בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
מצב ריח מצוין 
הרומן ההיסטורי בין ריח ונשים  
 
 קולקציית מרככי הכביסה של בדין    צילום: יח"צ    
מצב ריח מצוין |
 

כיצד משפיע הריח על הרגלי הצריכה שלנו, הנשים? מדוע ריח קודם לרכות? וגם - כמה עובדות מעניינות על אחד החושים החשובים של המין האנושי

 
 
 
 
 
 
 
 
 

לריח השפעה רבה על חיינו ומדובר באחד מחמשת החושים החשובים והבולטים ביותר. מחקרים רבים שנערכו בנושא הוכיחו כי לריח השפעה על הרגלי התזונה שלנו, בחירת בני זוג, חברה, עבודה, הרגלי קנייה וכו'. לאחרונה, אף ידועה חשיבותו של חוש הריח בכל הקשור לאמצעי שיווק ופרסום.

 

מסקרים שערכה יוניליוור בקרב צרכניות עולה כי נושא הריח הוא בעל חשיבות גבוהה ביותר בקרב נשים, בפרט כשמדובר בכביסה. ריח מסמל ניקיון וריח טוב מבגדי ילדים מקנה לאמהות תחושה טובה, סוג של טפיחה על השכם שהילד היקר שלהן מתהלך מסודר ונקי, מה שמעיד על ערוצים אחרים המתקיימים בה בעת בבית.

 

אנשים שאוהבים להריח הם אנשים שמחים ואופטימיים יותר

 

עוד נבדק במחקרי החברה, האם ניתן לאפיין את קבוצת האנשים שאצלה נושא הריח בעל חשיבות מרכזית ורבה יותר מאשר אצל אחרים. קבוצה זו כונתה בעברית - המכורים לחושים. על פי המחקר, לקבוצת אנשים זו קוויים אישיותיים דומים. חושיהם מפותחים והם בעלי צורך חזק לקשר. הם בעלי מודעות גבוהה לסיטואציה בה הם נמצאים, סקרנים וחוקרים. אנשים אלו נוטים להיות פרקטיים, בעלי יכולת גמישות וכושר משא ומתן טבעי, שאוהבים לקחת חלק בפתרון בעיות. הם מעדיפים ניסיון ישיר על פני קבלת מידע באופן עקיף (ספרים וכו'). לאנשים אלה אינטואיציה חזקה והם סומכים ונהנים ממנה.

 

הריח הוא האלמנט החשוב עבור נשים

כשהריח אינו חולף עם הרוח
 כשהריח אינו חולף עם הרוח  
 צילום: אימג'בנק/gettyimages 
 

בהקשר מרככי הכביסה עלה מהמחקרים כי הפרמטר החשוב ביותר לנשים הוא הריח ואח"כ הרכות. נשים קונות מרככי כביסה בעיקר בשל הריח. עוד הסתבר כי טרום השקת המרככים המרוכזים, נהגו נשים רבות, (למרות המלצת היצרנים להוסיף למכונת הייבוש פקק אחד המכיל את מרכך הכביסה) להוסיף כמות נוספת לזו שהומלצה, זאת כדי להעצים את עוצמת הריח. צרכניות נהגו למלא את הפקק בנוזל נוסף מתוך מחשבה שכך תתקבל כביסה ריחנית יותר.

 

עוד העידו הנשים  כי נושא הריח החזק שנשאר על הכביסה לאורך זמן בעל חשיבות רבה מאד וכן בקשו אריזה נוחה יותר לשימוש, משמע קומפקטית יותר, ובמרכך היוצר ריכוך גבוה יותר.

 

לאור זאת, נענתה יוניליוור לאתגר ופתחה את בדין extra סדרת מרככי כביסה שנותנת מענה לדרישות לריח חזק יותר, לאורך זמן, באריזה קומפקטית. לפני כשנתיים הושקה הסדרה שחוללה מהפיכה בשוק המרככים בזכות המענה המדוייק לבקשות הצרכניות.

 

עתה מתרחבת הסדרה עם שני ניחוחות חדשים

 

בדין extra בניחוח פרחי בר (בבקבוק ירוק) ובניחוח חבצלת מעורר (בבקבוק אדום) מוצעים כיתר מוצרי הסדרה, בבקבוק קומפקטי בנפח 960 מ"ל, כשפקק אחד קטן מספיק למכונה אחת עם כביסה במשקל 4 ק"ג. כל בקבוק מספיק ל- 24 כביסות. מחיר מומלץ לצרכן של  כ- 21 ₪.

 

עוד בסדרת בדין אקסטרא:

סחלבים (ורוד), שושן צחור (כחול) ולבנדר (סגול), פרחי אביב (לבן).

 
 

"פקק קטן המעניק ריח ל-14 יום"

קודם מריחות אח"כ מלטפות
 קודם מריחות אח"כ מלטפות  
 צילום: נענע 10 
 

לדברי קרן סער, מנהלת שיווק תחום הטיפוח האישי ביוניליוור ישראל: "בדין מוביל בישראל את שוק המרככנים. כמוביל שוק אנחנו קשובים כל העת לדרישות הצרכנים. במסגרת זו זיהינו לפני כשנתיים צרכים אמיתיים של צרכניות ובעקבות זאת פתחנו סדרת מוצרים שהציגה חידוש טכנולוגי בישראל, ונועדה לתת מענה לצרכנים אלה. המוצרים החדשים זכו להצלחה מיידית וחוללו מהפך בהרגלי צריכה של צרכניות רבות. כדי להדגיש את יתרונות המוצר בחרנו להציג את המוצרים לצרכניות באמצעות דגש על הפרמטר שאנו יודעים שהוא החשוב ביותר - ריח לאורך זמן. בחרנו ללוות את ההשקה במסר "פקק קטן מעניק ריח ל- 14 ימים" - מסר המציג את הבקבוק הקטן לצד היתרון המרכזי של עוצמת הריח". 

 

 

רוצים לדעת עוד מספר עובדות מעניינות על הריח שלנו?

1. לכל אדם ריח ייחודי משלו, למעט לתאומים זהים.

2. נשים נולדות עם חוש ריח טוב יותר מאשר גברים ויתרון זה נשאר איתן לאורך כל החיים.

3. המילה הלועזית לבושם PERFUME מגיעה מהמילים הלטיניות  PER FUMUM שפירושן "דרך עשן" - הדרך בה נהגו שבטים קדמונים להעביר מסרים ללא מילים. עם התפתחות תעשיית הבשמים אומץ השם כיוון שניחוח מהווה דרך להעברת מסרים ללא מילים.

4. ביוון ורומא העתיקה בשמים נוזליים נעשו על ידי ערבוב של אבקות עלי כותרת או תבלינים בשמנים כדוגמת שמן אגוזים או שמן זית שיצרו ניחוח די חזק.

5. רופא ופילוסוף פרסי בשם AVICENNA, שחי בסביבות שנת 1000 לספירה היה הראשון שפיתח טכניקה לתמצות שמנים מצמחים. טכניקה זו משמשת את התעשייה עד היום.

6. חוש הריח הינו אחד מחמש החושים. בעל יכולת לעורר זיכרון אמוציונאלי, הרבה יותר מתמונה או קול.

7. אנשים מזהים ניחוח בדיוק של 65% לאחר שנה, לעומת דיוק של 50% בזיהוי וזיכרון של תמונה, לאחר שלושה חודשים.

 

את מרככי הכביסה של "בדין", ניתן להשיג ברשתות השיווק המובחרות.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by