בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
שייך למדור 
האם אפשר לאכול מזון מהיר מבלי להשמין? 
 
 חישבו כמה שעות תצטרכו לפצות על כך בחדר הכושר     צילום: אימג' בנק / Getty Images    
שייך למדור |
 

כמה כללים מנחים שיעזרו לכם ליהנות ממזון מהיר בחוץ, וגם לשמור על הגיזרה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אכילה ללא אבחנה תסתיים במסלול מהיר להשמנה
 אכילה ללא אבחנה תסתיים במסלול מהיר להשמנה 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

האם מזון מהיר = Fast Food הינו בהכרח מזון "גרוע" = Junk Food? באנגלית ההבדל די ברור. במציאות לא חייב להיות קשר. שני סוגי אנשים נזקקים למקורות מזון מהירים וזמינים: אלו שאופי העבודה שלהם מכתיב נסיעות מרובות, ואנשים העובדים במקום עבודה שאינו מספק מזון, אך בסביבתו יש מקומות מתאימים לאכילה של ארוחה מהירה.

 

אם יש היכן לאכול, מומלץ לקחת את האוכל ולשבת לארוחה שקטה. הניסיון מראה, כי כאשר לוקחים את המזון אוכלים ממנו כמה שרוצים, בעוד שבמסעדה נוטים לסיים את המנה כולה או מרביתה, גם אחרי שכבר שבעים. היוצא מהכלל - אלו הנמצאים בנסיעה ונוהגים, להם לא מומלץ לקחת את האוכל. הסיבה לכך הינה שיש דמיון מסוים בין אכילה בזמן נהיגה לבין אכילה מול הטלוויזיה, קשה להתרכז בשניהם בו זמנית ולא מרגישים מה וכמה אוכלים ולא ממש נהנים מהאוכל, מה שמוביל לאכילת יתר בהמשך. הנכון והמומלץ הוא לעצור להתרעננות וארוחה קלה.

 

מהיר ולכן גם משמין יותר?

 

מאמרים רבים מקשרים בין אכילה מרובה של "מזון מהיר" לבין השמנה. האם המזון המהיר הוא הגורם לבעיה בהיותו יותר

משמין ופחות בריא ממזון במסעדת גורמה? לא בהכרח. במסעדת גורמה לפעמים רק הקינוח מכיל יותר אנרגיה ושומן מארוחה שלמה במסעדת מזון מהיר. אז מדוע הדיווח המחקרי מזכיר אכילת מזון מהיר? כי זה סוג המזון היותר נפוץ בתדירותו כאשר אוכלים מחוץ לבית בהיותו זול יחסית, מהיר וזמין בזמן שאכילה במסעדת גורמה גוזלת הרבה זמן וכסף ולכן פחות נפוצה.

 

כללים לאכילה בריאה במסעדות עם שרות מהיר:

 

סוגי המזון הרווחים בארץ הם כמובן דוכני הפלאפל למיניהם, השווארמה והפיצה, ומגוון מסעדות המגישות כריכים, המבורגרים ועוד. כמה כללים פשוטים יסייעו לנו:

 

1. אכלו את הארוחה כחלק מהתפריט היומי ולא בנוסף. אם ארוחה ממוצעת של צהרים מקובל שתכיל 700-800 קלוריות לגבר, 600-700 לאישה, הרי שאין בעיה אם זו התכולה של מנת פלאפל, שווארמה, 2 משולשי פיצה גדולים, ארוחה של המבורגר וצ'יפס ועוד מגוון מנות מקובלות. כאשר זו ארוחת ביניים, אפשר להסתפק בחצי מנה פלאפל, משולש פיצה אחד וכד'.

 

2. במקום שווארמה בפיתה עם רטבים עתירי אנרגיה, ישנם דוכני שווארמה רבים המאפשרים את אכילת הבשר בצלחת,

בישיבה.

 

3. אל תתפתו להצעות של "הגדלת מנה בשקל" ואל תתפתו למזנוני "אכול כפי יכולתך", לכאורה לא שילמתם בכסף, אבל את המחיר הבריאותי תשלמו בריבית.

 

4. בקשו לקבל את הסלטים עם הרוטב בצד, או עם רטבים דלי אנרגיה.

 

5. בקשו הכנה מיוחדת. לעיתים כריך עם לחם קל מכיל יותר אנרגיה מהכמות אליה כיוונתם בגלל שלל תוספים.

 

6. אפשר לאכול בסגנון ארוחה משפחתית- מגוון מנות במרכז וכול אחד בוחר כמות וסוג המנה גדולה מידי? אל תסיימו, ארזו וקחו הביתה. יש כיום מסעדות המגישות "חצי מנה".

 

7. שתו מים. ההבדל בין מים לחצי ליטר קולה הוא 200 קלוריות (עשירית מצריכת האנרגיה הממוצעת לאישה צעירה).

 

מה עוד חשוב?

לפעמים לא שווה לוותר על התענוג
 לפעמים לא שווה לוותר על התענוג  
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

בחרו מה שאתם באמת רוצים לאכול ולא תמיד מה "שנכון לאכול". מדוע? מכמה טעמים: לעיתים סלט גדול, עם גבינה

וקרוטונים יכיל יותר אנרגיה ממשולש פיצה, אבל ישאיר אותנו מתוסכלים. התוצאה? כשתגיעו הביתה תמצאו את עצמכם

אוכלים, כי הארוחה לא סיפקה את הרצון האמיתי. חשוב לזכור גם ליהנות מהאוכל. לאכול בשלווה ובשימת לב וללא ייסורי

מצפון. כאשר זה חלק מהתפריט הכולל ובגבולות האנרגיה המוקצבת, זה בסדר.

 

מתוך הספר: "בישול בריא"/ד"ר רני פולק.

דיאטה? לא רק אחרי החגים >>

ד"ר בני ארד עם טיפים לדיאטה נכונה >>

כך תשמרו על משקל תקין בתקופת החגים >>

עוגת גבינה דיאטטית ממטבחה של ג. יפית >>

הסודות הקטנים של הדיאטה >>

כל מה שרציתם לדעת על ה'דיאטה של המדינה' >> 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by