלים.

 

"במים מינרלים קיימת סכנה של דיאוקסידים"

 

מים מינרלים הם מים המופקים ממקור טבעי, תת קרקעי, הם בעלי הרכב מינרלי קבוע ונארזים בבקבוקים ללא מגע יד אדם. למעשה הם מים טובים לשתיה, אולם יש לקחת בחשבון את עלותם הגבוהה יחסית למי ברז או למים מטוהרים וכן את הסיכונים של זיהומם בדיאוקסידים כאשר הבקבוקים שוהים בשמש ומתחממים. עם התחזקות המגמה הכלל עולמית של שמירה הסביבה, קמו מתנגדים לשימוש במים מינרלים מאוחסנים בבקבוקי פלסטיק בגין הבעיה של מיחזור הבקבוקים וזיהום הסביבה.

 

6 המלצות שיעזרו לנו לשתות יותר מים:

החליטו שאתם שותים כוס מים כל שעה עגולה
 החליטו שאתם שותים כוס מים כל שעה עגולה  
 צילום: אימג`בנק/gettyimages 
 

1. הכינו בכל בוקר קנקן ובו 8-12 כוסות מים. שתו ממנו במהלך היום, כך שבסוף היום תסיימו את המנה היומית המומלצת של מים לשתייה.

2. לגיוון, ניתן להוסיף לקנקן המים עלי נענע, לואיזה, לימונית, גרניום רפואי, פלח לימון, פלח תפוז או כמה טיפות של מיץ לימון טבעי.

3. ניתן להכין חליטה של פרחי קמומיל או היביסקוס או כל תה על בסיס פירות. לקרר, להוסיף פלח לימון ומספר קוביות קרח ולהנות מהמשקה המרווה.

4.קוביות קרח מרעננות וילדים אוהבים למצוץ אותן.

5.מלאו קנקן מים לפני כל פעילות גופנית וסיימו אותו במהלך הפעילות.

6.אם אתם רגילים לשתות שתיה ממותקת, עברו בהדרגה לדלל את השתיה הממותקת במים ואמצו הרגלי שתייה חדשים ובריאים יותר. לדוגמה בשבוע הראשון שליש מים ושני שליש שתיה ממותקת, בשבוע השני חצי מים וחצי שתייה ממותקת, בשבוע השלישי שני שליש מים ושליש שתייה ממותקת וכך הלאה, עד לשתית מים ללא ממתיק.

 

הכתבה באדיבות ד"ר שרון עירון-שגב, מיסדת ומנהלת ISIS - המרכז לאיזון גופני, נפשי ותזונתי.

כמה מים יש לשתות בקיץ?

בואו להתרשם ממסנן המים החדש עם המד החכם >>

רוצים לזכות בספא מפנק? ספרו לנו איך אתם עוזרים לאיכות הסביבה >>

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by