בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
סילבסטר 2011 
אז מה היה לנו כאן? הטרנדים והמגמות של 2010 
 
 קמפיין H&M, קיץ 2010. בגדי ים שיכולנו לקנות גם בחנויות הרשת בארץ    צילום: יחצ    
סילבסטר 2011 |
 

השנה שבה H&M וגאפ נכנסו לחיינו, הייתה גם השנה שבה ד"ר אורלי אינס נחשפה כמתלוננת א'. לצד קניות און ליין וקמפיינים נשיים בפייסבוק, פרחו גם מלונות הבוטיק וטיפולי היופי בקניונים. בחרנו 10 מגמות, שלדעתנו, אפיינו את שנת 2010 יותר מכל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

המגמה: השנה הגדולה של עליית המותגים הבינלאומיים לארץ.

 

בין השמות שעברו גיור אפשר למצוא כמובן את H&M שעלייתה סימנה את הבשורה הגדולה, את ברשקה, ברברי, FCUK, גאפ ואמריקן איגל.

 

למה נכנס לרשימה: אחרי שנים ארוכות של יובש בהן נאלצנו להכיר תודה על קיומן של הקמעוניות הספרדיות זארה ומנגו, פתאום נכנסו שחקנים חדשים לזירה והכניסו את ענף האופנה בארץ ללחץ. סוף סוף אין לנו סיבה לקבץ נדבות מהדודה האמריקאית או מהחברה הבריטית ואפשר לגשת לקניון הקרוב לביתנו ולהתחדש בפריט לבוש לועזי.

 

ציון לשבח: הגיע הזמן להוסיף קצת מגוון לביצת האופנה הארצ-ישראלית המשמימה, זה התחיל להיות ממש מביך.

 

טעון שיפור: אם כבר הרחקתם והבאתם לנו שפע מהנכר, איך זה שדילגתם על פוראבר21 ואורבן אאוטפיטרס? (לובה שמוקלר)

 

 
הגיע הזמן. פתיחת סניף h&m הראשון בישראל
 הגיע הזמן. פתיחת סניף h&m הראשון בישראל   צילום: יוני רייף 
 

המגמה: השתלטות מכוני טיפולי היופי המהירים על הקניונים.

למה נכנס לרשימה: אם בעבר היה מקובל לקבוע תור לטיפולים כמו מניקור, פדיקור ואפילו עיצוב גבות מבעוד מועד, הרי שהיום שיטת הטיפול הפופולארית, אשר הועתקה ישירות מארה"ב, פועלת בשיטת ה"נגעת-נסעת". Happy Hour, יוליה אקספרס, LAKA - ג'אסט ניים איט: אם במקרה עברתן בקניון וחשקה נפשכן במריחת לק חדש, תוך 20 דקות מהרגע שבו נפלה ההחלטה אתן צפויות להגיח שוב עם ציפורניים מטופחות בקפידה.

 

ציון לשבח: כי מי מאיתנו לא נתקלה בצורך בהול בסידור גבות או במניקור דחוף לסידור הציפורניים העייפות?

 

טעון שיפור: אף אחת לא באמת רוצה שכל אורחי הקניון יהיו שותפים לבחירת הצורה החדשה עבור הגבות שלה, קצת פרטיות בבקשה. (לובה שמוקלר)

 

 
הפדיקוריסטית היא ה-BFF החדשה. מכון היופי יוליה אקספרס
 הפדיקוריסטית היא ה-BFF החדשה. מכון היופי יוליה אקספרס   צילום: יח"צ 
 
 

המגמה: התפשטותן של חנויות הוינטג' ומכירות היד השניה.

למה נכנס לרשימה: תופעת הוינטג' היא נגזרת ברורה של חזרתו של עולם האופנה לעשורים הקודמים, טרנד שבלט ב- 2010 באופן מיוחד. אם בעבר היינו עסוקים בלנבא את האופנות החדשות, הרי שעכשיו אנחנו צריכים להתבונן אחורה, כמה עשרות שנים אחורה, כדי לנחש איזה טרנד ארכאי יחליטו למחזר הפעם.

 

ציון לשבח: אם גם ככה צו האופנה מורה לנו ללבוש שמלה משנות ה- 60', למה שלא נהיה אותנטיים ונקנה וינטג'?

 

טעון שיפור: את ריח הנפטלין גם עשרות כביסות לא יעלימו. (לובה שמוקלר)

 

 
ניחוחות נפטלין. מכירת וינטג' ויד שניה מבית "עוד באירופה"
 ניחוחות נפטלין. מכירת וינטג' ויד שניה מבית "עוד באירופה"   צילום: דנה מאירזון 
 

המגמה: הטשטשות המגדרים בעולם האופנה.

למה נכנס לרשימה: בעבר החלוקה בין המינים בעולם האופנה הייתה ברורה, וכמעט שלא הייתה ביניהם השקה. השנה, יותר מתמיד, נדמה שהטשטשו הגבולות הברורים בין הנשי לגברי, וכך למשל אופנת החורף האחרונה הייתה ברובה אנדרוגינית, פרזנטורים טרנסג'נדריים כיכבו במודעות הפרסומיות, ומרבית הקמפיינים ניחנו באווירה א-מינית מובהקת.

 

ציון לשבח: סוף סוף אפשר להנות מכל העולמות.

 

טעון שיפור: בעצם, מה כל כך נורא בנשיות? (לובה שמוקלר)

 

 
זהו את הטרנסג'נדר. מתוך קמפיין חורף 2011 של ג'יבנשי
 זהו את הטרנסג'נדר. מתוך קמפיין חורף 2011 של ג'יבנשי   צילום: יח"צ 
 

המגמה: עליית מדרגה בעולם השופינג המקוון.

למה נכנס לרשימה: בחו"ל אמנם מדובר בעניין של מה בכך, אבל ישראל נמצאת עדיין בחיתוליה בתחום קניות האונליין. למרות זאת, אתר קניות האונליין הישראלי בל&סו עלה לאוויר, ולא מעט מותגים מקומיים כבר כבר הפנימו את תועלות האינטרנט ומציעים את מרכולתם אונליין. גם גוגל השיקה פלטפורמת קניות חדשה, ובכלל, נראה שבקרוב נקנה הרבה יותר.

 

ציון לשבח: מעתה אין צורך לכתת רגליים לקניון העמוס בכל פעם שרוצים להתחדש במוצר חדש.

 

טעון שיפור: פלטפורמות המכירות עדיין מיושנות ומקרטעות, המבצעים לא מצדיקים את הרכישה המקוונת, ובאופן כללי ישראל עדיין הרחק מאחור. (לובה שמוקלר)

 

 
כבר לא צריך לצאת מהבית. מתוך אתר גוגל בוטיקס
 כבר לא צריך לצאת מהבית. מתוך אתר גוגל בוטיקס   צילום: צילום מסך 
 

המגמה: קמפיינים נשיים בפייסבוק לצד קמפיינים שיווקים של מותגי אופנה.

תוכן שיווקי ברשת היה קיים מאז הקמתה, אבל נראה כי השנה גילו המפרסמים בפייסבוק את המגזר הנשי. כל מעצבת ומותג אופנה שמכבדים את עצמם טיפחו עמוד אוהדים פעיל וחילקו מתנות, אם רק תעבירי הלאה את הבשורה ותחלקי אותה עם כל חברותייך.

 

למה נכנס לרשימה: תופעת הפייסבוק עוד תדובר רבות והיא אחת המגמות הבולטות של השנים האחרונות. אבל השנה בלטו במיוחד הקמפיינים השיווקים המיועדים לנשים- אם את אשה בעלת חשבון פייסבוק לא יכולת להימנע מללחוץ לפחות פעם אחת על כפתור הלייק ובכך להיכנס להגרלה של בגד ים, שמלה, או בושם.

 

ציון לשבח: מוענק למעצבת סיגל דקל ועמוד הפייסבוק המוצלח - סיגל באה לעבודה. הקמפיין המושקע מציג מדי יום תמונה של המעצבת כשהיא לבושה לעבודה בתוספת טקסט קצר ואישי. אם להשקיע כבר בקמפיין שיווקי ברשת חברתית, רצוי לעשות זאת כמו שצריך. לזכות במתנות זה כיף, אבל כדי לשמור על עניין צריך קצת יותר מזה.

 

טעון שיפור: קמפיין המודעות לסרטן השד אמנם יצר באזז רציני, אבל רצוי לחשוב בפעם הבאה האם יש דרך טובה אחרת לתפוס תשומת לב. סקס אולי מוכר, אבל השאלה היא מה בדיוק? בסופו של יום, ספק אם נשים (וגברים) יודעים על המחלה יותר, או סתם פרסמו סטטוס בוטה ומיותר. (שרון מנדלביץ')

 
סיגל באה לעבודה
 סיגל באה לעבודה   צילום: עמוד הפייסבוק של סיגל דקל 
 

המגמה: התפשטות מגמת התלונות על הטרדות מיניות.

עיון בנתונים של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל מגלה כי מדי שנה מתקבלות קרוב ל-8000 פניות חדשות על הטרדות מיניות, תקיפות מיניות, אונס וגילוי עריות. מקרים רבים כלל לא מדווחים, ולרוב דווקא ככל שהפגיעה חמורה יותר כך ממעיטות הקורבנות לדווח. נראה כי השנה הנשים שאזרו אומץ והתלוננו הצליחו להעלות את הנושא לסדר היום באופן משמעותי ובכך נתנו כוח לנשים אחרות להתלונן גם הן.

 

למה נכנס לרשימה: בכל הזדמנות שיש, חשוב מאוד ללמד ולהזכיר על ההבדל הדק שבין חיזור להטרדה מינית, ועל התהום העמוקה בין פלרטוט למין בכפייה. החוק נגד הטרדה מינית אמנם מגביל ומצריך שקילת מילים לפני פניה לאשה, אבל הגיע הזמן להבין שיש מחיר להטרדות ולניצול סמכות.

 

ציון לשבח: למתלוננות האמיצות, שבכותרות העיתונים הן לרוב רק אותיות, אבל משלמות מחיר אישי כבד כאשר בוחרות להפר שתיקה. כל דיווח מחזק את ידיהן של נשים אחרות להתלונן, וביחד אפשר לפעול לצמצום מימדי התופעה. אם חשבתם שהפרשה של ד"ר אורלי אינס ,הייתה הפרשה היחידה השנה, טעיתם: יועצת חיצונית למשרד הביטחון התלוננה על המנכ"ל, חיילת התלוננה על מג"ד בפיקוד צפון, הרב מוטי אלון חשוד בביצוע מעשים מגונים בצעירים ועוד ועוד ועוד.

 

טעון שיפור: הצורך הרכילותי והשיפוטיות הבלתי מרוסנת של נשים וגברים כאחד מביאה לרוב לביצוע לינץ' ציבורי למתלוננות כאשר פרטיהן נחשפים בכוח ותמונותיהן מופצות ברשת לעיני כל. הגיע הזמן לתת למתלוננות את הכבוד המינימלי המגיע להן, ולא להעביר אותן טראומה נוספת. (שרון מנדלביץ')

 
אורלי אינס שהייתה א' מפרשת בר לב
 אורלי אינס שהייתה א' מפרשת בר לב   צילום: אתר רשמי עיר ללא אלימות 
 

המגמה: חותמת סלבס על טרנד ההיריון החד הורי, עלייה בגירושין וירידה בערך מוסד הנישואים.

הריונות חד הוריים, בגידות מתוקשרות, עלייה במספר הזוגות המתגרשים - מוסד הנישואים בישראל מעולם לא נראה מיושן יותר. מפורסמי ארצנו לא ניסו השנה להסתיר או לשתוק, ובחרו לחלוק עם כל המדינה את סיפוריהם האישיים ביותר ואם אפשר - על כמה שיותר כפולות עמודים בעיתוני השבת.

 

למה נכנס לרשימה: הרבה חומר רכילותי סיפקו הסלבס השנה, וגרמו לנו להתגאות בשערוריות אמיתיות משלנו. מי צריך את פרשיות המין של טייגר וודס או סיפורי אימוץ הוליוודים כשבכל יום מדורי הרכילות גדלים וכך גם הסיכוי שנכיר מישהו שמכיר מישהו שיכול להישבע שיחסיו של הזוג המלכותי התורן נגמרו מזמן. שערוריות תמיד יהיו ושיעור הגירושין נמצא בעליה מתמדת, אבל הבעיטה במוסד הנישואים הייתה כה מוחצת השנה שהעלתה שאלה חשובה לשולחן הדיונים: האם קיימים מודלים זוגיים אחרים וטובים יותר שאפשר לאמץ?

 

ציון לשבח: לטלי שרון שדגמנה הריון פוטוגני ביותר והוכיחה לכל האמהות הפולניות שלא חייבים להתחתן על מנת להביא ילד. ולגלית גוטמן שבעדינות ובחמלה הראתה לנו בתוכניתה "בטבעת זו" שלמרות כל הקשיים בזוגיות, יש עדיין בשביל מה להיאבק.

 

טעון שיפור: אולי כדאי להפסיק באופן יזום את חגיגת הבגידה המתוקשרת של דנה ספקטור ורן שריג. יהיה הרבה יותר קל לפרגן לסיפור האהבה השנוי במחלוקת שלכם אם תשכילו להנמיך פרופיל, ולדאוג יותר לזוגיות ביניכם מאשר לאיך לשווק אותה. תלמדו מנינט ויהודה. (שרון מנדלביץ')

 
טלי שרון כפי שהתראיינה לגיא פינס בחודש ה-8 להריונה
 טלי שרון כפי שהתראיינה לגיא פינס בחודש ה-8 להריונה   צילום: גיא פינס , צילומסך 
 

המגמה: השנה בה נפתחו יותר מלונות בוטיק מחנויות בוטיק, ולא רק בתל אביב.

למה נכנס לרשימה: הניצנים הראשונים נצו בעיקר על ידי מסעדני תל אביב בשנים האחרונות. מלונות הבוטיק "הוטל מונטיפיורי" של בעלי הבראסרי והקופי בר, "נינה" של "קפה נינה" ו"נווה צדק" של בעלי "ננה בר", יחד עם חלוצים כמו "ויטל" ברחוב ויצמן, הצליחו למלא את תפוסת חדריהם הספורים במחירי הצימרים היקרים של הצפון (1,200-3,000 שקל ללילה).

 

הם הוכיחו שכדאי לקחת מבנה היסטורי מתפורר, להחזיר את הדרו בשיפוץ למשעי, לעצב חדרים בעידון, להשקיע מחשבה בפרטים הקטנים ואולי אפילו לפתוח ביסטרו מתוחכם בקומת הכניסה - והרי לכם טרנד היסטרי לשנת 2010.

 

השנה, מלונות הבוטיק היו אלטרנטיבה מבוקשת בקרב תיירי תל אביב, שהעדיפו לינה אותנטית, מעוצבת ואינטימית בלב הפועם, על ענקי הרשתות חסרי הייחוד הפזורים לאורך הטיילת המוזנחת, וזה לא מפתיע.

 

לקלחת המבעבעת ניתרו השנה לא מעט יזמים זריזים, בהם ירון ורסנו ואשתו גל גדות, שליטשו מבנה היסטורי בלב נווה צדק, ויזם צעיר במיוחד, שהפיח חיים חדשים במבנה השומם של אגדת הניינטיז, הטרמינל, ברחוב גורדון. גם ה-Brown TLV  נפתח ברחוב קלישר, ועוד בשלבי תכנון ובניה מצויים מלון יוקרתי דווקא בכניסה לשוק הכרמל, מלון משולב מרכז תרבות מול הבימה, מלון-גלריית אומנות של המפיק אבי יפרח במאז"ה, שיחזור מלון אלקונין ההיסטורי בלילינבלום, וזהו רק פסיק קטן.

 

הטרנד "גלש" לכל הארץ, ובימים אלו גם הבעלים של מסעדת "אורי בורי" עומל על הקמת מלון בוטיק בעכו, לא פחות משלושה מלונות בוטיק העירו את מצפה רמון, ביניהם אחד על חורבות מסגריה, ובמושב נטועה בגליל נפתח "המקום", עם תקרה מצוירת ובריכות מוארות. רשת מלונות דן התמנגלה בטרנד עם "דן בוטיק" בירושלים, וכיום ניתן למצוא מלון בוטיק אפילו לכלבכם הנאמן.

 

ציון לשבח: אינטימיות ואותנטיות מקומיות עדיפות תמיד על פני מפלצת הילטונית שמרגישה מבפנים במנהטן בדיוק כמו באזרבייג'ן.

 

טעון שיפור: מה יהיה עם המחירים? (עדי דקל)

 
בניין היסטורי בתל אביב הופך למלון בוטיק
 בניין היסטורי בתל אביב הופך למלון בוטיק   צילום: לילה כלכלי 
 

המגמה: השנה בה התחרו עשירי ומפורסמי ארצנו למי יש (דירה במגדל) יותר גבוה.

למה נכנס לרשימה: דוגמניות, שחקנים, זמרים, פוליטיקאים, מנכ"לי בנקים, אקזיטיסטים וסתם עתירי הון נטשו השנה את טרנד החיים השקטים בווילות בקיסריה, סביון וארסוף וחזרו תל אביבה.

 

העלייה המטורפת במחירי הדירות הביאה איתה לעיר את הכסף והמשקיעים, שהביאו איתם את מגדלי היוקרה. כשאין שטחים, הווילות נבנו אחת על השנייה לכדי מגדל גבוה ומנקר עיניים.

 

התקרות בגובה 6 מטרים, הספא הפרטי והנוף הפנורמי שכנעו לא מעט מאושיות ישראל לדחוף את היד עמוק לכיס ולשלם עשרות אלפי שקלים בשכירות, עשרות מיליונים לרכישה, ואלפים על דמי ניהול, גם אם רבות מהעסקאות קיימות בשלב זה רק על הנייר.

 

כך למשל, בחודש שעברה קיפצה בר רפאלי  מבנין YOO לבניין W שממולו במתחם "צמרת". השכן אייל גולן מלא את החסר בבניין. ממש ממול במגדל ב.ס.ר יפרקו ארגזיהם בקרוב אלירז שדה ואורנה דץ. השכנים הטובים בעיניהם הם ה-X עבריין אבנר הררי, בנו של המליארדר יצחק תשובה, בני שטיינמץ, מבעלי "דיסקונט", מיקי בוגנים והאמן ניר הוד. ממש באזור, רכשו הראל סקעת, לירז צ'רכי ושחקן התיאטרון עודד תאומי, דירה ב"מגדלי הצעירים".

 

 

ציון לשבח: לפחות את רכבי ה-4X4 שלהם הם יחנו בחניוני הענק שמתחת למגדלים ולא בכחול לבן. אם לא יתקמצנו, זו גם בשורה טובה למלצרי העיר.

 

טעון שיפור: ומה עם דירות לזוגות הצעירים או סתם לפשוטי העם? (עדי דקל)

 
הנאה במגדל העיניך? הדמייה של פארק צמרת בתל אביב
 הנאה במגדל העיניך? הדמייה של פארק צמרת בתל אביב   צילום: חברת חבס ויסקי-סיוון אדריכלים 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by