בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
טיפוח 
מאק-לאבין: הכל על חברת האיפור M.A.C 
 
 סינדי לאופר וליידי גאגא ל-M.A.C    צילום: אתר mac    
טיפוח |
 

חברת האיפור M.A.C קיימת רק 26 שנה - כלום במושגים של חברות הקוסמטיקה העולמיות, אבל בזמן המועט הזה היא הצליחה לרכוש קהל מעריצים חובק עולם, ליצור אנג'נדה חברתית נוקשה ולהשיק כמה מוצרים בלתי נשכחים. פרופיל

 
 
 
 
 
 
 
 
 

חברת הקוסמטיקה העולמית מאק M.A.C ראשי תיבות של Make-up Art Cosmetics, שביצעה עלייה לישראל רק בשנת 2004, הספיקה לעורר כאן הדים בדומה למה שעוללה בכל העולם. לאור ההצלחה המטאורית של החברה ולרגל קולקציית קפסולה מסקרנת שעתידה לצאת לאור בשבועות הקרובים (ועל כך בהמשך), החלטנו לחקור את תופעת מאק ולנסות להבין את סוד הצלחתה.

 

קצת רקע

 

אם לא מזמן חגגנו יחד אתכם את 75 שנות קיומה של חברת לנקום, הרי שההיסטוריה של מאק הרבה פחות מפוארת ומעוררת התפעלות. החברה הצעירה נוסדה רק בשנת 1984, בידי פרנק טוסקן ופרנק אנג'לו. את ההגירה המיוחלת ביצעה מאק מקנדה לארה"ב רק שבע שנים מאוחר יותר, בשנת 1991, אז נפתחה חנות ראשונה של המותג בארץ האפשרויות הבלתי נגמרות.

 

המטרה העיקרית של מאק היתה לספק מוצרי איפור מקצועיים לאומני איפור, אך עם הזמן התעורר הצורך המסחרי ומאק החלו לשווק את מוצריהם גם לקהל הרחב (עם הזמן החברה עוד תחרוט על דגלה את המוטו "כל הגילאים, הגזעים והמינים"). שלוש שנים לאחר פתיחת החנות הראשונה בארה"ב, קונצרן הקוסמטיקה אסתי לאודר זיהה את הפוטנציאל של מאק והפך את החברה לחלק מתאגיד הענק, הליך שהושלם סופית כארבע שנים מאוחר יותר, בשנת 1998. שנה קודם לכן, נפטר מייסד החברה פרנק אנג'לו עקב סיבוכים בניתוח שנאלץ לעבור.

 

מאז הפך מאק למותג שקורם עור וגידים בעולם האופנה והביוטי, מוציא לאור קולקציות קפסולה מסקרנות ושיתופים במהדורה מוגבלת עם מעצבים וכוכבים מסקרנים. כיום ניתן לרכוש את מוצרי החברה בכל רחבי העולם, וכאמור, החל משנת 2004 גם בישראל.

 

מדיניות החברה

 

להבדיל מחברות קוסמטיקה רבות שלא מצליחות לגבש עמדה ברורה בנוגע לנושא החשוב של ניסויים בבעלי חיים, מאק הגדילה ראש ופיתחה אג'נדה חברתית מוצקה ופעלתנית:

  • ידידותיים לבע"ח - קונצרן אסתי לאודר, שהיה בעבר חלק מהרשימה השחורה של ארגון Peta, מצא דרך להתגבר על המשוכה וכיום הוא נחשב לארגון ידידותי לבע"ח. גם מאק, שמהווה חלק חשוב מהארגון, ידועה כחברה שלא עושה ניסויים בבע"ח ונוקטת במדיניות דומה גם כלפי הספקים החיצוניים עמם היא עובדת. עם זאת, המברשות המפורסמות של מאק עשויות משיער טבעי ולמרות זאת, מצליחה החברה להתרחק מהרשימה השחורה של Peta, זאת בשל היחס ההומני שהיא מעניקה לחיות שתרמו את שיערן (שלא מרצונן) לתעשיית הקוסמטיקה.

 

 
סט מברשות מאק העשויות משיער של בעלי חיים
 סט מברשות מאק העשויות משיער של בעלי חיים   צילום: אתר mac 
 
  • ידידותיים לטבע - חברת מאק מציעה שפתון במתנה עבור כל לקוח שיחזיר שש אריזות ממוצרי מאק בחזרה לחנות. מאק ממחזרת את האריזות ומעודדת את קהל הקונים שלה לא להשליך לפח חומרים שניתן למחזר.

 

  • ארגון מאק איידס - מאק פועלים משנת 94' למען רווחתם של ילדים שחיים עם נגיף HIV על ידי מכירת כרטיסי ברכה שכל הכנוסתיהם קודש לילדים החולים. בנוסף יצאה מאק עם יוזמת שפתוני "ויוה גלאם" שמכירותיהם מגייסים מדי שנה כספים רבים עבור עמותת האיידס של החברה. לקמפיין האחרון נרתמו ליידי גאגא וסינדי לאופר שמזמינות את כולם לתרום, על ידי קניית מוצרים מסדרת "ויוה גלאם" עליה הן חתומות.

 

 
סינדי לאופר וליידי גאגא לויוה גלאם
 סינדי לאופר וליידי גאגא לויוה גלאם   צילום: אתר mac 
 
 

הקולקציות המיוחדות של מאק

בעוד שמרבית חברות האיפור המוכרות מוציאות לאור קולקציה חדשה אחת לעונה (ולפעמים עוד אחת בחגים כמו כריסמס), מאק לימדה את עולם הקוסמטיקה שלפעמים לא כל המוסיף גורע ולכן אחת לכמה חודשים היא משחררת קולקציה חדשה, מפתיעה יותר מקודמתה. מדובר בקולקציות קפסולה ייחודיות שמכילות לעתים וריאציות שונות של מוצרים מהליין הקבוע של החברה, יש להן נושא מוגדר שמשותף בין כל המוצרים ולרוב הן גם מתהדרות באריזות מיוחדות ומעוררות תיאבון. הקולקציות האלו בדרך כלל יקרות יותר מהליין הקבוע של החברה ואם במקרה פספסתן את אחד המוצרים והחלטתם להשלים פערים כמה חודשים אחר כך באיביי, סביר להניח שנידונתם לשלם סכומים גדולים יותר באופן משמעותי.

 

מאק הבינו לא מכבר שהנדסת אנוש ואסתטיקה חשובה לאוהדות האיפור, ולכן כל אריזה כזו של מוצר שיוצא לאור במהדורה מוגבלת תעורר חשק לרכוש אותו לא פחות מאשר תכולתו. כיום אנחנו רואים יותר ויותר חברות איפור שעושות מאמצים לשחרר קולקציות במהדורה מוגבלת ובאריזות מיוחדות (כמו ניוואה למשל עם שנטל תומס).

 

בין הקולקציות המיוחדות שהזכרנו אפשר למצוא שיתופי פעולה מסקרנים עם אלכסנדר מקווין המנוח (קולקציה שראתה אור בשנת 2007), קולקציה בשיתוף פעולה עם האומנית הצרפתית פאפי לפין בשנת 2008, ובאותה שנה עוד קולקציה מסקרנת עם המעצבים לבית Heatherette. הקולקציה שהכתה הדים בעולם הקוסמטיקה, למרות שהיתה המוצלחת פחות מבין יתר הקולקציות שהוזכרו, היא דווקא הקולקצייה של הלו קיטי שאריזותיה כבשו את לבן של כל הנערות והנשים בעולם.

 

 
הלו קיטי למאק
 הלו קיטי למאק   צילום: אתר mac 
 

אם כבר הזכרנו את הקולקציות המיוחדות של מאק, אי אפשר שלא להתייחס לקולקציה האגדית מכולן, זו שעתידה לנחות בארץ ממש בקרוב - קולקציית הנבלים של דיסני. מאק, שהמציאו את גלגל שיתופי הפעולה המיוחדים עוד לפני שאייץ' אנד אם ידעו לאיית את שמו של אלבר אלבז, חברו לנבלים האהובים על כולנו מסרטי הילדות של דיסני והוציאו לאור את אחת הקולקציות המסקרנות ששמענו עליהן בחודשים האחרונים.

 

הקולקציה, Mac Venomous Villains, בנויה לפי דמויותיהן של קרואלה דה-ויל, ד"ר פסיליר, מלפיסינט (מהיפיפה הנרדמת) והמכשפה המרושעת משלגיה. כיאה לקולקציית חורף כה ססגונית, אנחנו עתידים לקבל קולקציה מלאה בצבעים עזים ופיגמנטים עשירים וארבע תת קולקציות אשר כל אחת מהן מתאימה את עצמה לדמות שממנה קיבלה את השראתה. הקולקציה צפויה לנחות במדפים של מאק בארה"ב בסוף החודש הנוכחי ואלינו היא אמורה להגיע כעבור חודש, בנובמבר.

 

 
שפתונים - הנבלים של דיסני
 שפתונים - הנבלים של דיסני   צילום: אתר mac 
 

מוצרי הדגל של מאק

1. סטודיו פיקס - מוצר המכיל גם פודרה וגם מייקאפ, מעניק כיסוי מלא בגימור מאט עם תוצאות שאמורות להחזיק מעמד עד 8 שעות. את המוצר אפשר למצוא בגוונים שיתאימו גם לבהירות עור וגם לכהות העור עם תת גוונים בצבעי הורוד והצהוב.

2. עפרון עיניים של מאק- ההנחה של הצבע באמצעות העפרון היא נוחה וחלקה. המרקם של העפרון לא נוזלי ולא יבש מדי והוא מביא לתוצאות שמחזיקות מעמד יום שלם.

3. מברשת 224 - מברשת לטשטוש צלליות שמבטיחה מראה עיניים נקי ומושלם תוך דקות ספורות.

4. מברשת 266 (מברשת עיניים זוויתית)- ניתן להשתמש במברשת הזו להנחת איליינר וצללית. היא מאפשרת שליטה על נפח האיליינר שאנחנו משרטטים וניתן להשתמש בה גם לצורך טשטוש עפרון עיניים בצורה עדינה. היא מחזיקה מעמד שנים ארוכות ודורשת תחזוק קל של שטיפות אחת לכמה שבועות.

5. אייליינר Fluidline - אייליינר במרקם ג'ל שמגיע בצנצנת קטנה (האפליקטור שלה הוא מברשת 266 שאותה יש לרכוש בנפרד). אייליינר זה מומלץ עבור מי שאינה מצטיינת במשיחתו משום שהוא ידוע בתור האייליינר הנוח והידידותי ביותר למשתמש, ואחד ממוצרי הדגל של מאק. מוצר עמיד שמחזיק מעמד שעות מבלי לנוע ממקומו או להימרח.

כמו כל חברה, גם למאק יש את החסרונות שלה ובין המוצרים הפחות מומלצים של החברה אפשר למצוא את המייק-אפים שלא מתאימים לכל הגוונים, את הפריימר לעיניים ואת המסקרות שנחשבות לנקודות החולשה של החברה (וזאת להבדיל מלנקום שהתייחסנו אליה בפעם הקודמת, שמצטיינת בתחום המסקרות).

 

 

 
 צילום: אתר mac 
 

סוד ההצלחה

השילוב של מוצרי הדגל המקצועיים והאיכותיים יחד עם הקולקציות הטרנדיות והמבחר הדינמי המתעדכן באופן תמידי, גורם למיליוני נשים בכל העולם, מאפרות וחובבות איפור כאחת, להרגיש רטט קל ופיק ברכיים בכל פעם שהמותג מודיע על השקת קולקציה חדשה. גם המחירים הנוחים יחסית משמשים כיתרון לזכותה של החברה: הם אמנם יקרים יותר ביחס לחברות שמיתגו את עצמן כעממיות כמו מייבילין וגרנייה אבל הם נוחים מאוד ביחס לחברות יוקרתיות יותר כמו דיור, איב סאן לורן ואפילו חברת האם - אסתי לאודר.

 

גם בארץ עושה רושם שמאק עושה חיל ומאז השקתה אנחנו עדים לפתיחת חנויות חדשות בנקודות מכירה שונות בארץ. מאק התחילו לערוך בשנים האחרונות גם השקת קולקציות עם מוזמנים מפורסמים כמו נינט, עדי הימלבלוי וחנה לסלאו (מעריצה נלהבת של המותג כבר שנים). כמו כן, כל סניף מקומי של הרשת עורך השקות מהסוג הזה לכבוד חברות המועדון שלו שזוכות לקנות את הקולקציה לפני כולם. סיילים, מבצעים והנחות אגב לא תוכלו למצוא כאן לעולם.

 
עדי הימלבלוי באירוע של מאק בארץ
 עדי הימלבלוי באירוע של מאק בארץ   צילום: ערן לם, יח"צ 
 

עוד קצת מאק

אם אתן עדיין לא סובלנות ממנת יתר של מאק, אתן מוזמנות להנות וללמוד מעשרות המדריכים ביו-טיוב שמסבירים למתחילות ומתקדמות כאחד איך לעשות שימוש מושכל במוצרים של החברה. את עמוד הפייסבוק של החברה תוכלו למצוא כאן.

 

חברת מאק כיכבה בשבוע האופנה האחרון בניו יורק וניתן היה להבחין בשימוש במוצרי החברה בתצוגות של Peter Som ו- Doo.ri. אם כל זה לא הספיק למאק ג'אנקיז שביניכם, אתם מוזמנים לבקר בבלוג המופלא Temptalia, שם תוכלו למצוא סיקור אובייקטיבי של המוצרים של מאק, סיקור וסווטשים (ע"ע- האופן שבו המוצר נראה על הגוף) של הקולקציות האחרונות, מידע אודות קולקציות חדשות ומועד השקתן וכן הגרלות שוות של מוצרי החברה. הבלוג מתעדכן כמה פעמים ביום והוא נחשב לאחד מבלוגי האיפור הרציניים בעולם. אמנם רוב הבלוג מתנהל סביב מאק כאמור, אך אפשר מדי פעם למצוא שם סווטשים וביקורות של חברות אחרות כמו נארס (אין להשיג בארץ), שאנל ועוד.

 
מאחורי הקלעים של שבוע האופנה בניו יורק, בתצוגה של Peter Som
 מאחורי הקלעים של שבוע האופנה בניו יורק, בתצוגה של Peter Som   צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by