בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות 
מניעת סרטן: כי אפשר להקדים תרופה למכה 
 
  צילום: אימג' בנק / Getty Images    
בריאות |
 

מחלת הסרטן מוגדת כבר מזמן כמגיפה עם 26 אלף חולים חדשים מדי שנה שמאובחנים בישראל. מה אנחנו יכולים לעשות כדי לסייע במניעתו?

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מספר חולי הסרטן בישראל הולך ועולה כל הזמן. מדי שנה מאובחנים בישראל כ- 26,000 חולים חדשים, ד"ר גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, חשף השבוע בכנס של האגודה למלחמה בסרטן, כי אחד מתוך כל שלושה אנשים יחלה במהלך חייו במחלת הסרטן, מה שהופך את מחלת הסרטן למגפה של ממש. מחלת הסרטן עברה פאזה ממחלה ממיתה, למחלה כרונית ובמקרים רבים למחלה עם החלמה מלאה.

 

הסרטן נמצא אצל כולנו במצב רדום, כאשר הגוף מייצר כל הזמן תאים "פגומים" ו"מיותרים". לגופינו יש יכולת ריפוי, כי יש לו מערכות ומנגנונים ל"תיקון", בדיוק כמו שהגוף מאחה פצעים ושברים ובדיוק כמו שמערכת החיסון נערכת למלחמה בחיידקים, ופינוי רעלים. אנחנו, מסוגלים להגביר את יעילותה של מערכת החיסון של הגוף כדי להילחם במחלת הסרטן.

 

לאנשים בריאים, שלא חלו בסרטן, ישנה מערכת למניעת המחלה, אבל הדבר דורש התחייבות והתמדה בשינוי לאורח חיים בריא יותר. פירוש המילה משבר בסינית הינו "סכנה", אבל גם "הזדמנות" - יש בפנינו סכנה לחלות מתישהו בסרטן ויש לנו באותה עת גם הזדמנות למנוע או להילחם מבעוד מועד.

 

אבל איך ומה ביכולתנו לעשות?

להתחיל לרוץ
 להתחיל לרוץ 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

  

  • גוף ונפש - כיום נחקר רבות הקשר בין גוף ונפש הקשר בין מחלות סרטן והחוסן הנפשי. בסטרס ממושך מערכות רבות נכנסות לפעולה, כגון הלב המערכת ההורמונלית ומערכת החיסון - בתחילת התהליך ניתן "חוזק" לגוף, אולם לאורך זמן מחלישו.

 

  • גורמים סביבתיים - במאה 21 הגורמים הסביבתיים מזיקים לכל מנגנוני ההגנה בגוף ובכל הרמות זיהום סביבתי, ג'אנק פוד שמוביל להשמנה, סטרס ודכאון, חוסר פעילות גופנית וישיבה ממושכת מול מחשב, עישון פאסיבי ואקטיבי של סיגריות.

 

איך עושים שינוי?

 

  • לאכול בריא. תפריט ים תיכוני - שמן זית, שמן זרעי פשתן, שמן אבוקדו, שמן קוקוס. ירקות ופירות מכל הצבעים - אלאכול לפחות 5 צבעים בכל יום. סוכרים מורכבים - להימנע מסוכר לבן וחום. קמח מלא, קינואה, קווקר, עדשים, שעועית, אפונה. שתייה מרובה של מים מינרלים או מים מזוקקים, תה ירוק, כוס יין אדום ועוד.

 

  • לשמור על אופטימיות - מדיטציה, צחוק, שלווה ומצב רוח טוב.

 

  • להתחיל בפעילות גופנית - בצעו פעילות גופנית לפחות שעה אחת ביום, למשל הליכה, אירובי, שחייה.

 

  • לחיות בסביבה נקייה - הפסיקו לעשן לאלתר.

 

כל אדם באשר הוא, אם חולה או בריא, יכול להחליט כיצד להתחיל בשינוי - תזונה או אולי בספורט, תהליך פסיכולוגי או לחליפין מדיטציות. ובפרפרזה למילותיו של לג'ון קנדי - אל תאמרו, איך הרפואה יכולה לעזור לכם מבחינה בריאותית, אלא חישבו תמיד מה אתם יכולים להתחיל לעשות בנידון.

 

 

גילה גילאור מנהלת המרכז לרפואה משלימה במערך האונקולוגי במרכז הרפואי ת"א - איכילוב ומתנדבת במיזם הפילנטרופי  "סרטן - כל מה שבריא לך לדעת"

 
 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by