בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סילבסטר 2011 
ריד מיי ליפס: מסע נשיקות בעולם האופנה 

ריד מיי ליפס: מסע נשיקות בעולם האופנה

 
סילבסטר 2011 |
 

ההומוסקסואליות של מארק ג'ייקובס, האורגיה של קלווין קליין והפרובוקציה של בנטון - לרגל נשיקת חצות המתקרבת, הקפנו את ביטוייה של הצמדת השפתיים בקמפייני האופנה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

נשיקה הומוסקסואלית

צונזר. הקמפיין של מארק ג'ייקובס
 צונזר. הקמפיין של מארק ג'ייקובס 
 צילום: יורגן טלר 
 

אמנם מקובל לחשוב שעולם האופנה הוא מתירני ונאור, אולי הודות למעצבים ההומוסקסואליים הרבים השולטים בכיפתו, אך הנה, קמפיין הומוסקסואלי אשר היה זוכה לאדישות מוחלטת אילו היו מככבים בו גבר ואישה, נפסל רק בשל היותו חד מיני.

 

הקמפיין של מארק ג'ייקובס (שיודע דבר או שניים על ייצור פרובוקציות) לעונת 2009 של המותג הנושא את שמו, נפסל מפרסום במגזין "ווג" לגברים. צלם הקמפיין, יורגן טלר, הופתע מצרות האופקים שהופגנה במגזין, זאת לאחר שב- 2007, פורסמו בו בגאווה תמונות פרובוקטיביות של דקוטה פנינג, בת 12 בלבד דאז. פעם נוספת עולם האופנה נחשף בכיעורו ומגלה כי הוא עדיין דובק באמות מוסר כפולות.

 

נשיקה רבת משתתפים

לאחר פסילתה על הסף של נשיקה הומוסקסואלית, מתברר שגם נשיקות סטרייטיות לא תמיד מתקבלות בברכה: קמפיין הג'ינסים של קלווין קליין נפסל גם הוא בשנת 2009, לאחר שהציג תמונה של שלושה בחורים ובחורה אחת, כולם לבושים בג'ינס בלבד, העוסקים במה שניתן לפרש כרמיזה לאקט מיני מרובה משתתפים. למרות הסליזיות הנוטפת מהקמפיין, השתתפו בו כמה מהשמות הגדולים של התעשייה, כמו צלם האופנה המוערך סטיבן מייזל ודוגמנית העל נטשה פולי. מסתמן שמאז מייזל השאיר את הפרובוקציות הזולות לניצוחו הבלעדי של הצלם טרי ריצ'רדסון.

 

 
צונזר 2. הקמפיין של קלווין קליין
 צונזר 2. הקמפיין של קלווין קליין   צילום: סטיבן מייזל 
 

מבוא לאסתטיקה

דוגמא נוספת לקמפיין עם נשיקות מרובות משתתפים, אלא שהפעם מדובר בהפקה בטוב טעם לקמפיין קיץ 2009 של המותג אקווסקוטום, ולראיה - הוא היחידי שלא נפסל מתוך הרשימה עד כה. השוני המהותי: בנשיקות לא נעשה שימוש על מנץ לייצר פרובוקציה, אלא כדי ליצור אסתטיקה. התמונה, שמציגה את מה שנראה כמו זוגות אוהבים מחליפים נוזלים, נראית סימטרית מאוד, והאסתטיות שלה באה לידי ביטוי ברקע הסטרילי והלא מתחכם בו צולמו הזוגות והעובדה שכל הזוגות לבושים בגוונים דומים של כחול נייבי.

 

 
בטוב טעם. הקמפיין של אקווסקוטום
 בטוב טעם. הקמפיין של אקווסקוטום   צילום: יח"צ 
 
 

באד רומנס

מסתבר שייצור פרובקציות אינן נחלתן הבלעדית של שנות ה-2000, היות וקמפיין הנשיקה של בנטון ראה אור כבר ב- 1991. צלם האופנה האיטלקי אוליביירו טוסקני זכור בעיקר בגלל היכולת שלו לייצר כותרות וסקנדלים, והסקנדל בה' הידיעה של אותה תקופה היה הקמפיין הזה, שהפגיש בין עולם הדת השמרני לבין עולם האופנה ועולם הסקס, תוך שימוש במאפיינים המסורתיים המתקשרים לענייני דת וכמורה. אמנם במונחים של היום, אין בקמפיין הזה שום דבר שערורייתי באמת, שכן מאז עולם האופנה שחט פרות קדושות הרבה יותר, אך התבוננות בקמפיין, המתעד נשיקה בין כומר לבין נזירה, מגלה שיש כאן עיסוק שולי ביותר באופנה, אם בכלל, כאשר עיקר תשומת הלב מופנית לפרובוקציה, או למסר אם תרצו, העולה ממנה.

 

 
ה-סקנדל של הניינטיז. קמפיין בנטון
 ה-סקנדל של הניינטיז. קמפיין בנטון   צילום: אוליביירו טוסקני 
 

מראה, מראה שעל הקיר

אם נדלג לשנת 2009, נגלה שהרומנטיקה פסה מן העולם, שכן כעת אנו עסוקים באהבה עצמית ובליטוף האגו. הדוגמנית איזלין סטיירו המככבת בקמפיין הקיץ של לאנוון, הייתה כל כך מהופנטת מהשתקפותה במראה, שהחליטה להתנות אהבה עם עצמה ולהגדיר מחדש את משמעות הפתגם "אם אין אני לי מי לי". מצד שני, גם אנחנו היינו ששים לנשק את בבואתנו במראה לו היו מתגלות מבעדה מיטב יצירותו של אלבר אלבז. נראה שזו גם הייתה כוונתו של צלם הקמפיין סטיבן מייזל, שניסה להבהיר כי זה מה שקורה למי שלובשת פיסת בגד של לאנוון - אין זה מן הנמנע שתתאהב בעצמה.

 

 
אם אין אני לי. קמפיין לאנוון
 אם אין אני לי. קמפיין לאנוון   צילום: סטיבן מייזל 
 

נשיקה בין-גזעית

אם עד כה עשינו הבחנה בין נשיקות סטרייטיות להומוסקסואליות, הרי שבקמפיין החורף של ג'יבנשי לשנת 2010, כל הגבולות מטשטשים: הכוכבת של הקמפיין, ליאה טי, הייתה בגלגולה הלא רחוק בחור בשם ליאו. הבנתם נכון, - הדוגמנית היא טרנסג'נדרית אשר שימשה בעבר כאחת העוזרות של מעצב הבית ריקרדו טישי. על פי טישי, ליאה היא "מאוד נשית, סופר שבירה ואריסטוקרטית". לא ברור אם מכלול התכונות הללו הן דווקא אלה שגרמו לו לבחור בדוגמנית המיוחדת, שכן הן מאפיינות גם את מרבית דוגמניות העל המצליחות, אך אין ספק כי הבחירה הלא צפויה הזו סיפקה ערך מוסף לקמפיין והפכה אותו למעניין יותר.

 

 
הגבולות מטשטשים. קמפיין ג'יבנשי
 הגבולות מטשטשים. קמפיין ג'יבנשי   צילום: יח"צ 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by