בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונה ודיאטה 
ממחר דיאטה: הכל על דיאטת אטקינס 
 
 מותר ואף מומלץ לאכול בשר    צילום: אימג' בנק / Getty Images    
תזונה ודיאטה |
 

דיאטת אטקינס קיימת מאז שנות ה-70 ודוגלת בהרבה חלבונים ושומנים ומעט פחמימות. מה היתרונות והחסרונות של הדיאטה, כמה ק"ג אפשר להוריד והאם ניתן להתמיד בה? מדריך

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ד"ר רוברט אטקינס, נפטר בשנת 2003
 ד"ר רוברט אטקינס, נפטר בשנת 2003 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

מה משותף לג'ניפר אניסטון וקורטני קוקס, חוץ מהשתתפות בסדרה המיתולוגית "חברים"? לא אקס משותף וגם לא שמלה תואמת לאותה הפרמיירה, אלא מסלול זהה לגזרה דקיקה כמו של דוגמניות, או במילים אחרות דיאטת אטקינס. במשך שנים ארוכות, הדיאטה זכתה לאהדה רבה ותומכים נלהבים שנהנו לאכול בשר, ביצים וחמאה בלי הפסקה, אך עם הזמן, רבים זנחו אותה וחזרו לדיאטות מואזנות יותר. השיטה לא נעלמה, ואת הספר אשר מפרט עליה ניתן למצוא בחנויות הספרים, גם בתרגום לעברית. אז האם דיאטת אטקינס מתאימה גם היום? אתם תחליטו.

 

מקור השיטה

 

הדיאטה פותחה בתחילת שנות השבעים על ידי ד"ר אטקינס, מתוך נקודת הנחה כי לפני 10,000 שנה צריכת פחמימות לאדם הייתה מינימלית ורק עם הזמן הפכה למצרך עיקרי, על כן מבחינה אבולוציונית גוף האדם לא מסוגל לעכל את הכמויות הנצרכות כיום וגם לא צריך.

 

ייחודיות השיטה

 

ד"ר רוברט אטקינס, מפתח הדיאטה, סבר, כי השומנים אינם אשמים במגפת ההשמנה, אלא הפחמימות שמייצרות עודף גלוקוז והופכות לתאי שומן. הדיאטה הזאת מתבססת בתקופה הראשונה על אכילה מרובה של ביצים, דגים, בשר לסוגיו, אבוקדו ,שמנת, מיונז וגבינות. לאחר מכן, מגיעה תוספת פחמימות לתפריט היומי בכמויות קטנות ובצורה מבוקרת.

 
 

איסורים והתחייבויות

 

אסור לצרוך בכלל  קפאין, לחם, פסטה, ירקות עמילניים, אלכוהול ומוצרי חלב. צריכת אלכוהול ובטטות אסורה בשבועיים הראשונים בלבד. מומלץ להרבות בשתיית מים וליטול מולטי ויטמינים, חומצות שומן חיוניות ומינרלים.

 

הבטחות השיטה

 

ירידה מהירה במשקל, יחסית לדיאטות אחרות ושיפור ניכר בבריאות הכללית והלב בפרט, זאת בעקבות מחקר שנעשה ב"ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין" במשך שנה על 63 משתתפים בעלי משקל עודף, בו חולקו המשתתפים בין דיאטה מקובלת דלת שומן, עתירת פחמימות ודלת קלוריות, לבין דיאטת אטקינס. המחקר גילה כי לאחר שישה חודשים, אלה שעשו דיאטה מקובלת, ירדו חצי מכמות המשקל, ממי שעשה את דיאטת האטקינס. בנוסף לכך רמות הכולסטרול הטוב והשומנים בדם שהתגלו אצל משתתפי אטקינס הוכחו כאידיאליות.

 

איך עובדת השיטה?

דיאטת אטקינס מתבצעת בארבעה שלבים:

 

השלב הראשון והקשה ביותר בדיאטה, מציע תפריט רווי בחלבונים ושומנים מהמזונות הבאים: דגים - הרינג, סלומון, סרדינים, מקרל. עופות - הודו וברווז. גבינות - פטה, מוצרלה, פרמזן, כחולה וגבינות מחלב פרה כ-100-150 גרם.

ירקות ללא שורשים - ברוקולי, תרד ואספרגוס, יספקו את כמות הפחמימות היומית המותרת כ-20 גרם.

 

השלב השני נמצא כ-5 ק"ג מהיעד הסופי, כאן מתווספים מזונות מגוונים יותר, כמו כן כמות הפחמימות גדלה.

 

השלב השלישי הוא השלב בו מאתרים את כמות הפחמימה האידיאלית לכל אדם, כמות שלא תגרום לירידה נוספת או חלילה לעלייה במשקל. אותה נקודה נקבעת על פי גיל, רמת כושר גופני ורמת פעילות כללית.

 

השלב הרביעי, זהו השלב בו מניפים את דגל הניצחון. כעת המשימה היא לשמור על המשקל החדש בהמשך החיים. בשלב זה מתרחשים שינויים הורמונליים בגוף ומקובל לעלות מעט במשקל, כשהטווח המותר הוא עד 2.5 ק"ג בלבד. במידה ועולים יותר צריך לחזור לשלב 3. המזונות המותרים בשלב זה הם: עופות, בשר, ירקות, דגים, פירות עתירי סיבים, אגוזים וקטניות. 

 

תפריט לדוגמא לשלב הראשון

 

ארוחת בוקר: גביע יוגורט ועשבי תיבול, חביתה מ-3 ביצים.

 

ארוחת צהריים: סלט המכיל 180 גרם עוף בגריל, ביצה קשה, עלי בייבי ועלי חסה -2  כוסות, ללא הגבלת הרוטב הרצוי.

 

ארוחת ערב: כוס ברוקולי מאודה בחמאה, עלי חסה - כוס 1, בצל סגול אחד וחצי עגבניה.

 
 

יתרונות

עתיר חלבונים
 עתיר חלבונים 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

יתרונות

 

  • אפשר לאכול מזון שברוב הדיאטות אסור, מנגנון שמשפיע ברמה הפסיכולוגית לטובה לשמירת הדיאטה לאורך זמן.
  • אכילה מועטה של פחמימות, משמעותה פחות אינסולין בגוף, פחות גלוקוז ובקיצור פחות שומן.

 חסרונות

 

  • האגודה הרפואית האמריקאית ועוד גופי בריאות לא מאשרים או תומכים בשיטה. לטענתם היא קיצונית ומסוכנת, בניגוד לדיאטה בריאה שמורכבת מפחמימות מורכבות ולא עולה על 30 אחוז שומן.
  • בשלבים הראשונים של הדיאטהף יש איסור על אכילת קטניות, אגוזים וזרעים, המומלצים בדרך כלל על ידי דיאטניות בדיאטות אחרות.
  • עודף שומנים בדם, אבנים בכיס המרה, מחלות לב ואי ספיקת כליות, הם רק חלק מהסיכונים שמייחסים לשיטה.

 

צו דיאטה

 

אינה מחייבת פיקוח רפואי, אך יש להיצמד למדריך הכתוב, על מנת להגיע לתוצאה המיוחלת וחשוב מכל לשמור עליה. הדיאטה אסורה לחולי סכרת וכליות.

 

 

עלות

 

מחיר הספר "דיאטת אטקינס - הנוסחה החדשה", 71 ₪- 119 ₪, תלוי בהוצאת הספרים.

 

מה עושים אחרי הירידה במשקל?

דיאטות קיצוניות, לא צועדות למרחקים ארוכים ומי שמעוניין לשמור על המשקל, ייאלץ להמשיך להדק את החגורה, בגזרת הפחמימות בדיוק כמו במהלך השלבים המתקדמים של הדיאטה.

 

ההמלצות לשמירה על המשקל על פי אטקינס

  • לאמץ פעילות גופנית כאורח חיים.
  • מומלץ לצרוך מזון בעל תכולת פחמימות נמוכה.
  • אסור לצרוך חיטה לא מלאה, סוכר לבן, סירופ ועמילן תירס.
  • מומלץ לצרוך מזונות בצורתם הטבעית והלא מעובדים : דגים, ירקות, אגוזים ופירות יתקבלו בברכה.
  • מומלץ להשלים את התזונה על ידי תוספי ויטמינים ומינרלים.
  • מומלץ לצרוך כמות קטנה ככל שניתן של קפאין ואלכוהול כדי שלא יסכלו את המטרה.
  • במידה ואתם מבחינים בעליה של יותר מ-2.5 ק"ג , זהו סימן, כי יש לחזור במהרה לשלב 3 - גלגל ההצלה שלכם.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by