בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
טור אישי 
אני והשמנה שבי בדרך למטה 
 
 עצור בטרם תשמין    צילום: אימג' בנק / Getty Images, סטודיו nana10    
טור אישי |
 

כלומר למעלה, במעלה הקילוגרמים העודפים. מה הם סימני האזהרה שלנו בדרך לנפילה ואיך ניתן להחזיר את השגרה?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
עצור!!
 עצור!!  
 צילום: אימג' בנק / Getty Images, סטודיו nana10 
 

 

  • כשאני עומדת עם הגב לאורחים ועם הפנים לשיש, מול צלחת העוגות שנשארה ומגניבה לפי ביס קטן ומגלה שבעצם אכלתי מאחורי הגב של עצמי, כי הם לא ראו ואני ניסיתי להסתיר זאת מעצמי.
  • כשאני מודדת את המכנסיים שקניתי רק לפני חודשיים ולא מבינה למה הם לא נסגרים, כי אני בטוחה שאני לא אוכלת דבר שיסביר את מה שקורה למכנסיים שלי.
  • כשמישהי מעירה "שמנת קצת" ואני מסתובבת לחפש למי התכוונה ומגלה שאלי.
  • כשאני קונה עוגות לאורחים וכשהם מגיעים, אני מגלה שנשארו רק פירות במקרר ולא מבינה לאן נעלמו העוגות.
  • כשיש לי צורך מטורף במשהו מתוק ואני מחליפה את העוגה בפריכיות עם דבש וטחינה, ומרגיעה את עצמי שמדובר באוכל מאד בריא ולכן כל המרבה הרי זה משובח.
  • כשאני מגלה שבעצם הוספתי עוד ארוחה שלא הייתה שם קודם.
  • כשאני מגלה שהיום שלי שוב מורכב מארוחה אחת גדולה.
  • כשאני מגלה שאני לא יכולה לנהל שיחה עם האורחים ללא רעש הפיצוחים ברקע, ומשכנעת את עצמי שזה עוזר ליכולת שלי להתרכז ולמקד את השיחה.
  • כשאני קונה בסופר את כל הדברים שמתאימים לאנשים אחרים, בתחושה שזה בעצם יכול להתאים גם לי.
  • כשאני מסבירה לעצמי שמאכלים שמתאימים לי יקרים מאד ואינם מתאימים לתקציב המשפחתי ושוכחת כמה השקעתי באוכל לפני השינוי שעשיתי.
  • כשאני שוב אחרונה בסדר העדיפות. מכינה כריכים לילדים ולבעל ולעצמי לא דואגת לאוכל מתאים ובטוחה שאסתדר איכשהו.
  • כשאני מגלה בסוף השבוע שלא הלכתי ברגל ומסבירה לעצמי ולסובבים איתי שזה בעצם בגלל הבעל שלי שכואבת לו הברך.
  • כשאני מגלה שהמשכתי לאכול ארוחות גדולות של חג גם ביום חול.
 
 

או אז אני יודעת שהשמנה שבי שוב התעוררה מרבצה ואני צריכה להרגיעה. אני יודעת שאני צועדת לאט, לעיתים מהר, אך בבטחה לכיוון הדרך הישנה שתרמה להיווצרותם של הגלגלים על מותניי.

 

יש פעמים שהאיתות הראשון מעיר אותי, יש פעמים שאני צריכה יותר מאיתות אחד ולפעמים הסימנים כה רבים, שקשה שלא לזהותם ואם אני לא אזהה אותם, סימן שאני שוב בהכחשה (עוד סימן בדרך למטה).

 

אז מה עושים?

שינוי הרגלים נשמע פשוט, אבל החיים זה דבר מורכב. בתחילת התהליך אנחנו נלהבים, אך כשזה אמור להפוך לדרך החיים, אז בעצם מתחילה ההתמודדות ואיתה גם מגיעים הקשיים. התירוצים וההסברים שאנחנו מספקים לעצמו עם כל ביס הם אינסופיים, מאד הגיוניים וגם קורה שהם משכנעים.

 

לכן, חשוב קודם כל להיות מודעים לקיומה של אפשרות שאנחנו שוב מתחילים לעגל פינות ויכולים לחזור לאותם מקומות של השמנה. יש לנסות לאתר את הסדקים בהתהוותם ולא אחרי שאתם עומדים נכלמים ומובסים מול מכנסיים שלא עולים וקילוגרמים עודפים.

 

למרות שכולנו בטוחים שלעולם לא נחזור אחורה ונעלה שוב במשקל, כי זה שינוי לעולמים ועד, הבקרה העצמית התמידית והכנות עם עצמכם לגבי מה אכלתם ומה עשיתם לא בסדר, תחדד את המודעות לכך שיש לפעמים נפילות, שצריך לזהות אותן ולהמודד איתן במיידי ולא לדחות את הקץ.

 

מהם אותות האזהרה שלכם? רשמו אותם לפניכם ועקבו אחרי הרשימה, במיוחד בתקופות של יציאה מהשגרה.

 

הדיאטנית מאיה מואיז מוסיפה:

בחיים ישנם פיתויים רבים, בטח ובטח בתקופת החגים הארוכה עם ארוחות חג רבות. העצה הטובה ביותר לחזרה לשגרה, היאלא לעלות על המשקל בבוקר למחרת הארוחה הגדולה ולראות 2 ק"ג עליה! זה רק מתסכל, לא מקדם והזלילה עלולה רק להמשיך מכאן.

 

מה שנכון יותר לעשות הוא, שאחרי אכילה מיותרת בערב מסוים, תחליטו עם עצמכם על חזרה לשגרה ביום למחרת, קזזו מעט במזונות, שתו הרבה מים, נסו לצאת להליכה טובה. קחו לכם כמה ימים "מאפסים"! ורק אז בדקו את מצב המשקל, ותמשיכו בדרך הנכונה והבריאה עבורכם לירידה במשקל.

 

זכרו! מה שעולה מהר יורד מהר. אם אכלתם יותר, תפסתם את עצמכם בזמן וחזרתם במהירות לאכילה שפויה, תראו את זה על המשקל וגם תרגישו את זה.

 
 

* רונית סעדון בעלת תואר מ.א בעבודה סוציאלית קלינית, מנחה לשינוי התנהגותי, מעבירה סדנאות לשינוי הרגלי אכילה וירידה במשקל יחד עם מאיה מואיז דיאטנית קלינית. לפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפונים הבאים:

רונית - 0542400343 \ מאיה -  0547609919

 

עוד ב"אני והשמנה שבי": 

הכירו את רונית שכבר קרוב ל-20 שנה מתמודדת עם בעיות משקל

 

לצאת להליכה בערב או לעצור לקנות גלידה?

 

 איך אוכלים באירוע?

 

איך מתמודדים עם הנשמות הטובות ש"רק מנסות לעזור"? 

 

כשאהיה רזה, אתחיל לחיות את החיים 

 

אני והשמנה שבי טסות לחו"ל, מה הן יאכלו שם?

 

אני והשמנה שבי מתכוננות לארוחת החג 

 

אני והשמנה שבי "נופלות" למתוקים

 

טבלת קלוריות ליצירת תפריט יומי ומאוזן הכולל ערכים תזונתיים. לגזור ולשמור

 

בחזרה לאופנה ולייף סטייל>>

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by