בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
חוזרים לבית הספר 
הצעות לממרחים מיוחדים שישדרגו כל כריך  
 
 גם הילדים צועדים על קיבתם     צילום: אימג'בנק / Getty Images    
חוזרים לבית הספר |
 

לא על השוקולד לבדו. ממרחים בעלי ערכים תזונתיים שאפשר להכין גם בבית

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מסתבר ששוקולד אינו הממרח היחיד שניתן למרוח על הלחם או הלחמניה לבית הספר. קיימות אופציות רבות אותן ניתן לשלב בכריך, כאלו המכילות גם ערכים תזונתיים, העשויים להיטיב עם בריאות ילדנו.

 

מקבוצת השומן האיכותי

 

טחינה - אפשר לשדרג על ידי הכנה ביתית תוך שימוש בטחינה גולמית משומשום מלא אורגני. ליצירת צבע וטעם מעניינים ניתן לערבב במיקסר עם עגבניות מיובשות.

 

חומוס ביתי- חומוס ביתי מזין יותר מחומוס קנוי, אינו מכיל חומרים משמרים (מסיבה זו גם אינו עמיד באותו מידה). אלו שפחות אוהבים להתעסק עם הכנת החומוס יוכלו למצוא חומוס רגיל/אורגני מוכן או להכין בבית עם ויתור על שלב השריית הגרגירים והטחינה שלהם ולהיעזר בחומוס בשימורים. שימוש במרכיבים איכותיים יכול להעניק יותר ערכים תזונתיים באותו הביס.

 

מתכון לחומוס ביתי:

מבשלים חצי כוס גרגירי חומוס במשך חצי שעה עד שהם מתרככים. מעבירים את הגרגירים למעבד מזון ומוסיפים:

3 כפות טחינה גולמית 
1 -3 שיני שום
עלי פטרוזיליה לפי הטעם
כפית מיץ לימון
קצת מלח ופלפל

אופן ההכנה: טוחנים במעבד עד שמתקבל מרקם רצוי. אפשר לשלוט במידת הסמיכות על ידי הוספת מים.

 

זיתים - אפשר לייצר/לקנות ממרח זיתים ולשלבו כממרח בלעדי או כמצע לממרח אחר.

 
מילת הקסם - גיוון
 מילת הקסם - גיוון  
 צילום: יח"צ 
 

ממרחי תחליף איכותיים לשוקולד

  • ממרח חלבה- ממרח מזין המכיל דבש וטחינה גולמית ביחס של 1:1. אפשר להמיר את הדבש בסילאן.
  • ממרח שקדים טחונים
  • ממרח חרובים - ממרח עם או בלי אגוזים.
  • ממרח בוטנים

  

מקבוצת החלבונים

 
גבינות:
 - גבינות מחלב פרה או חלב עיזים (לבנה/קוטג').
 - גבינות קשות (מלוחה, צפתית, צהובה, פטה). אפשר להכין טוסט המכיל עגבנייה, גבינה צהובה, קטשופ וזיתים, כך שנקבל ארוחה מאוזנת המכילה פחמימות (הלחם), חלבון (הגבינה), שומן (הזיתים) וירק.
אפשר לייצר באופן עצמאי ממרחים עם תוספת על ידי ערבוב של גבינה עם זיתים/ פפריקה/ עירית/ שמיר +שום כתוש ועוד.

ביצים - ביצים בווריאציות שונות שהילד אוהב כמו חביתה, מקושקשת, עם תוספות: עשבי תיבול, גבינות קשות, זיתים, תירס, פטריות, עגבניות.


סויה - סויה מוצע כגיוון בטעם ומצוין לכריך שנשאר שעות ארוכות מחוץ למקרר או לילדים שאינם מסוגלים לאכול חלבון ממקור חלבי. יש לשים לב שמשרד הבריאות ממליץ לילדים לצרוך עד 3 מנות שבועיות של סויה ולא יותר ממנה אחת ליום.


מתכון לממרח טופו:
טוחנים לממרח אחיד (אפשר להוסיף מים, חלב סויה או חלב פרה לטובת דילול) ומגישים קר:
300 גרם טופו (גוש)
3 שיני שום
2 כפות שמן
2 כפות מיץ לימון
רבע כוס עלי פטרוזיליה
רבע כוס עלי שמיר
כפית מלח
חצי כפית פלפל שחור

 

לטובת כריך צהריים, לאלו שמסיימים את לימודיהם מאוחר, אפשר לשלב חזה עוף/רוסטביף/ טונה בשילוב חומוס/טחינה וירק לקבלת ארוחה מאוזנת.

 

המתכון באדיבות דנה רזניק, דיאטנית קלינית ויועצת לחברת "הרדוף" .

כל האביזרים לבית הספר, הכנסו עכשיו >>

איך תגרמו לילד להתעניין בכריך שלו?

כריך לבי"ס: רוסט חזה הודו >>

כריך לבי"ס: רוסט חזה עוף >>

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by