בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
טיפוח 
מזונות שטובים גם לטיפוח הגוף והפנים 
 
 אבות המזון    צילום: אימג'בנק/gettyimages    
טיפוח |
 

איך נשמור על עור הפנים, השיער והציפורניים, מבלי להוציא הרבה כסף מיותר? הסוד נמצא במטבח שלנו ובמזונות פשוטים כגון ירקות, פירות, דגנים ואגוזים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

נשים מוציאות אלפי שקלים על קוסמטיקה, קרמים "מיוחדים" המשווקים כמוצרי פלא המבטיחים העלמת קמטים, החזרת הנעורים והשגת זוהר ויופי. הרוב אינן יודעות שבתוך ביתן נמצאים עשרות מרכיבים טבעיים וזולים ובעיקר בריאים לגוף. 

 

בכל בית קיימים שפע מזונות פשוטים כגון ירקות, פירות, דגנים, אגוזים ושמנים הבטוחים לחלוטין לשימוש. המזונות הללו חיוניים לבריאות הגוף ומכאן גם לבריאות העור, הציפורניים והשיער. אנחנו אמורים לצרוך אותם בתזונה שלנו אך מעבר לזה ניתן להפיק מהם תועלת קוסמטית יעילה ביותר בשימוש חיצוני. בשימוש נכון תרוויחו תועלת כפולה - גם בריאות וגם טיפוח ובמינימום הוצאות.

 

מהם אותם רכיבים תזונתיים הנחוצים לנו לשמור על הנעורים, על עור זוהר, שיער וציפורניים בריאים וחזקים? במחקרים נמצא שאלה שצרכו תזונה מאוזנת הכוללת ויטמינים, נוגדי חמצון, מינרלים וחומצות שומן חיוניות ופחות מזון מהיר ומעובד הכולל שומני טראנס, קלוריות ריקות וסוכרים, הם בעלי עור בריא, מתוח וללא קמטים, בעלי שיער שופע וציפורניים חזקות.

 

רכיבים החיוניים לתפריט שלכם

 

פיטוכימיקלים - אנחנו מקבלים אותם ביחד עם הויטמינים נוגדי החמצון "בעסקת חבילה". הם מחזקים את דפנות נימי הדם ולכן טובים גם לעור.

 

מקורות במזון: ירקות בכל הצבעים כגון פלפלים צבעוניים, צנוניות, סלק, גזר, בטטה, עגבניות, עלים ירוקים ונבטים וכן הלאה. פירות כגון דובדבנים, תותים, אוכמניות וכן הלאה.

 

חומצות שומן מסוג אומגה 3 - השומן בתזונה חיוני לבריאות העור והיופי. ללא שומן או שכבה המרפדת ותומכת במבנה העור, העור לא יראה במיטבו. במחלות עור שונות כגון אקנה, פסוריאזיס, דרמטיטיס, עור יבש, ציפורניים שבירות או נשירת שיער מומלץ להגביר צריכת חומצות השומן מסוג אומגה 3 בתוסף כשמן דגים בכמוסות.

 

מקורות במזון: מהחי - סלמון, טונה, מקרל, הרינג וסרדינים. מהצומח - זרעי פשתן, אגוזי מלך.

 

אבץ - מינרל חיוני למערכת החיסון ונחוץ לגופנו בכמויות מזעריות בלבד. מינרל זה הינו אחד המרכיבים הנחוצים לייצור הקולגן. מחסור בו עלול להוביל לקושי בריפוי של פצעים בעור ולפגמי עור, ואף מהווה את אחד הגורמים לסימני מתיחה בעור הגוף בעקבות הריונות או השמנה.  מינרל זה חשוב ביותר בטיפול במצבי אקנה וכדאי לצרוך אותו בתוסף אך באופן מבוקר ורק בהתייעצות עם איש מקצוע מאחר ויכול לשחוק ויטמינים אחרים מהגוף בנטילה ממושכת.

 

מקורות במזון: מהחי - בשר בקר ועוף, ביצים ומאכלי ים. מהצומח - מומלץ ביותר בגרעיני דלעת וחמניות.

כל הפתרונות מצויים מתחת לאפנו, אמצו לכם תפריט בריא המכיל הרבה ויטמינים, מינרלים ונוגדי חיצון המצויים, כאמור, במזון הזמין במטבח שלנו.

 

סוגי ויטמינים

ויטמין c
 ויטמין c 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

ויטמין   A- ויטמין A מסוגל להגן על העור מפני הנזקים של קרינת השמש, ויטמין A מצוי רק במזונות מן החי, ובעיקר בכבד, בביצים ובמוצרי חלב אך אפשר לצרוך את הבטא קרוטן ההופך לוימין A בכבד ומצוי בצומח וקל לקבלו.

מקורות במזון: בכל הירקות והפירות הכתומים והירוקים הכהים שבהם. הכתומים הם בעיקר גזר, בטטה, דלעת, מנגו, אפרסק, פפאיה ועוד, והירוקים הכהים הם ברוקולי, תרד, פלפל ירוק כהה, פטרוזיליה וכן הלאה.

 

ויטמין  C - לוויטמין יש תפקיד חיוני בתהליך ייצור סיבי הקולגן. נמצא שצריכת כמויות גדולות של מזונות עשירים בוויטמין C מפחיתה קמטים ותורמת למראה פחות מקומט ויבש של העור.

 

מקורות במזון: פלפלים מכל הצבעים, פירות הדר, קיווי, תותים, גויאבה, כרוב, כרובית, עגבניות.

 

ויטמין E - המגע עם הערפיח והמזהמים השונים גורם ליצירת עור יבש, ואף למחלות עור שונות. תזונה הכוללת ויטמין E שהוא נוגד חמצון חזק במיוחד משפרת את מצב העור ומעניקה לו רכות כמו כן מונעת מחלות עור.

 

מקורות במזון: אגוזים, שקדים, בוטנים, שמנים צמחיים ואבוקדו.

 

ויטמין  B - אנו חיים במתח מתמשך שאינו תורם לבריאותנו ובכך משפיע על מצב העור, שיער וציפורניים. ישנם מזונות שיכולים להשפיע על המצב הנפשי שלנו.

 

מקורות במזון: דגנים מלאים כגון אורז מלא, שיבולת שועל ועוד. קטניות כגון חומוס, עדשים ועוד. אגוזים ושקדים, גרעינים וזרעים.

 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by