בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
טור אישי 
אני והשמנה שבי "נופלות" למתוקים 
 
  צילום: אימג' בנק / Getty Images    
טור אישי |
 

מכירים את זה שאתם נמצאים בישיבה ומולכם יש מגוון עוגות ומאפים? האם תקחו אחד, שניים או תסתערו על כל המגש? גם אני והשמנה שבי היו בסרט הזה. אז מה עושים?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לקחת או לא לקחת? זאת השאלה
 לקחת או לא לקחת? זאת השאלה 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

"קחי אותה... רק קצת... היא יפה כל כך, עסיסית, מתוקה".

"אין מצב", אני עונה.

"קחי רק טעימה", מתחננת השמנה.

"אין מצב", אני עונה ועוצמת את עיני באנחה.

אני פותחת את עיניי והיא עדיין שם, במלוא הדרה, אף לא אחד נגע בה, רכה ונימוחה.

"אולי קצת, עוד מעט", אני מוסיפה.

"יאללה, מה כבר יקרה מטעימה אחת קטנה", מרעימה השמנה.

 

השיחה הזאת התנהלה ביני לבין השמנה שבי, במהלך ישיבה בעבודה, בה דנו בנושאים ברומו של עולם. ואני לא שמעתי אף מילה ממה שנאמר, אלא התרכזתי רק בה - הנאווה, השחורה, העסיסית והמתוקה המונחת לה על השולחן לצד כבודה של פיצוחים, ממתקים ועוד מרעין בישין אחרים. לא הצלחתי להתרכז בשום דבר אחר, כי השמנה קראה לי בלחש, הגבירה את קולה ובסוף צעקה שאקח אותה ואז קרה הגרוע מכל - נפלתי!

 

הקולות נדמו. היא בפי, והטעם אלוהי שולח זרמים של עונג לכל חלקי גופי. איזו עוגה!!

 

ואז, זה כבר על כל הקופה! עוברים עלי רגעים של אימה כשהעוגה וחברותיה עושות דרכן בבטחה אל תוך פי ומשם מתיישבות כצמיגים על מותני ,פני ובטני.

 

הישיבה נגמרה ואיתה ה"חגיגה" הגדולה, ואני כבר עצובה. מבינה שהרסתי הכל. מבינה שאין לי תקנה יותר וחוזרת לזלילה ללא הגבלה.

 
 

 

וכך נוצר מעגל חוזר שסוגר עלי מכל הכיוונים. מדובר במצב מוכר לכל מי שניסה לעשות אי פעם דיאטה. מתחילים עם כל הכוונה הטובה להתנזר מכל הנאות העולם הזה לעולמים ואז מגלים שבעצם אי אפשר לעמוד לנצח בפיתויים. הם שם, הם קיימים, הם חלק מאירועים, חגים, חלק מהחיים.

 

אז מה עושים כדי לצאת ממעגל "הקסמים"?

 

קרה. עבר. מיד ממשיכים בדרך השפויה ולא נשאבים פנימה. לא מחכים למחר, ליום ראשון, לאחרי החגים. לא עוברים לזלילה קיצונית וגם לא מרעיבים את עצמנו כעונש.

 

לומדים מהאירוע שאנחנו בסך הכול יצורי אנוש שטופי מאווים, אז כדאי שנתכנן ונתכונן היטב במקומות בהם זה ניתן והם צפויים כגון: חגים, אירועים, ישיבות בעבודה וכדומה. למרות שנדמה שהם הופיעו כך בלא התראה בחיינו, מסתבר שמדובר באירועים חוזרים ונשנים שניתן להכין עצמנו לקראתם.

 

כדאי לקחת איתנו לעבודה אוכל שמאוד אוהבים - להוציא בישיבה את הקופסא ולא לתת לאף אחד אפילו טעימה.

ואם אנחנו יודעים מראש שאין מצב שנעמוד בפיתויים, יש להתחייב מראש לפרוסה אחת של עוגה ולקזז בשאר היום בדברים אחרים. כך גם במקומות ובזמנים אחרים: כגון חגים ואירועים מיוחדים. דיאטה היא בסך הכול תוכנית אוכל- תוכנית שאמורה לשרת אותנו לחיים. התאפקות לעומת זאת, היא בסך הכל "החזקת שריר" שנגמרת בבולמוסים.

 

אם אתם מזהים את עצמכם בתיאורים, אל תתפתו להתחיל את השמירה אחרי החגים, אלא חזרו והקפידו על ההרגלים כבר עכשיו, בידיעה שגם לכם מותר להנות מפרוסת עוגה טוב.

 

והדיאטנית הקלינית מאיה מואיז מוסיפה מידע שיסייע לכם בתכנון האכילה:

שוט וודקה 350 קל'
 שוט וודקה 350 קל' 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

ישנם מאכלים שרק נראים תמימים, אבל מכילים הרבה מאוד קלוריות. כמובן שאם בחרתם לאכול אותם קחו בחישוב היומי את התוספת הקלוריות ועשו פעילות גופנית כלשהי אם הגזמתם.

 

הידעתם?

פרוסת עוגה תמימה וקטנה למראית עין, יכולה להכיל אפילו 400-500 קלוריות לפרוסה!

חופן פיצוחים תמים מכיל כ-600-700 קלוריות! למי שלא יכול להפסיק אחרי חופן אחד עדיף לא להתחיל כלל.

כוסית וודקה מכילה כ-350 קלוריות! לכן, כשאתם בוחרים לא לאכול באירוע, אלא רק לשתות, זה לא אומר בכרח שהכנסתם פחות קלוריות לגוף.

 

 
 

* רונית סעדון בעלת תואר מ.א בעבודה סוציאלית קלינית, מנחה לשינוי התנהגותי, מעבירה סדנאות לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל יחד עם מאיה מואיז דיאטנית קלינית. לפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפונים הבאים:

רונית - 0542400343 \ מאיה -  0547609919

 

פרק 1- הכירו את רונית שכבר קרוב ל-20 שנה מתמודדת עם בעיות משקל

 

פרק 2- לצאת להליכה בערב או לעצור לקנות גלידה?

 

פרק 3- מה זה אומר להיות שמן?

 

פרק 4-  איך אוכלים באירוע?

 

פרק 5- יש צרות? מטביעים את היגון באוכל

 

פרק 6- איך מתמודדים עם הנשמות הטובות ש"רק מנסות לעזור"? 

 

פרק 7- כשאהיה רזה, אתחיל לחיות את החיים 

 

פרק 8- האם הדיאטה מסתיימת כשמגיעים למשקל היעד? 

 

פרק 9- יש מי שנשקל כל בוקר, אחרים כל שעה. אני והשמנה שבי פשוט לא מתקרבות למכשיר הזה

 

פרק 10- אני והשמנה שבי טסות לחו"ל, מה הן יאכלו שם?

 

פרק 11 - אני והשמנה שבי מתכוננות לארוחת החג 

 

טבלת קלוריות ליצירת תפריט יומי ומאוזן הכולל ערכים תזונתיים. לגזור ולשמור

 

בחזרה לאופנה ולייף סטייל>>

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by