בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
טור אישי 
אני והשמנה שבי נוסעות לחו"ל 
 
 מעדיפה להתמקד במה שכתוב במדריך התיירות, מאשר לחשוב על אוכל    צילום: אימג'בנק / Getty Images    
טור אישי |
 

איך ממשיכים לרדת במשקל או לשמור על המשקל הקיים כשיוצאים מהשגרה וטסים לחו"ל, במקום שאין אוכל מוכר והפיתויים רבים? אני והשמנה שבי מגלות שזה לא פשוט, אבל הדיאטנית מביאה כמה פתרונות

 
 
 
 
 
 
 
 
 

הבוקר האיר על חיי החדשים בפריז. לפני כשבועיים נישאתי לבחיר ליבי. אני כלה טרייה וכבר לא כל כך קלה, הרי את המטרה כבר השגתי. ושוב יוצאים מהמלון לתור את פריז. בחוץ שלכת בצבעים של כתום, אדום וזהב, הרוח נושבת מעט קרירה ונעימה ואני שוב רעבה. עוצרים לשתות קפה שני של בוקר. את הראשון כבר לגמנו במלון לצד קרואסון בשרני ונוטף חמאה.

 

אני מתרגלת את הצרפתית הרצוצה מימי התיכון הרחוקים ומבקשת "קפה או לה, אבק דה קרואסון". למי שלא הבין מה ביקשתי, לא בגלל השפה, אלא את המשמעות העגומה והנסתרת בתוך המשפט , הרי לכם בתרגום חופשי:  זה הולך להיות יום ארוך מאד. יום של הליכה והמון עצירות. יום של חוסר הבנה מצד שזה צועד לצידי, מדוע שלא נעצור כל שעה ונתנחם בקפה עם קרואסון, בגט, או שניהם?

 

נראה לי שמה שאני בעיקר זוכרת מאותה חופשה הם בתי הקפה, המסעדות והזלילות.

 

בודפשט, לפני שלוש שנים

 

אני כבר מזמן לא כלה טרייה. אני בהחלט קלה. קלה הרבה יותר מאותה חופשה, שקשה לי להודות , הייתה די אומללה. מי שפוסע לצידי, לשמחתי, הוא אותו בן זוג שהולך איתי לאורך כל הדרך. והפעם אני זוכרת בעיקר את המקומות, את הנופים, את המראות. אני זוכרת צעידות ארוכות , ארוכות ואני מאד מאושרת.  בהחלט אכלתי בבודפשט, לא קרואסונים ובגטים ולא כל שעה, אבל בהחלט אכלתי.

 

הבאתי איתי דברים מוכרים מהארץ שסייעו לי להתארגן עם האכילה. מצחיק, אבל בן זוגי שממש לא צריך לשמור על עצמו מפני זלילה, מצטרף לאכילה. הוא מטעמי כשרות, אני מטעמי אכילה שפויה ואנחנו מסתדרים ממש נפלא.

 

כל יציאה מהשגרה למי שנמצא בתהליך של שינוי הרגלי אכילה ולמי שכבר שינה, יוצרת קושי. בעיקר נסיעה מחוץ לגבולות הארץ והתרחקות מהמצרכים המוכרים מביאה אותנו למקום שיכול לגרור אחריו פריצה של גבולות שמקשה על החזרה לשגרה.

 

רומא בעוד שבוע

-"מה ארזת במזוודה?" -"קרקרים דלי קלוריות וקופסרות טונה"
 -"מה ארזת במזוודה?" -"קרקרים דלי קלוריות וקופסרות טונה" 
 צילום: אימג'בנק / Getty Images 
 

היום כשאני עומדת בפתחה של חופשה, ושוב מחוץ לגבולות המדינה, אני מוצאת עצמי נערכת לנסיעה מבעוד מועד.  במזוודה , מלבד בגדים, אני אורזת "ערכת עזרה ראשונה" ובה מאכלים מוכרים מהארץ (כמו טונה, פריכיות וכדומה) שיסייעו בידי לשמר את השגרה עד כמה שניתן. חקרתי קצת על המאכלים שנוהגים להגיש שם במסעדות ואני יודעת כבר מעכשיו, מה הם המאכלים שאני יכולה להרשות לעצמי לאכול ללא תחושה של אשמה ואותם אני אזמין.

 

וכמובן שתכננתי לראות את העיר, ללכת הרבה ברגל, לראות מוזיאונים ונופים בלתי נשכחים ולא להתעסק באוכל כל היום.

 

תגידו "את מגזימה! את מפסידה את כל ההנאה". מעניין אם זה מה שהייתם אומרים למי שסובל ממחלה המגבילה את אכילתו, או לבן אדם דתי שלא יכול לאכול במקומות לא כשרים ועוד בחו"ל. למה כשמדובר בהשמנה, יש נטייה להקל ולוותר מראש על ההתמודדות, למה כשנוסעים לחו"ל אז מפסיקים להשקיע? הרי אנחנו נמצאים בתהליך שילווה אותנו כל החיים.

איך אתם מסתדרים עם נסיעות לחו"ל ובכלל יציאה מהשגרה?

 

 
 

לסיום, הדיאטנית מאיה מואיז, מביאה כמה המלצות לשמירת האיזון גם כשיוצאים מהשגרה:

  •  ראשית, אם לא תתייחסו לחופשה כמלכודת אחת גדולה של אוכל, תוכלו ליהנות הרבה יותר.
  • שננו את מטרתכם: "לרדת במשקל גם בחופשה או לפחות לשמור עליו!"
  • למרות שאתם בחופשה וסדר היום אינו תמיד ברור, נסו בכל זאת לאכול מספר ארוחות ביום ולא רק 2 גדולות.
  • תאכלו משהו קטן בין  ארוחה לארוחה. פרי, קפה עם חלב, חטיף אנרגיה.
  • במלונות ומסעדות ישנו מגוון גדול של מזונות. בחרו ראשית ירקות, מכל הסוגים והצבעים, נסו לשים לבד את הרוטב ולוודא שהמנה אינה מכילה קרוטונים, אגוזים וגבינות שמנות. לשאול מה מכילה המנה אינה בושה!
  • העדיפו מזון אפוי, צלוי, מבושל על פני מזון מטוגן.
  • מומלץ מאוד להצטייד במזונות מהארץ. מזונות שאתם אוהבים ונכונים לאכילה שלכם.
  • לשתות והרבה. לפני הארוחה, אחריה, בין הארוחות, זה ישקיט את נפשכם.
  • צ'פרו את עצמכם. כל אחד לפני ההיכרות שלו עם עצמו. קבעו מראש כמה פעמים אתם "מצ'פרים" עצמכם  בפרוסת עוגה או כדור גלידה וכולי ואל תחרגו. חשבו את הצ'ופר, בקרו את האכילה, כך תיהנו ממנו ולא תרגישו מקופחים.
  • ואל נשכח את מטרתכם בחופשה - טיילו, הכירו מקומות חדשים, תיהנו מהנוף, צעדו הרבה ברגל, בלו בבריכה ובחדר כושר.
 

* רונית סעדון בעלת תואר מ.א בעבודה סוציאלית קלינית, מנחה לשינוי התנהגותי, מעבירה סדנאות לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל יחד עם מאיה מואיז דיאטנית קלינית. לפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפונים הבאים:

רונית - 0542400343 \ מאיה -  0547609919

 

פרק 1- הכירו את רונית שכבר קרוב ל-20 שנה מתמודדת עם בעיות משקל

 

פרק 2- לצאת להליכה בערב או לעצור לקנות גלידה?

 

פרק 3- מה זה אומר להיות שמן?

 

פרק 4-  איך אוכלים באירוע?

 

פרק 5- יש צרות? מטביעים את היגון באוכל

 

פרק 6- איך מתמודדים עם הנשמות הטובות ש"רק מנסות לעזור"? 

 

פרק 7- כשאהיה רזה, אתחיל לחיות את החיים 

 

פרק 8- האם הדיאטה מסתיימת כשמגיעים למשקל היעד? 

 

פרק 9- יש מי שנשקל כל בוקר, אחרים כל שעה. אני והשמנה שבי פשוט לא מתקרבות למכשיר הזה

 

טבלת קלוריות ליצירת תפריט יומי ומאוזן הכולל ערכים תזונתיים. לגזור ולשמור

 

בחזרה לאופנה ולייף סטייל>>

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by