בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
חוזרים לבית הספר 
איך תגרמו לילד להתעניין בכריך? 
 
 לאיזה קלאב אתם שייכים?    צילום: אימג'בנק / Getty Images    
חוזרים לבית הספר |
 

העדפות אישיות, צורת הגשה ועטיפה מקורית הם רק חלק מהדברים שיהפכו את הכריך שלו לאטרקציה של ממש

 
 
 
 
 
 
 
 
 

הכריך מתלווה לחיינו לאורך שנים רבות, החל מהגן, בית ספר, טיולים ועד למקום העבודה. למרות הפוטנציאל העצום, רבים נתקעים עם אותם ממרחים נדושים, ללא מעוף וגיוון. תופעה זו שכיחה בעיקר בכל הקשור בסנדוויצ'ים לבית ספר וכפי שידוע הרגלים שמתחילים בגיל צעיר מלווים אותנו לבגרות. לקראת החזרה לבית הספר, קבלו מספר טיפים שיעזרו לכם להציע את הכריך בצורה אטרקטיבית, טעימה ובריאה יותר.

 

העטיפה

 

הילדים, כמו המבוגרים יודעים שעניין וסקרנות מתחילים במראה. כריך רטוב, מפוזר או מעוך אינו מזמין לאכול אותו. כדאי להוסיף צבעוניות ועניין. מומלץ להוסיף ירק בפנים או לצד הכריך כדוגמת מלפפון, פלפל, חסה או עלי בייבי. דבר נוסף שכדאי להשקיע בו הוא האריזה. אפשר להוסיף מפית משעשעת או קופסת אוכל צבעונית שישדרגו את הרקע לכריך. קופסת האוכל אמנם עלולה לתפוס מקום בתיק, אך מבטיחה שהכריך לא יירמס על ידי ספר עב קרס. כדאי לעטוף את הכריך בנייר נצמד או נייר לעטיפת כריכים כדי שישמור על צורתו. עם המודעות ההולכת ועולה לשמירה על הסביבה, צצים גם פתרונות אחסון אקולוגיים מוצלחים בחנויות שכדאי להיעזר בהם.


צורת הגשה

 

אפשר לחתוך את הכריך למשולשים, לחתוך לעיגולים כמו סושי או אפילו לגלגל טורטיות. ניתן להיעזר בלחמנייה שניתן לחלק לרבעים או במיני פיתה. מי שממש מוכן להשקיע, אפשר להשתמש בתבנית של פנקייקים, או חותכני עוגיות בצורות כדוגמת לב או חיות ולהכין כריכים שכל הכיתה תקנא בהם. מאפינס שמרכיביו איכותיים המכילים קמח מלא, גבינות וביצים יכול להוות הפתעה מרעננת במהלך השבוע.

 
לפעמים הגודל כן קובע
 לפעמים הגודל כן קובע  
 צילום: יח"צ 
 

ירקות

 

ההמלצות מדברות על צריכה של ירקות ופירות בחמישה צבעים ובגיל בית ספר מדובר על 7-9 מנות ליום סך הכל. כדי להתקרב להמלצה, כדאי להוסיף ירק ופרי לבית הספר. על פי העדפת ילדכם, ניתן להכניס ירקות לתוך הכריך (מומלץ לבחור בירקות שלא מרטיבים את הכריך כגון חסה יבשה/ מלפפון/ פלפל). אפשר ליצור פרצוף שמתגלה ברגע שפותחים את הכריך לשניים. לאלו שמעדיפים אחרת, אפשר לשלוח ירקות מיני (מלפפון מיני או עגבניית שרי) בקופסא. בצורה זו אין צורך בחיתוך והירק לא מאבד ויטמין C. למשקיענים, אפשר להציע חתיכות ירק בתפזורת, על חצי שיפוד או כסלט.


תכנון שבועי

 

לרוב, ילדים דורשים כריכים במסגרת יומיומית, ובעיקר בבתים בהם יש צורך להכין מדי יום כמה כריכים, כדאי לבצע תכנון שבועי. יש משהו בתיאום הציפיות שהופך את העסק לפשוט יותר. כדאי לשתף את מי שעומד מאחורי הפה הלועס ולשמוע מהם העדפותיו האישיות. יחד עם זאת, כדאי לכווןן ולהציב גבולות לטובת מתן ערכים תזונתיים נאותים. ממרח שוקולד, אותו רוב הילדים אוהבים, כדאי להגביל לפעם בשבוע ורצוי ביום קבוע. בצורה זו לא ייוצרו ויכוחים האם כבר נאכל השבוע הממרח הנחשק או לא. כדאי לשלב פעמים רבות במהלך השבוע מוצרי חלב כדי להגיע להמלצות הסידן היומיות.

 

 

להפחית במזונות עתירי שומן כבר מגיל צעיר

 

ההמלצות לאוכלוסייה הכללית והבריאה מדברות על צמצום צריכת השומן כבר מגיל שנתיים. כמובן, כשמדובר בסובלים מעודף משקל. האחרונים נחלקים לשניים: יש אנשים שמעדיפים כמות ולכן מתאים להם יותר להשתמש בממרחים דלי שומן ולחמים דלי קלוריות. לעומתם, יש הטוענים כי הלחמים הקלים לא משביעים אותם והם מעדיפים לאכול פחות, אך לא לוותר על לחם או ממרח אהוב. הכל שאלה של כמות ותדירות. חשוב להתאים את הממרח לעונה בשנה. כדאי לבחון כמה שעות על הכריך להיות מחוץ למקרר ולפי זה לחשוב על מרכיבי הכריך.

 

הכתבה באדיבות דנה רזניק, דיאטנית קלינית ויועצת לחברת "הרדוף".

בואו לבחור את התיק שלכם לבית הספר >>

כריך לבי"ס: רוסט חזה הודו >>

כריך לבי"ס: רוסט חזה עוף >>

הממרחים שישרדגו כל כריך >>

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by