בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
סופגניות או לא להיות: שורדים את החג 
 
 חג שמח!    צילום: אימג' בנק / Getty Images    
בריאות |
 

סופגניות ולביבות עליהן בנוי החג, הן האויב הגדול של כל מי שמנסה לרדת במשקל או לשמור על הקיים. אז כמה קלוריות יש בסופגניה אחת, במה אפשר להחליף אותה והאם יש בכל זאת דרך ליהנות ממטעמי החג בלי ייסורי מצפון? הדיאטנית מאיה מואיז מציעה כמה פתרונות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

חג החנוכה הוא חג שמח וארוך, שמתפרש על 8 ימים. המסורת כוללת הדלקת נרות חנוכה, תפילות, משחק בסביבונים, דמי חנוכה וכמובן אכילת מאכלים העשוים בשמן, בעיקר סופניות ולביבות.

 

מאכלי החג אהובים על כולנו, אכילתם יוצרת אווירה מיוחדת וכמובן שהם גם טעימים במיוחד. אך למי שרוצה לשמור על הגזרה, על רמות שומנים וסוכר בדם, חשוב להבין מה הם מכניסים לפה וכמה.

 

הסופגניה מורכבת מבצק, הרבה סוכר, מילוי (ריבה, שוקולד, קרם פטיסייר, ריבת חלב ועוד) וקצת סוכר שמפוזר למעלה. הבצק, שמכיל כמות סוכר גדולה מוכנס לטיגון עמוק בשמן, והסופגניה כשמה כן היא, סופגת. סופגת הרבה מאוד שמן. גם הלביבה אינה תמימה, גם היא סופגת המון שמן בזמן הטיגון.

 

סופגניה קלאסית גדולה עם ריבה שווה כ-500 קלוריות.

סופגניה קלאסית מוקטנת עם ריבה כ-300 קלוריות.

סופגניה הכי קטנה ומיוחדת עם ציפויים ומילויים מיוחדים שוו כ-250 קלוריות.
לביבה ממוצעת מכילה 200 קלוריות.

 

מדובר בקלוריות רבות שלפעמים הולכות לאיבוד בשביל סופגניה (שלא תמיד טעימה). ברור שאנחנו לא אומרים לכם לא לאכול סופגניות או לביבות בחג, אבל כדאי לפחות לדעת שבמקום כל סופגניה אפשר לאכול ארוחה שלמה. לשם הדגמה הבאנו לכם הצעה לשלוש ארוחות בריאות ומשביעות ששוות כל אחת סופגניה אחרת.

 

ברור שסופגניה מיוחדת עם ציפוי ומילוי זה יותר טעימה מקורנפלקס עם חלב ומיץ גזר, אבל זוהי רק הצעה אחת מיני רבות לארוחת בוקר טובה, בריאה ומשביעה שאולי תשכיח מכם את הסופגניה.

 

שימו לב - מדובר בהערכה קלורית בלבד, היות אנחנו (וגם אתם) לא יודעים איך בדיוק הוכנה הסופגניה ומה הן כמויות חומר הגלם.

 

 
 

ארוחת בוקר

 

ארוחת צהריים

 

ארוחת ערב

 

אם בכל זאת תחליטו לאכול סופגניה או סופגניות השנה, כדאי לתכנן את האכילה הזאת מראש.

בדרך זו, תמנעו מעצמכם לאכול ללא הגבלה, ותוכלו ליהנות ממטעמי החג כמו שצריך - להתענג על כל ביס, להרגיש את הטעם, לגלגל אותו בפה:

 

  • החליטו מראש כמה סופגניות אתם עומדים לאכול בכל ימי החג. ברגע שהחג יגמר, המאפיות יפסיקו להכין אותן ותהיה לכם שנה של מנוחה.
  • החליטו מראש איזו סופגניה אתם הולכים לאכול. מה יהיה גודלה: ענקית, בינונית או קטנה? איזה מילוי יהיה לה - ריבה, שוקולד או משהו אחר?
  • החליטו מתי ואיפה בדיוק לאכול את הסופגניה - בארוחת נר ראשון עם המשפחה? בהרמת כוסית בעבודה? במסיבה של הילדים בגן?  
  • החליטו בחברת מי תרצו לאכול את הסופגניה - אם תאכלו אותה בחברת אנשים שלא מתחשבנים על קלוריות תוכלו בקלות להיגרר לסופגניה שנייה ושלישית. אך אם תחליטו לאכול את הסופגניה שלכם בחברת אנשים שקצת מודעים לנושא של תזונה בריאה - תוכלו לשמור אחד על השני מנפילות.

הידיעה שזו הסופגנייה שלכם, שמותרת לכם תעניק לכם אכילה ללא ייסורי מצפון. תמיד תוכלו לקזז קצת קלוריות באותו יום או לצאת להליכה של שעה כדי לשרוף סופגניה אחת קלאסת שאכלתם.

 

ומה לגבי הלביבות?

העדיפו לטגן אותן בעצמכם, כך תוכלו לדעת בכמה שמן השתמשתם בזמן הטיגון. כדאי לדאוג להחליף את השמן לעיתים קרובות (שמן שמטגנים בו הרבה פעמים עובר תהליך חמצון ועלולים להיוותר בו חומרים מסרטנים). תספגו את השמן העודף מהלביבה בהרבה נייר סופג. נסו לאכול את הלביבות בצירוף סלט ירקות וגבינה כדי שזו תהווה ארוחה שלמה ומשביעה.

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by