בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סדר יום 
אגו טריפ: חוויות משבוע האופנה בניו יורק 
 
 החלום ושברו. מתוך התצוגה של מוניק לולייה, שבוע האופנה בניו יורק    צילום: אימג' בנק / Getty Images    
סדר יום |
 

מה לא היינו נותנים בשביל לענוד תג עיתונאים על הצוואר ולקחת חלק באחד מאירועי האופנה החשובים בעולם? הילית וולברג, שדווקא הצליחה להסתנן אל הלינקולן סנטר, גילתה שהפנטזיה שמייצרים המגזינים, מתנפצת ממעמקי השורה השביעית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

את קולקציית האביב החדשה שלה, שהוצגה בשבוע האופנה בניו יורק, יצרה מוניק לולייה מתוך חלום, ובחלומה ראתה נערה יפה מתרוצצת בגן העדן הפרטי שלה. את השמש הקופחת היא החליפה בבדים מבריקים, את הפרחים הפכה להדפסים בצבעים עשירים על שמלות שטיח אדום יפהפיות, והנחש הערמומי קיבל ביטוי בהדפסים דמויי עור ובטקסטורות שיפון מחוספסות אך רכות. מהחלום הזה, אומרת לולייה, היא לא רוצה להתעורר. היא באופוריה.

 

שבוע האופנה הניו יורקי, שפתח בשבוע שעבר את גל חגיגות אופנת האביב-קיץ 2011 בעולם כולו, הוא כמו אותו חלום של לולייה. גן העדן הפרטי של כל אחד מאנשי תעשיית האופנה והפאשניסטות המסורות, נמצא למשך שבוע שלם בתוך אולמות הלינקולן סנטר בעיר. במשך שנים נערך האירוע באוהלי ענק בבריאנט פארק שבמרכז העיר, וכעת מצא את ביתו החדש במשכן לאמנויות הבמה, ביניהן האופרה, אמנות עתיקה נוספת השמורה למביני העניין.

 

 
נערת גן העדן של מוניק לולייה
 נערת גן העדן של מוניק לולייה   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

בין כותלי החלום מתכנסים המעצבים הגדולים והוותיקים, לצד הצעירים העולים, להצגת החזון שלהם לקיץ הבא, אלא שמחוצה לו, היכן ששוכנת המציאות האמיתית, האופוריה של לולייה נראית מעט אחרת. למרות ההכרה האמנותית שתעשיית האופנה זוכה לה, בסופו של יום מדובר בתעשייה - מילה שלא תמיד חיה בשלום לצד המילה "אמנות". המיצגים המרהיבים באולמות התצוגה ראויים כולם לתואר "יצירת אמנות", אך מכונת הדולרים המשומנת שעומדת מאחורי האירוע - זו שהתרבות האמריקאית אפילו לא מתאמצת להסתיר - ניכרת בכל פינה.

 

 
אמה רוברטס, אלקסיס בלדל ומגי גרייס עושות פרצוף של מתעניינות בשורה הראשונה של מוניק לולייה
 אמה רוברטס, אלקסיס בלדל ומגי גרייס עושות פרצוף של מתעניינות בשורה הראשונה של מוניק לולייה   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 
תג העיתונאים. התגשמות של חלום והתפכחות ממנו
 תג העיתונאים. התגשמות של חלום והתפכחות ממנו 
 צילום: הילית וולברג 
 

כמי שעוקבת אחר שבוע האופנה מרחוק (מגזיני אופנה, סטייל.קום, וצפייה אדוקה בפרויקט מסלול האמריקאי), התרבות הזו, למרות הידיעה שמאחוריה מסתתר מנגנון משומן היטב, קיבלה מעמד זוהר למדי בדמיוני. ההזדמנות להיות נוכחת מקרוב בשבוע האופנה האחרון, היתה גן העדן הפרטי שלי. אבל כשמסתכלים מקרוב כל כך, נחשף גם הצד המציאותי, המכוער לפרקים, של אותה אופוריה אופנתית שמוניק לולייה מדברת עליה.

 

כל אירוע בין קירות לינקולן סנטר הוא לא פחות מפרוצדורה מעיקה - פאשניסטות שאפתניות מתמקמות אל מול המצלמות בשיטתיות, מחייכות אל המעצב שילביש אותן בטקס הפרסים הקרוב תמורת קרדיט; מקומות ישיבה מאורגנים במשנה זהירות, פן מבטים חסרי שביעות רצון יקומו מן השורה הראשונה.

 

"הרבה אנשים נעלבו שהם קיבלו מקומות בשורה השנייה", אומרת לי, בלוגרית מנוסה שישבה לצדי (בשורה שביעית) באחת התצוגות. "אז הם עשו שתי שורות ראשונות וכל דוגמנית צועדת על שני המסלולים". חלילה לפגוע ברגש. חלילה וחס לפגוע באגו. בשתי שורות ראשונות נכנסים יותר פנקסנים מבאחת; לחיצות יד מנומסות מדי, חיוכים מזוייפים מדי, 50 דקות של המתנה מנהלתית, מכאנית, תעשייתית, תמורת 7 דקות של השראה טהורה על המסלול. זה נפלא, אבל מתימטית זה לא תמיד מסתדר.

 

 
עתידות: המצולמות יהלכו בקרוב על שטיח אדום בשמלה של קלווין קליין
 עתידות: המצולמות יהלכו בקרוב על שטיח אדום בשמלה של קלווין קליין   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

ומחוץ לאולמות התצוגה, בלובי, חלוקה ברורה לקליקות תיכוניות מבוססות מעמד. העיתונאים המוזנחים, שלמרות שעטו את מיטב מחלצותיהם, עדיין לא מצליחים להיטמע באווירת הההוט קוטור; הפאשניסטות המתאמצות, אלו שלא מתהדרות בממון, אך עתירות בסגנון אישי - אישי מדי לפרקים - ובשאיפה חסרת הגבולות להותיר חותם. מולן נישאות על עקבים גבוהים מדי, נשים צנומות, ארוזות בשמלות היקרות ביותר שניתן למצוא, לידן קורבנות האופנה, זונות המותגים, מקושטות בלוגואים וסמלי מעצבים ללא הבחנה או כושר שיפוט, עמוסות לעייפה באיפור כבד וקול חזק וצורם. את כל אלו מתעד עדר של בלוגריות - עם נוכחות ייצוגית מרשימה של יפניות מלאות בסטייל - חמושות במצלמות ועדשות ענק, מתעדות בקפידה כל פיסה של אינפורמציה.

 

 
קליקות מחוץ לאולמות: עיתונאים מוזנחים, פאשניסטות מתאמצות, ובלוגרים חרוצים
 קליקות מחוץ לאולמות: עיתונאים מוזנחים, פאשניסטות מתאמצות, ובלוגרים חרוצים   צילום: הילית וולברג 
 
בלוגר האופנה בריאן בוי בשורה הראשונה של אייזק מזרחי
 בלוגר האופנה בריאן בוי בשורה הראשונה של אייזק מזרחי 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

מאז ההכרה בבלוגים כנכסים של ממש עבור תעשיית האופנה, נדמה שההשתלטות שלהם על השבוע הזה הולכת וגדלה, ועוד יותר נדמה, שדווקא הם, שנעים בעדינות על הגבול שבין אופנה גבוהה לז'אנר של עיתונות המונים חדשה, מרגישים הכי בנוח בין כל טיפוסי הקפיטריה הססגוניים שברחבת הכניסה. היעדר יומרה הוא המצרך הכי נדיר בין הנוכחים באולם והמפתח הכי חשוב כדי להרגיש בו בבית.

 

זו התעשייה ואלו חוקייה. הבושה לא קיימת בה, אבל באופן אירוני למדי, זה מה שהופך את האמנות שבתוך התעשייה הזאת לכל כך מודעת לעצמה, עד שהיא מאפשרת לעצמה לשבור את חוקיה בכנות יפה כל כך. כשאתה מייקל קורס ואתה מצהיר בקול שהקולקציה שלך מסחרית - הצורך להוכיח מייצר בגדים מהממים.

 

 
קולקציה מסחרית, בגדים מהממים. מתוך התצוגה של מייקל קורס
 קולקציה מסחרית, בגדים מהממים. מתוך התצוגה של מייקל קורס   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

הרי מהו קצת בוץ ולכלוך כשמתחתיו מסתתרת פטרית כמהין מיוחדת כמו זאק פוזן, שבקולקציית Z Spoke שלו הצליח לבלוט מעל לכל המעצבים ששיחקו את הסאטן, הקריסטלים ובדי המשי הזוהרים עד תום, וכיכב בזכות הדפסי תות משוגעים וחליפות סקסיות ושובבות.

 

מהי קצת פוליטיקה של עורכי מגזינים, כשמעליה צפה המסורת האוזבקית הגאה של Guli Collections עטופה באינטרפטציה מודרנית של אגדות עם עתיקות ובאריגה צבעונית ושובת עין. למי אכפת ממשחקי כיסאות של אצולת האופנה בשורה הראשונה כשקולקציה מלכותית ומרתקת כמו זו של בגדי הים של גוטקס צועדת על המסלול בגאווה, מחבקת את הגזרה הנשית וסוגדת לחושניות הירכיים. זו הרי חגיגת האופנה האמיתית ואולי יוטב לי להמשיך ולצפות בה מרחוק. לשמור אותה זוהרת תמיד.  

  

 
בסופו של דבר, מתחת לכל הזוהמה מסתתרות החליפות של זק פוזן
 בסופו של דבר, מתחת לכל הזוהמה מסתתרות החליפות של זק פוזן   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by