בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
ראש השנה 
להדפיס ולקחת: 15 הדיברות לארוחת החג 
 
  צילום: אימג' בנק/GettyImages    
ראש השנה |
 

הדיאטנית מאיה מואיז מזכירה שחודש החגים הוא אתגר לא קטן עבור כל אלה שלא רוצים להשמין. אבל אפשר לעבור אותם בכבוד גם בלי לעלות במשקל, כי החגים זה לא רק אוכל!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה
 לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה 
 צילום: אימג' בנק/GettyImages 
 

אנו עומדים בפתחה של שנה חדשה, הנפתחת בתקופה ארוכה של חגים. השנה החדשה מביאה להרהורים וחשבון נפש, אירועים משפחתיים, טיולים וארוחות חג מרובות.

 

מדובר בחודש שבו יוצאים מהשגרה ועומדים בפני פיתויים רבים, ולכן כדאי להתכונן אליו מראש ולהציב מטרות אפשריות והגיוניות. כדאי להמיר את הענישה העצמית בתקווה ובדגש על יכולת והעצמה. הכוח הוא בידיכם, ותכנון התנהגותכם בתקופת החגים יכול לסייע לכם לעבור אותם בהתאם למטרות שהצבתם מראש.

 

כדאי להציב מטרה הגיונית, ואין טעם בתקופה זו להתחייב לרדת 3 ק"ג או בכלל לרדת במשקל, כי האכזבה לאחר מכן תהיה קשה יותר ותלווה בדרך כלל באכילת יתר. מי שכבר נמצא בתהליך של שינוי באורח החיים וכבר התחיל לרדת במשקל, יכול להציב לעצמו כמטרה לא לעלות במשקל ולהישאר במקום - מטרה הרבה יותר הגיונית.

 

תקופת החגים מהווה אתגר מיוחד עבור אלה שלא רוצים להשמין במהלך הארוחות הבלתי נגמרות ולכן חשוב לזכור שהחגים מהותם אינו אוכל!

 

איך בכל זאת עוברים את החגים? קבלו את 15 הדיברות לארוחת החג. להדפיס ולשמור

 
  1. ערכו רשימה של מוצרי מזון הנחוצים לבית ותדאגו שתכלול גם מוצרים שאתם צריכים כדי להמשיך לשמור על המשקל והבריאות, מעבר למאכלי המשפחה.
  2. מארחים - תייצרו תפריט שיכלול גם מאכלים דלי קלוריות.
  3. מתארחים - אל תגיעו רעבים לארוחה! אכלו משהו קטן ממש לפני. מצד שני תאכלו דברים קלים במהלך היום כדי להשאיר מספיק קלוריות לארוחה המגוונת.
  4. התרחקו מאוכל מפתה או כזה שאינכם יכולים להפסיק לאכול, ברגע שהתחלתם.
  5. המנעו מאוכל מטוגן, סלטים עם מיונז ובחרו במקום זה לאכול מזונות אפויים, מבושלים וצלויים.
  6. החזיקו בידכם תמיד כוס מלאה של משקה דיאטטי.
  7. לבשו מכנס או חצאית עם כפתור באזור הבטן. רצוי אפילו בגד שטיפה לוחץ, על מנת להרגיש מלאים במהלך הארוחה, דבר שיהווה תזכורת לא לאכול יותר מדי.
  8. אכלו בנחת ותלעסו כל דבר היטב.
  9. היו פעילים, עזרו בהגשה ובפינוי השולחן.
  10. בקשו מהקרובים אליכם שיעזרו לכם. שלא ינסו "לדחוף" לכם אוכל בטענה שלא עושים דיאטה בחגים. 
  11. תחליטו מראש על מאכל אחד שאתם נמנעים ממנו לגמרי ומוותרים עליו.
  12. תכננו מראש עד כמה שאפשר. תחליטו עם עצמכם מה אתם הולכים לאכול ובאיזה כמות. לפעמים זה מצריך בדיקה מוקדמת, מה יוגש בארוחה.
  13. קחו אתכם את אחמ"ד - אכלו חצי מכל דבר.
  14. חשבו מה עוזר לכם בשגרה לעבור בשלום אירועים הכוללים אוכל? חשבו איזה דברים עשיתם עד היום ועזרו לכם במשימה? מצאת יישמו את זה גם במהלך החג.
  15. חשבו גם על המהות האמיתית של כל חג, במקום להתרכז באוכל. 

 

שנה טובה, חג שמח ובהצלחה!

 

מאיה מואיז היא שותפתה של כותבת הטור "אני והשמנה שבי" רונית סעדון, אשר גם היא מתכוננת לחגים

 

גם אולגה רז מייעצת לגבי החגים

 

ותמיד כדאי לשלב פעילות גופנית כלשהי במהלך החג

 

בחזרה לאופנה ולייף סטייל>>

 

להדפסת 15 הדיברות, לחצו כאן

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by