בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
טור אישי 
כדאי לשקול: להשליך את המשקל 
 
 איזה פחד!    צילום: אימג' בנק / Getty Images    
טור אישי |
 

יש מי שנשקל כל בוקר, אחרים נמדדים כל שעה. אני והשמנה שבי פשוט לא מתקרבות למכשיר הזה. מחשבות על העיסוק האובססיבי בשקילת הגוף

 
 
 
 
 
 
 
 
 

עמדתי עליו יחפה. עמדתי עם בגדים. עמדתי עם פיג'מה. עמדתי ערומה. עמדתי עם רגל אחת. התקרבתי לסופו. עליתי ושוב ירדתי. עמדתי לפני האוכל ואחריו. עמדתי לפני ששתיתי ושוב ירדתי,  ושוב עליתי.  עמדתי בבוקר, עמדתי אחרי שעתיים ושוב בצהריים, עמדתי גם בערב, ושוב בבוקר. שמתי אותו על השטיח וגם על הרצפה - התרגילים האקרובטים שביצעתי עליו יכלו לפאר גם לוליין בקרקס. עד היום לא ברור לי למה הייתי כה חלשה במתמטיקה, החישובים המסובכים שביצעתי לפני יום העלייה, כדי שיראה ירידה, לא היו מביישים מתמטיקאי בכיר.

 

אני זוכרת במעומעם את הלחץ ואת החרדה לפני מעמד העלייה. את דפיקות הלב המואצות, את ההיסטריה שאחרי העלייה תרתי משמע ואת שמחת הניצחון אחרי ירידה שהובילה אותי לא פעם לחגיגה אחת גדולה, גם של אוכל.

 

ואחר כך עמדתי פעמיים בשבוע, פעם בשבוע, פעם בחודש... עד שהפסקתי. לפני כחמש שנים פשוט זרקתי אותו מהבית. הודעתי לו שאצלי אין לו מקום. אני איתו לא מוכנה לקיים קשר כזה חולני! שיחפש את החברים שלו.

 

זהו זה, כבר כמה שנים שאנחנו לא מתקשרים. פעם, לפני כשלוש שנים הרופאה שלי הכריחה אותי שוב לעמוד עליו. אני רק זוכרת שהיא הייתה מאד מרוצה.

 

זה לא סיפור אהבה

אובססיה למשקל
 אובססיה למשקל 
 צילום: אימג'בנק/GettyImages 
 

זה גם לא סיפור של קשר בין גבר לאישה - זהו הסיפור שלי ושל המשקל עליו נהגתי להישקל. אני ייחסתי למשקל משמעות כה גדולה, שגרמה לי לעסוק אך ורק בו . כאילו הוא זה שיקבע, אם אני עצובה או שמחה, כאילו הוא זה שיקבע כיצד יראה יומי.

 

העיסוק האובססיבי במשקל הסיט אותי מהדרך לא אחת. בכל פעם, שגיליתי כי למרות שלדעתי, הייתי במיטבי, לא ירדתי או רחמנא לצלן עליתי בגרמים ספורים, זה גרם למתח שהעיב על יומי. מיד היא הייתה מרימה את ראשה - השמנה שבי וצועקת עלי: "אמרתי לך, חבל על המאמצים שאת משקיעה, לך דבר לא יעזור, אולי קיצור קיבה, כי לסתום את הפה את לא יכולה".

 

אז נפרדנו כך

 

 מאז אני לא עוסקת בו יותר, לפחות לא בצורה ישירה. מצאתי לי תחליף שינדב לי את המידע: הבגדים שאני לובשת. כשהמכנס פתאום לוחץ, אני ישר מבינה, אבל לא תמיד מיד מגיבה.

 

יש שיגידו שאני סובלת מתסמונת בת היענה - הטומנת ראשה בחול, אך לי המציאות החדשה יותר נוחה, ובסך הכול היא לא מאכזבת. אין יותר חרדה ומתח, יש שגרה, שאותה אני מנסה לעשות הכי נוחה ובעיקר טעימה ורצופה פעילות ספורטיבית שמסייעת בידי להמשיך ולשמור על משקלי ועל בגדי במידה קטנה.

 

חשוב לציין, כי אין בנאמר המלצה לא להישקל או להפך - זה מה שעוזר לי להישאר בדרך הנכונה, אבל זה לא בהכרח יתאים למישהו אחר.

 

ומה איתכם? אוהבים להישקל או פוחדים?

 
 

וכמו תמיד בסוף, מתכון של הדיאטנית מאיה מואיז:  מתכון שעועית ירוקה וצהובה ברוטב עגבניות סמיך וריבתי:

מצרכים:

חצי חבילת שעועית ירוקה קפואה

חצי חבילה שעועית צהובה קפואה

בצל

3 עגבניות

2 כפות שמן זית

שן שום

כף מרק עוף

פפריקה מתוקה

בזיליקום טרי

אופן הכנה:

לטגן בצל בשמן זית. להוסיף את השעועית בשני הצבעים ולאדות. להוסיף 3 עגבניות קצוצות גס ואת התבלינים. לבשל חצי שעה עם מכסה סגור. לבשל חצי שעה נוספת עם מכסה מעט פתוח על מנת לאדות נוזלים. ניתן להוסיף בזיליקום לקראת סוף הבישול.

 

* רונית סעדון בעלת תואר מ.א בעבודה סוציאלית קלינית, מנחה לשינוי התנהגותי, מעבירה סדנאות לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל יחד עם מאיה מואיז דיאטנית קלינית. לפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפונים הבאים:

רונית - 0542400343 \ מאיה -  0547609919

 

פרק 1- הכירו את רונית שכבר קרוב ל-20 שנה מתמודדת עם בעיות משקל

 

פרק 2- לצאת להליכה בערב או לעצור לקנות גלידה?

 

פרק 3- מה זה אומר להיות שמן?

 

פרק 4-  איך אוכלים באירוע?

 

פרק 5- יש צרות? מטביעים את היגון באוכל

 

פרק 6- איך מתמודדים עם הנשמות הטובות ש"רק מנסות לעזור"? 

 

פרק 7- כשאהיה רזה, אתחיל לחיות את החיים 

 

פרק 8- האם הדיאטה מסתיימת כשמגיעים למשקל היעד? 

 

טבלת קלוריות ליצירת תפריט יומי ומאוזן הכולל ערכים תזונתיים. לגזור ולשמור

 

בחזרה ללייף סטייל>>

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by