בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
מדריך 
כך תעברו את הצום  
 
 להתענות, אבל בחוכמה     צילום: אימג'בנק / Getty Images    
מדריך |
 

מה כדאי לאכול לפניו? כיצד יחזיקו מעמד המכורים לקפה? ומה לאכול בסיומו? הכירו את רועי הצום שלכם

 
 
 
 
 
 
 
 
 

בין אם אתם שומרים על מצוות, שומרי מנהגים ומועדים או כאלו שעושים את זה רק בשביל "הדיאטה", קיימים מספר כללי ברזל שכדאי לדעת לפני שמונעים מהגוף כל מזון או שתייה הגורמים לו פעמים רבות חולשה, סחרחורת וכאב ראש. רגע לפני הארוחה המפסקת הכינו את גופכם ליום הסליחות.  

   

חוסר איזון ברמת הסוכרים בדם הוא הגורם לתופעות אלו, בנוסף לחום והלחות שבדרך כלל מתלווים ליום זה. תופעות אלו שכיחות יותר בקרב אנשים חולים, זקנים ותשושים, אך הוא גם מעיק על אנשים שבימים רגילים כמהים לפחמימות וממתקים. יצחק טבעוני, נטורופט, מומחה לרפואה פונקציונלית ומפתח שיטת טבעוני מציע מספר דרכים וטיפים למניעת תופעות אלו על מנת שנוכל לעבור את הצום בקלות.

 

 

 

מה מומלץ לאכול לפני הצום?

 

 1. יום לפני הצום יש לאכול מספר רב של ארוחות קטנות ומאוזנות, כל שעתיים, כך שהארוחה המפסקת לא תהיה גדולה מדי.

 

2. המזון חייב להיות בעל הרכב מגוון ולהכיל בין היתר: אגוזים, פירות, ירקות, דגנים, קטניות, אבוקדו או טחינה ושמן זית. הרכב מזונות אלו משמר את איזון רמת הסוכרים בדם וכך נשמר מאזן האנרגיה בגוף. אנשים יחושו שובע וחיוניות למרות הצום.

 

3. יומיים לפני הצום חשוב לשתות בעיקר מים לאורך היום בין הארוחות ולא בזמן הארוחות, על מנת לשמור על מאזן נוזלים חיובי ולהקל במידת האפשר על ההתמודדות עם הצמא והמחסור בנוזלים.

 

4. למכורים לקפה - מספר ימים לפני הצום הפחיתו את כמות כוסות הקפה, כך שיום יומיים לפני הצום תסתפקו בכוס קפה אחת ואם אתם יכולים אף הימנעו מכך. כך תרגילו את הגוף בפחות קפאין ותמנעו כאבי ראש מיותרים ביום הצום.

 

 "איכלו מזונות עשירים בסיבים תזונתיים"

 

"המטרה שלנו לקראת הצום היא למלא את מאגרי האנרגיה בגוף לאורך זמן", טוענת אורנה לוי, דיאטנית ראשית 'יוניליוור ישראל', "לכן נבחר במזונות בעלי ערך גליקמי נמוך, כלומר מזונות שהסוכר בהם משתחרר לאט ורמתו בדם נשארת מאוזנת לאורך זמן. תכולה גבוהה של סיבים תזונתיים במזון תורמת להפחתת הערך הגליקמי שלו, זאת משום שהסיבים התזונתיים מעכבים את ספיגת הסוכר לדם, ואנו מרוויחים תחושת שובע ממושכת יותר".  

 

טיפים למהלך הצום:

הימנעו מאכילת ירקות בארוחה המפסקת
 הימנעו מאכילת ירקות בארוחה המפסקת  
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

1. בסעודה המפסקת הימנעו ממזונות חריפים ומתובלים הגורמים לצרבת או תחושת צמא.

2. הימנעו מאכילת כמות גדולה של ירקות הגורמים לתחושת שובע, שתמנע מכם אכילת מזונות בעלי ערך קלורי גבוה - מזונות החשובים ליום הצום.

3. שהו בחדרים ממוזגים ולבשו לבוש קל ונוח.

4. העבירו את הצום עם אנשים שצמים, יהיה לכם הרבה יותר קל לעבור את הצום איתם.

5. נשים בהריון, חולי לב, חולים המחלימים מניתוח, חולי אולקוס, או כל מי שסובל ממצב בריאותי, חייב להיוועץ עם רופא לפני הצום.

 

המלצות תזונה עם סיום הצום:  

 

1. עם סיום הצום, הישתדלו שלא להתנפל על האוכל והתבשילים, התחילו בשתיית משקה חמים, עדיף תה עם עלי נענה, לואיזה ועוד, עם פתי בר או עוגית קלה.

2. חצי שעה אחר כך איכלו ארוחה קלה ולעסו את המזון היטב.

3. העדיפו מרק ירקות, אורז או בטטה אפויה, לאחר מכן פנקו את עצמכם עם תפוח. מומלץ רק למחרת היום לשוב לאכילה רגילה.

 
 

מתענים בצום? הגוף שלכם דווקא מרוויח מכך

"העור המשמש כאיבר ניקוי ודיטוקסיפיקציה, נראה זוהר, קורן ונקי יותר לאחר צום", מציינת חוה זיגבוים מומחית בקוסמטיקה רפואית. "הרמב"ם מציין בכתביו תהליכי ריפוי ממחלות קשות בעזרת צומות, כמו גם היפוקראטס שנהג לרפא חולים בעזרת צום. צום כללי של יום אחד, כמו ביום כיפור, או צומות ארוכים יותר המבוססים על שתיית עשב חיטה, מים ומיצי פירות וירקות אורגנים מצוללים במים, מסייעים בניקוי הגוף מהרעלים שהצטברו בו, מנטרלים את ההשפעות השליליות של קמח לבן, סוכר לבן, מאכלי חלב, מאכלים מעובדים ועוד. וכמובן שהדבר ניכר על העור".

 

באיזה אופן משפיע הצום על גוף האדם ומראה העור? 

 

"הצום מסייע בשיפור זרימת הדם ונוזל הלימפה ומתוך כך גורם לעור להיראות זוהר וקורן יותר", מוסיפה זיגבוים, "כמו כן, הוא מסייע בפינוי והוצאת רעלים המעודדים גם הם את ניקוי העור ושיפור פעולת הכבד, מטיב במצבי סטרס ומעודד רגיעה, המסייעים בהרגעת קמטי סטרס והבעה".

 

 

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by