בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונה ודיאטה 
ממחר דיאטה: הכל על שיטת שומרי משקל 
 
  צילום: אימג' בנק / Getty Images    
תזונה ודיאטה |
 

מהי שיטת הנקודות של שומרי משקל, מהם היתרונות והחסרונות שלה, כמה ק"ג מבטיחים לנו שנוריד וכמה יעלה לנו התענוג? מדריך

 
 
 
 
 
 
 
 
 

שיטת הנקודות של "שומרי משקל"

משקל, גיל ומין קובעים את כמות הנקודות היומית
 משקל, גיל ומין קובעים את כמות הנקודות היומית 
 צילום: רויטרס 
 

מקור השיטה

 

הוותיקה שבשיטות, פועלת בארץ משנת 1966, לאחר שעשתה עלייה מארה"ב. החברה מפעילה כ-500 קבוצות מידי שבוע ברחבי הארץ. החברה מתעדכנת באופן שוטף על ידי מומחים בינלאומיים מתחומי הסוציולוגיה, פסיכולוגיה, בריאות הנשים התזונה והספורט ומותאמת להרגלי החיים בארץ.

  

עקרון השיטה 

 

מטרת השיטה - להביא את האדם לשינוי באורח החיים, לשלב פעילות גופנית ולהקנות הרגלים בריאים לאורך זמן.

 

לכל משתתף מותאם תפריט שבועי ותקרת קלוריות. את המסגרת הקלורית קובעים לפי קריטריונים שונים כמו גיל ומשקל נוכחי ועושים המרה לנקודות. כך למשל, אישה השוקלת בין 80 ל-94 ק"ג, והיא בת 16 ומעלה, יכולה לצרוך 22 נקודות בכל יום. המשתתף שמקבל תפריט, יכול לאכול חופשי בלי לחרוג ממספר הנקודות המוקצבות לו ליום, או להיצמד לתפריט שהוצע לו ולתמרן ולהחליף בין הארוחות, גם זה בתנאי שאינו עולה על תקרת הנקודות היומית שהוקצבה לו.

 

במקביל לספירת הנקודות, מתקיים מפגש שבועי, אליו יש להגיע ולהישקל - זאת ניתן לעשות באחת מ-500 הקבוצות הקיימות בארץ. הקבוצות נועדו לתמוך ולסייע בשמירה על מוטיבציה, בעיקר ברגעים הקשים, כדי לעבור את התהליך בהצלחה. לכל קבוצה יש מדריך או מדריכה בוגרי שומרי משקל, אשר ירדו גם הם במשקל בשיטה זו.

 

הבטחות השיטה

 

ההבטחות משתנות בהתאם לתקופה. בתקופה שאינה כוללת חגים או בתקופת קיץ, הירידה המובטחת היא של חצי ק"ג בשבוע. ואילו בתקופות שלקראת החגים או לקראת הקיץ החברה יוצאת במהלכים אינטנסיבי, אז הירידה המובטחת עומדת על כ-6 קילוגרם בחודשיים. בנוסף לכך משתתפי הדיאטה יוכלו ליהנות מתמיכה קבוצתית שוטפת ותכנית דיאטה ישימה ומהנה תוך כדי ירידה מאוזנת ובריאה במשקל. הקניית כלים לשינוי הרגלים והפיכתם לאורח חיים. 

 

איך זה עובד?

  

תכנית ההרזיה מתוגברת בתמיכה קבוצתית בהנחיית מדריכה (או מדריך) שבעצמה עברה תהליך זהה. זאת כמובן על מנת לשמש כמודל ולסייע מניסיונה להצלחה בתהליך. המדריכה מלווה את הקבוצה שלב אחר שלב, המפגשים הם חד שבועיים, ותפקידם לתת דגש על ההיבט הרגשי, גופני, תזונתי והתנהגותי במהלך התהליך ומקבלים מידע שתפקידו לשנות אורח חיים תמיכה במצבי משבר וטיפים/טריקים כיצד להתגבר על רגעים קשים.

 

ייחודיות השיטה

ירקות בלי הגבלה
 ירקות בלי הגבלה 
 צילום: GettyImages/אימג'בנק 
 

ייחודה מתבטא ב"שיטת הנקודות" הבלעדית לה. על פי השיטה לכל אדם מספר נקודות יומי וכמו כן לכל מאכל מספר נקודות. כלומר במקום לספור קלוריות בעשרות ובמאות, סופרים נקודות. השיטה הופכת את הדיאטה לקלה ובמקום לחשב מספר קלוריות ניתן לחשב את מה שאוכלים בנקודות. לפי השיטה הזאת, אין מזונות שאסורים למאכל, אך יש מזונות בעלי ניקוד גבוה והאחריות על מה לאכול ועל מה לוותר היא שלנו.

 

איסורים והתחייבויות

 

אין מזונות אסורים, אבל כן קיימת התחייבות למסגרת כמות הקלוריות היומית שנקבעת מראש עם המדריכה. ניתן לאכול ירקות ללא הגבלה כי הניקוד הקלורי שלהם הוא 0. יש חשיבות באכילה מאוזנת: לפחות 3 נקודות חלבונים ביום (דג, עוף, בשר, קטניות), 2 נקודות מוצרי חלב וגבינות, 1.5 נקודות של פירות, 5 נקודות של פחמימות מורכבות (לחם, דגני בוקר, פסטה, אורז, תפו"א), 2 נקודות שומן ביום וירקות חופשי.

 

יתרונות

  • השיטה דוגלת בירידה מבוקרת של כחצי קילו בשבוע, על כן היא נחשבת למתונה שבשיטות ולבעלת אורך רוח.
  • שיתוף קבוצתי המהווה מקור כוח למשתתפים.
  • שיטת הנקודות מאפשרת יצירתיות, גמישות ואפשר להתאים אותה לסגנון החיים שלנו. 

חסרונות

 

  • בחירת המזון החופשית, דבר שלא מתאים למי שמחפש מסגרת והגבלות מלמעלה.
  • השתתפות בתכנית כזאת מחייבת הקדשת זמן ולא מעט כסף.
  • הבחירה החופשית בדגש על סך הקלוריות היומי עלול ליצור חסר בויטמינים ומינרלים חיוניים.

 

תפריט לדוגמא: ארוחת צהריים - 8 נקודות

 

סלט ירקות עם כפית שמן נקודה 1, שוק ירך מעוף בגריל ללא עור - 5 נקודות, גזר גמדי ושעועית צהובה ללא נקודות, 200 גרם תפוח אדמה אפוי - 2 נקודות, שתייה ללא נקודות.

 

 
 

מחירים

מחיר ל-9 מפגשים כולל הרשמה (יש גם כרטיסיה גם ל-13):

חיילים - 588 ₪ בשני תשלומים של 294 ₪ ל-9 מפגשים .

מקבלי הנחות - 676 ₪ בשני תשלומים של 338 ₪ ל-9 מפגשים.

מחיר רגיל -720 ₪ בשני תשלומים של 360 ₪ ל-9 מפגשים.

המחירים אינם כוללים בני נוער מתחת לגיל -18, נשים הרות ונשים מניקות.

 

איך שומרים על המשקל לאחר הירידה?

 

לאחר שמגיעים למשקל היעד, היורדים נדרשים להגיע פעם בחודש (או יותר) לאחת מקבוצות התמיכה (הפעם בחינם), להישקל ולקבל חיזוקים.

 

אתר שומרי משקל

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by