בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סדר יום 
נסתפק בשאריות: שבוע אופנת ההוט קוטור 
 
 מתוך תצוגת הקוטור של דיור בפריז    צילום: אימג' בנק / Getty Images    
סדר יום |
 

בזמן שאנחנו מתאדים בחום ובלחות, מעצבי העל בפריז מציגים את קולקציות הקוטור לחורף 2010 ומגשימים את הנבואה בדבר מותה של התפירה העילית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

רבות נכתב בשנים האחרונות על מותו בטרם העת של הקוטור. אם בעונה הקודמת עוד זכינו ליהנות מתצוגות שמטרתן היתה לבשר כי "הקוטור כאן ולא מתכוון ללכת לשום מקום", נראה שפעם המעצבים מגשימים את הנבואה של גדולי מבקרי האופנה בעולם וקוברים את הקוטור ואת הלגיטימציה לקיומו במו ידיהם.

 

אין עוררין על כך שקולקציות הקוטור הנוכחיות, בצורה בולטת יותר מאי פעם, הן הלבישות ביותר שנראו על המסלול והזכר לתפירה העילית נשאר רק בגימור ובעיבוד הבדים ולא עוד ברמה הקונספטואלית. אם בעבר המעצבים היו רותמים את כל מרצם וכשרונם לכדי גיבוש קולקציית תפירה עילית שתוכיח את עליונותם כמעצבים, נראה שהפעם אפילו הם לא מבינים את נחיצותה וכל הדגמים נראים כמו שאריות מגובבות של קולקציית החורף האחרונה.

 

ז'אן פול גוטייה

קולקציית הקוטור האחרונה של גוטייה היתה המוצלחת מבין כל אחיותיה ויש שיגידו שאין זה מפתיע, הרי גוטייה היה ויהיה תמיד אמן אוונגרד וקולקציות הקוטור תמיד נתנו דרור לנפשו האמנותית. ההפתעה היא שלמרות היותה של הקולקציה מוצלחת כל כך, רובה ככולה לבישה מאוד ועל כן ברמת הקונספט לפחות - קוטור זה לא.

 

הקולקציה, שמתחקה אחר תקופת המועדונים האפלה של שנות ה-20 וימי הבורלסק, פותחת ומסיימת עם פריט החותם של גוטייה - מעיל הטרנץ'. בעוד שהדגם הראשון נראה כמו שחזור מדויק מקולקציית פרט אה פורטה של המעצב, הרי שמעיל הטרנץ' האחרון, העשוי ממשי לבן, מזכיר את ימיו הגדולים על מסלולי הקוטור. פרט למספר דגמים מבריקים באמת, יתר הדגמים לבישים מאוד, במיוחד לאור רוח הוינטג' שנחה על העולם בתקופה האחרונה ולראייה - אלילת הוינטג' והבורלסק דיטה פון דיז שדיגמנה (בסיפוק רב, יש לציין) שניים מהדגמים של גוטייה ואף עלתה עם המעצב להדרן.

 

 
מתחקה אחר תקופת המועדונים האפלה של שנות ה-20. דיטה פון טיז בתצוגה של ז'אן פול גוטייה קוטור בפריז
 מתחקה אחר תקופת המועדונים האפלה של שנות ה-20. דיטה פון טיז בתצוגה של ז'אן פול גוטייה קוטור בפריז   צילום: רויטרס 
 
 

דיור

אם הקולקציה של גוטייה היתה אפלה ומסתורית, הרי שהקולקציה של דיור משמשת קונטרה חדה ואביבית לכך. בבית דיור החליטו להתעלם ככל הנראה מהעובדה שמדובר בקולקציות הקוטור לחורף 2010 ואולי בצדק, שכן בעולם תפירת העילית אין כללים ברורים בניגוד לכללי האופנה הלבישה.

 

גם כאן, בדומה לתצוגה של גוטייה, היתה השקעה בטוטאל לוק שהזכיר לנו ביקור בחנות פרחים - החל מהתפאורה הפרחונית, דרך עיצוב השיער הגבעולי ועד העיטור הצלופני על ראשי הדוגמניות שמזכיר עטיפה של זרים. גם הבגדים מבשרים פריחה מלבלבת ומהווים גרסא קיצונית יותר לקו הלביש של דיור. שמלות בסגנון רטרו, מחוכים והרבה מהזוהר ההוליוודי הישן - הכל תוכלו למצוא גם בקולקציה הזו בדומה לקולקציות החותם של דיור, רק בעיבוד שונה, בטקסטורה אחרת ובקונטקסט שונה לחלוטין.

 

 
פריחה מלבלבת. מתוך התצוגה של דיור קוטור בפריז
 פריחה מלבלבת. מתוך התצוגה של דיור קוטור בפריז   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

שאנל

אחרי שאכזב אותנו בקולקציה האחרונה לחורף 2011, קשה לומר שציפינו לבשורות טובות מכיוונו של קארל לגרפלד בכל הנוגע לקולקציית הקוטור. הנמכת הציפיות התגלתה כמוצדקת הפעם, שכן כל הדגמים נראו כמו פריטי חותם קלאסיים של בית האופנה הותיק, מבלי שתהיה בהם ולו טיפת יומרה של חידוש או שינוי. קשה להבין את הצורך של לגרפלד בייצור מסה של דגמים (64 במספר, ליתר דיוק) סביב קונספט קלוש, ולו היה מסתפק בעשרה - נראה שתחושת האכזבה היתה מרה פחות.

 

אם ננתק את מטעני הקוטור מעל גבה של הקולקציה נוכל לראות שרוב הדגמים בה מוצלחים במידה כזו או אחרת ולבישים מאוד, למעט המגפיים הכעורות עם האפליקציה התואמת שלגרפלד התעקש לצרף לכל אחד מהדגמים (וכולנו תקווה שהן לא יהיו הקלוגס הבאות) אך תפירה עילית או רעיון יוצא מגדר הרגיל, כאמור, לא תמצאו כאן.

 

 
לא יוצא מגדר הרגיל. מתוך התצוגה של שאנל קוטור בפריז
 לא יוצא מגדר הרגיל. מתוך התצוגה של שאנל קוטור בפריז   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

ולנטינו

עוד בית אופנה שלא עודכן בתוכניה של הערב ושכח שמדובר בשבוע תפירה עילית, שבוע שאין בו חוקים. אבל החוקים סביב קולקציית הקוטור של ולנטינו ברורים מאוד - קוים נקיים, צבעים מונוכרומטיים, בדים רומנטיים. גם אם ננתח את הקולקציה של ולנטינו כקולקציה לבישה, הרי שגם אז לא נמצא כאן פריטים מעניינים אלא רק פיהוק אחד גדול.

 

דווקא הנסיונות לצאת מעט מהשגרה ולנסות לעשות תפירה עילית הוגדרו כנקודות ההצלחה של הקולקציה, למשל עם השכמייה דמויית כלוב הציפורים העשוי מאורגנזה או החליפות הסטרקטואליות. קשה להתעלם מהתחושה שמדובר בקולקציה עייפה להפליא שנראית כאילו נוצרה מלכתחילה כדי לצאת מידי חובה.

 

 
נקודת אור בקולקציה משמימה. שכמייה דמויית כלוב מתוך התצוגה של ולנטינו קוטור בפריז
 נקודת אור בקולקציה משמימה. שכמייה דמויית כלוב מתוך התצוגה של ולנטינו קוטור בפריז   צילום: רויטרס 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by