בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סדר יום 
וינטג' שמינטג': קמפיינים חדשים לחורף 

וינטג' שמינטג': קמפיינים חדשים לחורף

 
סדר יום |
 

פראדה ולואי ויטון מנסים ללכוד את הזוהר ההוליוודי הישן, אלבר אלבז מבטא צד אפל באישיותו וקארל לגרפלד רוצה להיות היפסטר. הצצה לכמה מההצלחות והנפילות של קמפייני האופנה לעונת החורף הקרובה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

קצת קשה להישיר מבט לעבר אופנת חורף 2011 בימים סחוטי זיעה אלו, אבל עולם האופנה מאיץ בנו תמיד להתבונן קדימה, גם אם אנחנו לא ממש מצליחים לראות מעבר לקרני השמש היוקדת. כעת, נותר רק להנמיך את טמפרטורת המזגן בעוד מעלה או שתיים, לדמיין שהחורף כבר כאן, ולהתפנק עם הצצה צוננת לקמפיינים הבולטים לעונת החורף הקרובה.

 

לואי ויטון

 

קמפיין נטול שערוריות המסתמך בעיקר על נוכחותן של הדוגמניות המככבות בו: כריסטי טרלינגטון, קארן אולסן ונטליה וואדיאנובה. אפשר היה לומר שמפגש חוצה הדורות הזה הוא היסטוריה כמעט במונחים של עולם הדוגמנות, ואם מוסיפים לתוכו את שמלות העונה היפיפיות לבית לואי ויטון - הרי לכם מתכון מנצח, אבל זהו - שזה לא קרה. לואי ויטון הסתמכו על הכריזמה של שלושת הדוגמניות עד ששכחו שהיא כמעט בלתי נוכחת. הקמפיין, שאמור היה ללכוד את הזוהר ההוליוודי הישן, בך הכל הצליח להציג כמה גרציות מיוזעות בחדר איפור צפוף.

 

 
כך נראה זוהר הוליוודי ישן? קמפיין לואי ויטון
 כך נראה זוהר הוליוודי ישן? קמפיין לואי ויטון   צילום: יח"צ 
 

פראדה

גם מהקולקציה האחרונה של פראדה נדף ניחוח של וינטג' ורטרו ולכן כנראה גם הקמפיין של בית האופנה הותיק נראה זהה כמעט לחלוטין לזה של לואי ויטון. הקמפיין, שצולם על ידי סטיבן מייזל בכיכובה של הדוגמנית אנג'לה לינדבל, מתיימר להתחקות אחר תקופת המועדונים האפלולית של שנות ה-30 וה-40, אך בעוד שמה שאפיין את התקופה ההיא היה סקס אפיל מרומז ומיניות מעודנת - הקמפיין נראה מתאמץ ולא טבעי.

 

התנוחות של הדוגמניות מזכירות יותר כאב בטן מאשר מפגש התלעסות עם גבר מסתורי ואפילו הבגדים הנאים לא מצליחים לסחוב את התמונות. מדובר בקמפיין מאכזב, גם לרקורד של פראדה וגם לרקורד של מייזל האגדי.

 

 
מתאמץ ולא טבעי. קמפיין פראדה
 מתאמץ ולא טבעי. קמפיין פראדה   צילום: סטיבן מייזל לפראדה 
 
 

לאנווין

אם בקמפיין של פראדה התאכזבנו מיכולתיו של מייזל, הרי שהפעם הוא מוכיח שוב מדוע הוא צלם אופנה מוערך כל כך. החיבור בין מייזל לאלבר אלבז הגאון הוליד את הקמפיין האסתטי והמוצלח ביותר לעונת החורף הקרובה. הקמפיין של לאנווין מצליח בכל המקומות שבהם הקמפיין של פראדה נפל - ההבעות האנמיות של דוגמניות פראדה התחלפו בהבעות כוחניות של מריה קלרה ללאנווין והאווירה האפלולית בשקל הוחלפה באווירה מסתורית ואימתנית.

 

החסרון היחידי בקמפיין הוא הסטיילינג הלא מהודק שגורם לבגדים להיראות כמו אוסף קשקושים שלא ניתן להניח עליהם את הדעת. מצד שני, הקולקציה של אלבז לאופנת החורף לא התלבטה בין יתר המעצבים, לכן כנראה בחרו אלבז ומייזל להשקיע דווקא באווירה ובדוגמנית ולא להסתמך רק על הבגדים.

 

 
מסתורי ואימתני. קמפיין לאנווין
 מסתורי ואימתני. קמפיין לאנווין   צילום: סטיבן מייזל ללאנווין 
 

D&G

בעוד שמדונה מככבת כפרזנטורית לדולצ'ה וגבאנה, הוחלט כי על הקמפיין של D&G ינצחו דווקא חבורה של דוגמנים צעירים שיעניקו לתמונות מראה תוסס וחיוני יותר. אמנם ההחלטה לשנות כיוון מהאפלוליות של קמפייני העבר היתה נבונה, אך חבל שהתוצאה נראית יותר כמו מודעה לגאפ או לבננה ריפבליק מאשר כמו קמפיין של מעצבי על.

 

בתמונות נראים חבורה של צעירים בקבלת פנים בחתונה באנטרטיקה, חושפים חיוכים מלאי שיניים נוסח "בית קטן בערבה". אפילו לבגדים התקשינו להתייחס שכן כל הדוגמניות עטו על עצמן מגפיים דמויי ייטי שגרמו לרגליים שלהן להיראות כמו ביג פוט.

 

 
לא, זה לא בננה רפבליק, אלא D&G
 לא, זה לא בננה רפבליק, אלא D&G   צילום: יח"צ 
 

שאנל

מדובר בקמפיין המפתיע ביותר לעונה, שכן שאנל בד"כ יוצאים מגדרם לשדר יוקרתיות, בין אם ברמת עיצוב הבגדים או בבחירת הלוקיישנים והאווירה לקמפיין. הפעם ראינו את מיטב המחלצות של שאנל בנוף אורבני לא טיפוסי, במדרגות חירום של בניין לבנים שמזכיר את בית הדירות של קאסט "חברים" בשנים יפות יותר. את הרמז היחידי לכך שמדובר בקמפיין שאנל מקבלים באמצעות החותמת של חברת הענק, המוטבעת על גרם המדרגות.

 

נראה שהנסיון של לגרפלד לפנות לקהל ההיפסטרים האורבני גרם לו לשכוח שמדובר בקמפיין אופנה ולכן קצת קשה להתעמק בתלבושת השחורה והלא ברורה שלובשת הדוגמנית. עם זאת, שוב אנו מוכרחים להוריד בפני גורו האופנה את הכובע ולו רק בשל החשיבה מחוץ לקופסא ובזכות אלמנט ההפתעה שניסה (והצליח) לספק.

 

 
לא טיפוסי. קמפיין שאנל
 לא טיפוסי. קמפיין שאנל   צילום: יח"צ  
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by