בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
לא רוצים לחלות? כך תחזקו את הגוף בחורף 
 
  צילום: אימג' בנק / Getty Images    
בריאות |
 

אילו מזונות מחזקים את המערכת החיסונית, למה חשוב לאוורר את הבית, לשתות הרבה ולעשות פעילות גופנית גם בחורף?

 
 
 
 
 
 
 
 
 

החורף לו חיכינו בכליון עיניים כבר כאן. הגשמים, הסערות, הסימפטומים והשפעות - כולם כאן. איה הוד, נטורופתית ומנהלת מרכז לרפואה משלימה, מאמינה  שהטיפול במחלות החורף, מתחיל בתזונה ורק אם יש צורך בהתערבות נוספת היא פונה לצמחי המרפא ולשיטות נוספות.

 

על פי הנטורופתיה: "אנחנו זה מה שאנחנו אוכלים" במידה רבה. התזונה משפיעה רבות על הנטיה שלנו לחלות או להרגיש חולשה ועייפות. המזון שאנו צורכים בסופו של דבר, מתפרק בגוף למרכיבים המהווים חלק מתאיו וקובעים באופן משמעותי את מצבנו הפיזי, הנפשי והמנטלי. פעולות פשוטות כמו הימנעות ממזון מטוגן ושומני, הפחתה בצריכת סוכרים פשוטים ומלח והגדלת צריכת סיבים תזונתיים ופחמימות מורכבות, יכולות להביא אנשים לחיים בריאים ולמערכת חיסון יעילה וחזקה יותר.

 

בזמן מחלה כל מה שאנו מכניסים לפה קובע במידה רבה את הדרך להחלמה. בשלב האקוטי - החריף, אצל רובנו ובייחוד בקרב תינוקות הנטיה היא לסרב לאכול. הסיבה לכך היא הצורך של הגוף לנתב את האנרגיות לפעילות מערכת החיסון, הנדרשת לעבוד באופן אינטנסיבי ועוצמתי. לכן, בשלב הראשון, הניחו למזון המוצק, אך אל תזניחו שתיה. הכנסת נוזלים חשובה בין אם זה מים או מרק ירקות צח וצלול, מיצים סחוטים וטריים, מיצי ירקות ועוד.

 

אילו מזונות מחזקים את המערכת החיסונית בתקופת החורף:

 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images, סטודיו נענע10 
 
 
  • עלים ירוקים - במיוחד אלה המכילים סיבים וכלורופיל. ניתן לסחוט מיץ ירוק מעלים במסחטת מיצים ביתית ולשתות פעמיים ביום, יחד עם לימון טרי סחוט. את הלימון ניתן לשתות ביחד עם המיץ או מים חמימים/פושרים.

 

  • ירקות שורש כתומים המכילים הרבה ויטמין A - חשוב ביותר למניעת שפעות.

 

  • שום - הרבה שום, מחקרים רבים מדווחים על השום כמחזק חיסוני ובעל תכונות חיטוי נהדרות.

 

  • בצל - בדומה לשום, לבצל סגלות נהדרות של חיטוי והשפעה חיובית על מערכת החיסון ושיפור עמידות הגוף מפני וירוסים ומזהמים.

 

  • תפוחים - יש משפט נהדר באנגלית שאומר: "An apple a day keeps the doctor away" תפוח מכיל, בין היתר, ויטמין C שחשוב למניעת התקררויות ושפעות בעונת החורף. תפוחים חשובים לטיהור רעלים מהגוף ומסייעים להפרשת פסולת מהגוף דרך הצואה. רצוי להקפיד על תפוח אחד ביום לפחות.

 

  • לימון - מכיל ויטמין C ומומלץ לשתות אותו בבוקר עם מים על בסיס קבוע.

 

  • מים - שתיית מים מרובה היא החשובה מכל, 70% מגופינו מכיל מים, ללא מים אין חיים ובטח שלא בריאות. יודגש כי לא מומלץ לשתות מים קרים, אלא מים בטמפרטורת החדר או אפילו מעט חמימים.

 

  • תבלינים מומלצים לשימוש בתזונה הם כורכום, קינמון וג'ינג'ר המחממים בחורף את הגוף מבפנים ומצויינים בזמן התקררות, צינון ושפעת.
 

חוקי ברזל לשמירה על הגוף בחורף:

לימון - טוב בחורף
 לימון - טוב בחורף 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

1. שתיית מים והרבה! בחורף (ורצוי מאוד גם בקיץ) לא מומלץ לשתות מים קרים, אלא מים בטמפרטורת החדר או אפילו מעט חמימים.

 

2. תנועה (פעילות גופנית) - קריטי! לרוב, אנשים פעילים הם אנשים שלא חולים בקלות. אי אפשר בלי פעילות גופנית. התחילו להניע את הגוף, להזרים דם לכל חלקיו. פעילות גופנית גורמת להפרשת חומרים בגוף הגורמים לתחושת רוממות נפלאה. לא צריך לפצוח בקריירת ריצה, מצאו את הפעילות הטובה והמתאימה לכם. לכו לרקוד למשל - העיקר להזיז, להזיע ולהניע את הגוף.

 

3. שינה - שעות שינה מספקות ורציפות, הרבה מנוחה.

 

4. להישמר ממקומות הומים ולהקפיד לאוורר את הבית - בייחוד בחורף. כדאי לשבת לפחות כמה דקות ביום באוויר הצח ולהימנע ממעבר מהיר וחד מטמפרטורות קרות לחמות - וההפך.

 

5. איזון רגשי - דאגות ולחצים יכולים לגבות מחיר כבד מהגוף ולהחליש אותו, בין היתר, גם חיסונית.

 
 

איה הוד - נטורופתית מוסמכת, מנחת סדנאות לניקוי הגוף מרעלים ומנהלת מרכז "איה הוד - נטורופתיה לרפואה משלימה", טל: 09-7677621 www.ayahod.com

 

דיאטה בחורף? זה כדאי ואפילו אפשרי

שמן וטוב לו: סגולות השמן מחוץ למטבח

מניעת סרטן השד: מזונות שכדאי לאכול

בחזרה לאופנה ולייף סטייל>>

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by