בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
הדיאטה של המדינה  
דיאטה וכושר: כל מה שחשוב לדעת  
 
 מדובר באורח חיים     צילום: אימג' בנק / Getty Images    
הדיאטה של המדינה  |
 

ד"ר בני ארד המלווה את ה'דיאטה של המדינה' ומאמן הכושר והפיזיולוג צחי נחום, ענו על השאלות שלכם בפורום. כעת הגיע הזמן לברר מה נכון ומה לא בכל הנוגע לדיאטה וחיטוב הגוף

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אילו פעילות ספורטיבית מומלצת מבלי לנפח את השרירים? איזו דיאטה מומלצת אחרי לידה? האם גלולות משפיעות על משקל הגוף? האם הגוף באמת משתנה אחרי שמפסיקים להתעמל, ומה עושים עם התמכרות טוטאלית למתוקים ופחמימות? ד"ר בני ארד המלווה את ה'דיאטה של המדינה' וצחי נחום, פיזיולוג ומאמן כושר ברשת מכוני הכושר הבינלאומית "גו אקטיב", עונים על הכל.

 

דפנה_8: איזו פעילות גופנית תורמת לירידה במשקל?

הפעם האחרונה שהייתי במכון כושר הייתה לפני יותר מ-7 שנים, וגם אז זה היה לתקופה של חודש וחצי, לפעמים אני עושה הליכות וזה דבר שעושה לי טוב וגורם לי לרזות. אני אחרי שלוש לידות והייתי שמחה לדעת איזו פעילות גופנית יכולה להתאים לי. אין לי זמן או כסף כרגע ללכת למכון כושר, וגם אין אחד כזה קרוב לבית שלי, אני רוצה לעשות פעילות שתגרום לי לרדת במשקל?

 

צחי נחום: תשובה

יש לא מעט פעילויות שאת יכולה לעשות בעצמך וללא חדר כושר. הדבר החם והטוב ביותר שקיים היום בתעשייה נקרא TRX, אלו הן רצועות כושר לא אלסטיות המאפשרות עבודה כנגד משקל הגוף תוך מעבר מהיר מאוד בין תרגיל לתרגיל. התוצאה: אימון עצים בפרק זמן קצר עם דופק גבוה ושריפת שומן. יחד עם זאת שילוב של דיאטה ואימון אירובי נוסף כמו הליכה, ריצה או אפניים לכל פרק זמן אפשרי מבחינתך הוא אדיר. קדימה צאי לדרך.

 

נעמה 36: האם הגוף משתנה כשמפסיקים להתעמל?

לא עשיתי ספורט רציני בחיי, לעומת דיאטות שניסיתי וניסיתי ולפעמים גם הצלחתי לשמור על המשקל. חברה טובה אמרה לי שעדיף לא לעשות דיאטה אם את לא יודעת ובטוחה שתתמידי בספורט, כי במידה ונוטשים את הספורט, הגוף מקבל צורה לא סימפטית במיוחד. הייתי שמחה לדעת האם זה נכון.

 

צחי נחום: תשובה

דיאטה היא כלי נכון וחשוב בתהליך הירידה במשקל יחד עם זאת לאימון כושר חשיבות לא פחותה הן בצמצום הירידה במסת השרירים ובהגברת ההוצאה הקלורית. נכון שניתן לרדת במשקל ללא התערבות של אימוני כוח ואירובי וכפי שראית על עצמך המציאות הרבה יותר קשה. משמעות הפעילות הגופנית מקבלת משנה תוקף במיוחד בשמירה על המשקל אחרי תהליך ירידה. החשוב ביותר הוא שתתמידי לאורך זמן בכל תהליך שתבחרי והמלצתי היא כן לשלב אימון גופני בכל מקרה ולא רק בגלל שריפת השומן כמו גם השפעה החיובית על מערכת הלב והריאה של פעילות גופנית. לאחר הפסקה של פעילות ואימון גופני אכן יתכן שינוי בנראות הגוף, אולם זה שולי ואיזוטרי. אל תתעסקי בלמה לא תצליחי להתמיד, אלא באיך תצרי עבורך אורח חיים שונה, כך שתצליחי להביא את עצמך לפחות פעמיים בשבוע לחדר כושר או לכל פעילות מסודרת אחרת. לסיכום: השילוב של דיאטה ופעילות גופנית הוא נכון אף אם המינון של הפעילות נמוך. 

 
צחי נחום, 'גו אקטיב'
 צחי נחום, 'גו אקטיב' 
 צילום: צילום מסך - על הבוקר 
 

דנה רררר: האם גלולות משפיעות על המשקל?

רציתי לדעת האם לגלולות יכולה להיות השפעה כשמנסים לרדת במשקל? האם כדאי להפסיק כדי שהדיאטה תצליח?
מדובר על דיאטה של 3 ק"ג בערך.

 

ד"ר בני ארד: תשובה

גלולות משפיעות על כל המערך ההורמונאלי בגוף וכתוצאה מזה גם על המשקל. להפסיק אותן או לא להפסיק זו החלטה שאת צריכה לקבל ביחד עם רופא הנשים שלך. אבל אפשר לבנות מסגרת של שינוי הרגלי חיים ואכילה עם פעילות גופנית אירובית גם בזמן נטילת גלולות למניעת הריון. "דיאט פור לייף" יהיה תכשיר שיעזור לך גם בבניית המסגרת הזו.

 

מספר שאלות לד"ר ארד

1. האם מותר לשתות אלכוהול בזמן נטילת הכדורים?
2. אני לוקח מולטי ויטמין של סולגאר + אומגה 3 , האם זה לא יותר מדי כדורים לגוף?
3. מדוע אתם לא מפרסמים תפריטים מומלצים? הידע של אנשים מה לאכול וכיצד שואף לכלום, סדנאות עולות כסף רב, ולכן אם באמת אתם רוצים שנצליח אנא פרסמו המלצות לאוכל, או תפריט מומלץ לשבוע.

 

ד"ר בני ארד: תשובה

1. כדורים אלו אמורים לסייע להורדה במשקל ואלכוהול לא כלול באף אחד מתהליכי ההרזיה.
2. בזמן נטילת התכשיר של 'דיאט פור לייף' אין צורך במולטי ויטמין אחר. לגבי אומגה 3, זה תמיד טוב לקחת.
3. לגבי התפריטים: תפריטים הם אישיים ונבנים לאחר אנמנזה ובדיקה רפואית לכל אחד ואחד לחוד. זה כמו לתפור חליפה שצריך להתחשב במצבו הרפואי של המטופל, באלרגיות שלו, ביכולת לקבל מיני מאכלים וברצונות האישיים וההרגלים של כל אחד. כל זה ביחד ולאחר בדיקה רפואית מאפשרים להרכיב תפריט מתאים. באופן כללי אפשר להגיד שבכל תפריט צריכה להיות ירידה של כמות הפחממות הנלקחות בדיאטה. 

 
ד"ר בני ארד. עקבו אחר האירוחים בפורום
 ד"ר בני ארד. עקבו אחר האירוחים בפורום  
 צילום: מתוך ה'דיאטה של המדינה' 
 

רוני ששששש: איך מתאמנים מבלי להתנפח?

הייתי שמח לדעת איזו פעילות גופנית אני יכול לעשות כדי להוריד במשקל (משהו בסביבות ה5-7 ק''ג) בלי להתנפח יותר

מדי. אני ממש לא אוהב את מראה הבאדי בילנדר של יוצאי מכון הכושר למיניהם.

 

צחי נחום: תשובה

אימון לפיתוח גוף, כפי שאתה מכנה אותו, הוא סוג מסויים של אימון ואינו מייצג את האוכלוסיה הכללית. אכן הגדלת מסת השריר והמראה המנופח הוא תוצר לוואי של אימוני התנגדות. על מנת לבצע אימון נכון שמטרתו ירידה במשקל אני מציע לך להתרכז ב6-8 תרגילים, 20-25 חזרות בכל תרגיל ולבצע סבב אחד, לנוח 3 דקות ולחזור על הסבב בשנית. להתחיל עם פעילות אירובית כמו ריצה במשך 10 דקות לפני אימון הכוח המומלצת גם בסיומו, אך בצורה מתונה יותר. אני משוכנע שאימון כזה יחד עם דיאטה יביא את התוצאה הנכונה.

 

נעה ב_ק_ר: ספורט תחרותי בגיל 30?

אני מאד אוהבת ספורט תחרותי, כשהייתי קטנה (בתיכון) הייתי בנבחרת של כדורעף וזה הוציא ממני אדרנלין שחבל על הזמן. היום אני בתחילת שנות השלושים לחיי, אמא לשניים והייתי שמחה לדעת האם יש ספורט תחרותי שיכול להתאים לי, לגיל שלי, ולעובדה שילדתי. 

 

צחי נחום: תשובה

בגילאי השלושים זה שיא המערכת הפיזיולוגית, לכן ספורט כמו טריאתלון או ריצה הוא בהחלט מתאים.אנני מתכוון דווקא לספורט תחרותי והייתי ממליץ לך דווקא פעילות מתונה וסבירה לבריאות כללית ולא משהו אקסטרים.את אמא וחשוב שתשארי בריאה וללא פציעות.

 

שחרmantoman: מדוע אני עדין מעלה במשקל?

אני עושה כושר 3 פעמים בשבוע במכון כושר, אוכל כרגיל, בלי לעשות איזה דיאטה מיוחדת, וגם בלי להגזים בכל מיני חטיפים, עוגיות ופחמימות ויש לי הרגשה כאילו אני משמין. העניין הזה קצת מדאיג אותי רפואית מעבר לעניין המשקל. אתה חושב שיש מקום לדאגה? יש לנו במשפחה היסטוריה של סוכרת מסוג 2 אבל לא הלכתי להיבדק.

 

ד"ר בני ארד: תשובה

למרות שאינני יודע את גילך, מההיסטוריה המשפחתית שלך ומצורת האכילה עליה אתה מספר, סביר להניח שאתה עולה במשקל. אין דבר יותר פשוט מאשר לבדוק, אפילו קל מאד לבדוק: גם את המשקל וגם לגבי האפשרות של סוכרת מסוג 2 כתורשה. הדבר הכי חכם זה להיות במעקב רפואי, זה גם מונע את תופעת הסוכרת ואת יתר הסיבוכים הקשים שלה. אדם כמוך טוב היה עושה אם היה נכנס לתוכנית של שינוי הרגלי האכילה במיוחד לאור הנתונים הגנטיים, ולא היית מאפשר לעצמך לעלות במשקל בכלל, על ידי שינוי בהרגלי האכילה ופעילות גופנית מבוקרת כאורח חיים.

 

גלית222: מכורה למתוקים ופחמימות

אני מכורה למתוקים, מכורה לפחמימות ואין סיכוי שאני יכולה לשרוד בלעדיהם. אני אמנם לא בולסת כל היום עוגיות ולחמניות, אבל עדין יהיה לי קשה מאד להסתדר בלעדיהם. יש איזשהי דיאטה שיכולה להתאים לי? אני בת 38, גובה 1.70 ושוקלת 72 ק''ג. לא הכי שמנה, אבל לא בדיוק שיא הרזון.

 

ד"ר בני ארד: תשובה

ישנן אפשרויות רבות להתמודד עם מתוקים שהם לא בדיוק עוגות ועוגיות, הם עדיין מתוקים, אפילו מתוקים מאד והם משולבים בדיאטות דלות בפחמימות. בדיוק כמו הדיאטה שעושים מתמודדי ה'דיאטה של המדינה', וגם להם יש מאכלים מתוקים. את נמצאת בגיל, במשקל ובגובה המתאימים ליצור שינוי באורח החיים שלך, זה ייתן לך הרגשה טובה מאד.

 
 

עוד ב'דיאטה של המדינה':

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by