בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
חוזרים לבית הספר  
איך מתגברים על בעיות לפני תחילת הלימודים? 
 
 לומדים ללמוד     צילום: אימג' בנק / Getty Images    
חוזרים לבית הספר  |
 

פחד, חרדה, קשיים בשינה ובעיות ריכוז הם רק חלק מהתופעות המאפיינות ילדים לפני המעבר לבית הספר. אז איך מתגברים? כמה שיטות שיעזרו לילדים שלכם להתחיל ברגל ימין את השנה החדשה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אנחנו כבר מתחילים לראות באופק את סיום החופש הגדול והחזרה לבית הספר, ההכנות מתחילות לצבור

תאוצה ועמן ההתרגשות והחרדה המלוות את ההורים והילדים העומדים בפני תחילת הלימודים, ובעיקר אלה שמתחילים פרק חדש בחיים  - כיתה א'.

 

חוסר קשב וריכוז, לעיתים בשילוב עם בעיות התנהגות, פחד וחרדה מהבלתי נודע ועוד, הם רק חלק מהבעיות המאפיינות ילדים בגילים השונים, בעיקר לפני תחילת שנת הלימודים. ממה נובעות אותן בעיות וכיצד תוכלו אתם לעזור לילדים שלכם להתגבר עליהן?

 

הגורמים לבעיות הללו דרך ראי הרפואה הטבעית:

 

1. תזונה לקויה ועשירה בעיקר בפחמימות, בצבעי מאכל, ובחומרים כימיים רבים.

2. חשיפה לקרינה של מחשבים, פלאפונים וטלוויזיה.

3. חוסר איזון הורמונלי.

4. חוסר שינה.

5. חשיפה לרעש.

6. חשיפה לשינויים רבים במקום משחקים בחול, ישיבה ממושכת ליד ספסל לימודים, דרישות רבות ונוקשות ועוד היוצרות מצב של תסכול וחשש רב אצל רוב התלמידים החדשים.

 

כיצד מטפלים במקרים אלו?

ילדים שישנו שנת לילה מלאה לומדים טוב יותר
 ילדים שישנו שנת לילה מלאה לומדים טוב יותר  
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

להורים יש תפקיד חשוב מאוד בהצלחת הילד להשתלב בבית הספר, לכן את רוב התהליך יעברו ההורים יחד ילדם 

 

1. חשוב שהילד יאכל מאכלים מאוזנים יותר, מבלי להתעמת יתר על המידה. האיזון במזון יושג כאשר נצמצם את כמות הפחמימות (סוכר, לחם, אורז לבן, קמח לבן) חטיפים, קורנפלקס, עוגות ועוד. מומלץ לשלב מנת חלבון (דג, עוף, גבינה, סויה, ביצה, קטניות) ומנת שומן כשמן זית או טחינה בארוחות. הימנעו מכריכים של לחם לבן, פיתה או לחמנייה עם ממרח שוקולד - תזונה לא מאוזנת זאת מפרה את האיזון הפנימי של הילד.

 

2. כשבוע ימים לפני חזרה לבית הספר רצוי להרגיל את הילד או הנער למסלול עירות ושינה סבירים כדי שזה לא יצנח על הילד בבת אחת.  

 

3. דרבנו את הילד לפעילות גופנית ואף עשו זאת ביחד. הליכה משותפת ברגל, שחייה בבריכה, רכיבה על אופניים, או רכיבה על סוסים הן פעילויות מומלצות ביותר וחלקן אף זמינות ואינן דורשות הוצאה כספית גבוהה.

 

4. עבדו עם הילד על תרגולי נשימות עמוקות שירגיעו את הילד - חשוב לכם כהורים ל"תפוס" שעת איכות עם הילד, להרגיע ולהירגע עימו - כל פעילות משותפת להורים ולילדים מבורכת.

 

5. יזמו פעילויות משותפות של משחקים או קריאת ספר או סרט ביחד, לילדים הקטנים מומלץ להקריא או לראות סרטים איכותיים, אך לא סרטי מתח.

 

6. לילדים עם היסטוריה של חוסר קשב וריכוז, חששות וחרדות מחידוש הלימודים, רצוי לתת תוסף תזונה המכיל חומצות שומן חיוניות לתאי הגוף. התוסף מסייע בייצוב המערכת ההורמונאלית והעצבית של הילד, ובכך הילד יהיה נינוח, רגוע וקשוב יותר בזמן הלימודים.

 

הכתבה באדיבות יצחק טבעוני, מומחה לטיפולים בתחום ה-Health Care, נטורופת ומומחה לרפואה פונקציונאלית ומפתח שיטת טבעוני.

 

כך תתמודדו עם הלחץ של הבוקר >>

איתור לקויות למידה גם לפני גיל בית ספר >>

כך תשפרו את יכולות הריכוז של הילדים שכם >>

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by