בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סדר יום 
שבוע האופנה בניו יורק: סיכום ביניים 

שבוע האופנה בניו יורק: סיכום ביניים

 
סדר יום |
 

על רקע 9 שנים לאסון התאומים, מתקיים בניו יורק שבוע אופנה אסקפיסטי ומעניין, ולמרות שטרם נפרדנו מימות החמה, מעצבי העל כבר מעדכנים את המסלולים עם הטרנדים של הקיץ הבא

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

אלכסנדר וונג 

   

וונג בחר לעצב את הקולקציה האחרונה שלו סביב הצבע המזוהה ביותר עם הקיץ - לבן. במקום לספק לנו קולקציה אווירירית, לבנה ומתוחכמת, מרבית הדגמים על המסלול נראו כמו משהו שכנראה נעדיף לזרוק על עצמנו במהלך הטיול המסורתי של ערב יום כיפור. אם לרגע נצליח להסיט את מבטנו ממצחן המבריק של הדוגמניות, שמזכיר במידה רבה את עור הפנים המזיע בשיא הקיץ, נגלה קולקציה שנעה בין המינימליזם המאופק שמזוהה עם וונג ללוק קז'ואל ספורטיבי לא מתאמץ. למעט כמה ג'קטים ווסטים בגזרה מוצלחת, אין בשורה אמיתית המנשבת מכיוונו של וונג.

  

 
קז'ואל מינימליסטי. מתוך התצוגה של אלכסנדר וונג
 קז'ואל מינימליסטי. מתוך התצוגה של אלכסנדר וונג   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

רבקה טיילור

 

להבדיל מהמינימליזם של וונג, הקולקציה של טיילור היא ללא ספק מוקפדת יותר, אם כי גם פחות מגובשת. ההרגשה היא שהמעצבת ניסתה לירות לכל הכיוונים ועל כן בקולקציה שלה אפשר למצוא דגמים ורסטיליים להפליא כמו למשל מכנסוני ג'ינס עם כיסים קדמיים, שמלות בהדפס מנומר בוהק ואפילו מעיל טרנץ' שלא ישרוד את הקיץ הישראלי לעולם. דווקא כשטיילור התרחקה מבדי הקיץ השקפקפים המסורתיים, הבליחו כמה ניצוצות של גאונות, כמו שורט בצבע קרם עשוי מבד דקיק דמוי עור בגזרה מדויקת, אבל סך הכל מדובר בקולקציה שלא מצליחה למצוא את האיזון הנכון בין אופנה לבישה לבין עונת הקיץ.

 

 
מוקפדת, אך לא מגובשת. מתוך התצוגה של רבקה טיילור בניו יורק
 מוקפדת, אך לא מגובשת. מתוך התצוגה של רבקה טיילור בניו יורק   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 

דיאן פון פירסטנברג

 

מי שעוקב אחר פירסטנברג מספיק שנים ודאי יודע שבכל הנוגע לקולקציות החדשות של המעצבת - אין הרבה מקום להפתעות. אם חיפשתם אחר אוונגרד או פריצת גבולות, כנראה שהגעתם למקום הלא נכון. פירסטנברג תמיד תרכיב קולקציות יפות והדורות, מלאות בהדפסים שובבים ובצבעים נועזים, והיא מושלמת עבור מי שמוצא נחמה גדולה במקומה הבטוח של פירסטנברג בעולם האופנה ובעיצובים המוכרים והאהובים שלה. פירסטנברג מטיבה ללכוד את הווי הקיץ בצורה הנאמנה והאמיתית ביותר, ונדיר למצוא בקולקציה דגם מפוספס או לא עיצבה כראוי, כיאה לאומנית בסדר גודלה.

 

 
לוכדת את ההוואי הקיצי. מתוך התצוגה של דיאן פון פירסטנברג בניו יורק
 לוכדת את ההוואי הקיצי. מתוך התצוגה של דיאן פון פירסטנברג בניו יורק   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

DKNY

 

שמחת החיים של פירסטנברג מפנה הפעם מקום למונוכרומטיות הקודרת של DKNY. דונה קארן לא ממש ירדה לסוף דעתם של מארגני האירוע כשהתבקשה לעצב קולקציית קיץ ולכן הקולקציה האחרונה שלה, מוצלחת ככל שתהיה, היא בלתי קייצית בעליל. למרות התעקשותה של קארן למזג בין החורף לקיץ, אי אפשר להתעלם מהז'קטים המוצלחים, חצאיות השכבות העשירות וצעיפי המשי עם הדפסי הרטרו המרהיבים. ואם כבר הדפסי רטרו, נראה שאפשר להכריז על טרנד חדש של בגדים דמויי צעיף, שאת ניצניו אפשר למצוא בזארה אפילו כעת. קארן שילבה צעיפים מעל חולצות דמויות צעיף באופן שלא ברור היכן הבגד מסתיים והיכן האקססורי מתחיל והתחושה המתקבלת היא של המשכיות זורמת ומלטפת.

 

 
מתעקשת למזג בין חורף לקיץ. מתוך התצוגה של DKNY בניו יורק
 מתעקשת למזג בין חורף לקיץ. מתוך התצוגה של DKNY בניו יורק   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

 

ג'ייסון וו

 

וו החליט להפסיק להישען על התואר "ילד הפלא של עולם האופנה" ולהניח סוף סוף לשטיקים שהפכו אותו ליקיר הסלבריטאים בהוליווד כדי להפוך למעצב של ממש. הקולקציה האחרונה של וו היא ללא ספק הקולקציה המגובשת והבוגרת ביותר שהציג עד כה, וסופסוף מצדיקה את הופעתו בשבוע האופנה לצד קליברים כמו פירסטנברג ומארק ג'ייקובס. אחרי שזנח את העיבודים המושקעים, האפליקציות ומה שניתן לכנות "שמלות אוסקר" שהיו כה אהודות על נשות הוליווד ומישל אובמה, פונה וו לטפל דווקא באשת הקריירה הניו יורקית שרוצה לשמור על תחכום ושיק גם בקיץ. וו השאיר בצד את הרעש והצלצולים שליוו את עיצוביו עד כה ועבר להתמקדות בגזרות, וטוב שכך: מכנסים בגזרה הגבוהה, שמלות מעטפת, ז'קטים מחויטים, חולצות שיפון דקיקות - כולם מחדדים את ההבנה שאכן מדובר בוירטואוז עולה ותופר בחסד.

 

 

 
תופר בחסד. מתוך התצוגה של ג'ייסון וו בניו יורק
 תופר בחסד. מתוך התצוגה של ג'ייסון וו בניו יורק   צילום: רויטרס 
 

ויקטוריה בקהאם

 

בעוד שג'ייסון וו הרוויח את מעמדו בעמל רב ובזיעת אפיים, הרי ברור לכולם שבקהאם הצליחה להשתחל לשבוע האופנה בניו יורק בעיקר בשל הייחוס שלה ומבלי שהרוויחה את התואר בצדק. כשויקטוריה הודיעה לעולם לראשונה על  השקת קו ההלבשה היוקרתי הנושא את שמה, לא יכולנו שלא לגחך נוכח המגבעת החדשה שניסתה לעטות בנסיון להמציא את עצמה מחדש. לאחר שהתברר שקו הבגדים שלה הפך ליותר מסתם גימיק - נאלצנו לבלוע את הצפרדע ולהתייחס אליו בכבוד הראוי לו. והנה, שוב עולה הצורך לצקצק בעגמומיות לנוכח 26 דגמים לא מעניינים וחסרי כל אמירה אופנתית, ולהתנחם בשמלה אחת מוצלחת שעומדת לצד יתר הפריטים שנראים כמו שעתוק עייף של הקולקציות הקודמות של בקהאם עצמה.

  

 
מתחילה לחזור על עצמה. מתוך התצוגה של ויקטוריה בקהאם בניו יורק
 מתחילה לחזור על עצמה. מתוך התצוגה של ויקטוריה בקהאם בניו יורק   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

Rag & Bone

 

במבט ראשון קולקציית קיץ 2011 של Rag&Bone  מזכירה את זו של וונג במינימליזם, הבדים השקופים והצבע הלבן שמכבב בשתיהן. רק כשמתעמקים בכל דגם מבינים שהקולקציה של Rag&Bone הרבה יותר מורכבת ומעניינת ודרוש יותר ממבט קצר על מנת להצליח לקלוט את כל האלמנטים שמרכיבים אותה. ניתן לראות בבירור שמעצבי המותג עשו ניסיון לייצר מוצר מורכב, מסקרן ובעל אמירה אופנתית, אך הבעיה היא שקשה לפענח את אותה אמירה. אם נצליח ליישר מבט מעבר לרמיזות המיניות הכבדות שמלוות אותנו לאורך כל הקולקציה בדמותן של הביריות ורתמות השדיים שמופיעות אחת לכמה דגמים, נגלה הרבה בדי קרושה, הרבה בדים שקפקפים והרבה נסיון מיותר להתחכם. תלינו תקוות בדגמים הצבעוניים שהבליחו לתקופה קצרה על המסלול והיו מעניינים יותר מיתר הקולקציה, אך אלו פינו את מקומם במהרה לגימיקים הרגילים של צמד המעצבים.

 

 
פרובוקציות מתוחכמות. מתוך התצוגה של Rag & Bone בניו יורק
 פרובוקציות מתוחכמות. מתוך התצוגה של Rag & Bone בניו יורק   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by