בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונה ודיאטה 
ממחר דיאטה: הכל על דיאטת הלחם 
 
 לחם, הבסיס לדיאטה    צילום: אימג בנק / Getty Images    
תזונה ודיאטה |
 

איך אפשר לרדת במשקל כשאוכלים לחם כל 3-4 שעות? מסתבר שאפשר ויש אפילו דיאטה שמעודדת את זה. איך עובדת הדיאטה ומה היתרונות והחסרונות שלה? מדריך

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אולגה רז
 אולגה רז 
 צילום: יח"צ 
 

כמה פעמים שמעתם את המשפט "אם רוצים לרדת במשקל, תורידו את הלחם מהארוחות"? רוב הדיאטות, באמת מגבילות את כמות הלחם שניתן לאכול בזמן שיורדים במשקל, אבל הפעם בחרנו בדיאטה שדווקא כן מעודדת אכילת לחם ואפילו נקראת כך - "דיאטת לחם".

 

מקור הדיאטה

דיאטת הלחם פותחה בשנות התשעים, בעקבות ניסוי מדעי שהתקיים בבית החולים איכילוב בו נבדקה השפעתם של מזונות שונים על רמת הסרוטונין במוח. בניסוי גילו כי צריכת לחם מעלה את רמת הסרוטונין במוח, מה שגורם לתחושת רוגע ושובע. בעקבות הניסוי, העלתה אולגה רז את הרעיון לפתח דיאטה שמתבססת על פחמימות מורכבות ולחם כגון: אורז, פסטה, גריסים ולחם.

 

מהו סרוטונין?

סרוטונין הוא מוליך מידע בעצבים, כשהוא מופרש בגוף אנו מרגישים תחושת רוגע וכשהוא חסר, אנו עלולים לחוש בירידה במצב הרוח ואף להיקלע לדיכאון. במצבים כאלו יש נטייה להשתוקק לפחמימות ולמזון מתוק. גילוי זה הוביל את אולגה רז לפתח את דיאטת הלחם. הלחם הוא שגורם לעלייה ברמת הסרוטונין אך לא לעלייה חדה מידי, כמו זו שנגרמת מאכילת מזונות ממותקים אלא בצורה מתונה יותר. אכילת לחם בצורה מבוקרת ותדירה במהלך היום שומרת על רמת סרוטונין גבוהה וכך מונעת את תחושת הרעב.

 
 

הבטחות הדיאטה

לגבי ירידה במשקל אין הבטחה חד משמעית, אך לגבי התחושה שמלווה את מי שעושה את הדיאטה, דווח כי היא מציפה אותו בתחושת נינוחות, במצב רוח מרומם ואפילו בשיפור איכות השינה.

 

 

ייחודיות הדיאטה

דיאטת הלחם דוגלת באכילת מגוון פחמימות מורכבות בכל 3-4 שעות במשך היום, זאת על מנת למגר את תופעת הרעב, ליצור איזון בגוף ולרדת במשקל ללא פגיעה בבריאות.

 

 

איך זה עובד?

מגיעים לפגישה בקליניקה, שם עוברים אבחון ראשוני אצל התזונאית אולגה רז הכולל התאמת הדיאטה למטופל, לצרכיו ולאורח חייו. לאחר שלושה שבועות מגיעים למפגש תמיכה קבוצתי שחוזר על עצמו מידי שלושה שבועות. כמות המפגשים מן הסתם משתנה לפי כל אדם.

 

דיאטת הלחם מושתת בעיקר על פחמימות מורכבות כמו לחם, אבל לא רק, גם קטניות וגריסים באים בחשבון. נקודת ההנחה בדיאטה זו היא רמת הסרוטונין הגבוהה שמתקבלת מאכילה מרובה של לחם, תחושת שובע שמלווה את התהליך לאורך זמן, וכתוצאה מכך גם אי רצון לאכילת מתוקים. נתונים אלו הם שעוזרים למבצעים אותה להתמיד בה לאורך זמן ואף ליהנות ממנה.

 

השיטה  דוגלת בתחושת שובע לאורך זמן, על כן אוכלים ארוחה קטנה בכל 3-4 שעות. ניתן לאכול גם בלילה, זאת מתוך הנחה כי שעות רבות ללא אכילה ותחושת רעב פוגעים בדיאטה.

 
בתאבון
 בתאבון 
 צילום: יח"צ 
 

 יתרונות

  • מעודדת שובע, טעימה ותורמת לבריאות.
  • קלה יחסית לביצוע.
  • מתאימה לכל כיס ולמרבית האוכלוסייה, גם לחולים במחלות כרוניות וגם לאנשים בריאים.
  • בשל אכילה מרובה של פחמימות מורכבות, הדיאטה מאפשרת לנו בעצם לעשות  דיאטה לא "מבאסת" ואמורה להשאיר אותנו במצב רוח מרומם, ערניים ולשפר את איכות השינה.

 

חסרונות

  • קיימים חסכים בערכים תזונתיים בשל אכילת לחם קל כמרכיב עיקרי, להבדיל מאלה שנקבל אם נאכל לחם שיפון או לחם מדגנים.
  • קיימת אפשרות לאובדן מסת שריר,  בשל מחסור יחסי בחלבונים ובשומנים בריאים.
  • בשל חוסר גיוון, הירידה תהיה איטית יותר לאחר הירידה המהירה בתחילת הדיאטה.

 

צו דיאטה

הדיאטה מתקיימת תחת פיקוח תזונתי קליני וקואצ'ינג תזונתי.

 

תפריט לדוגמא

על פי ההוראות ניתן לאכול את כל הארוחות בסנדוויצ'ים, אחת לכל 3-4 שעות. הפחמימות שמציע התפריט מגוונות ומורכבות: פסטה, גריסים, לחם מחיטה מלאה וקטניות. ירקות ללא הגבלה, בשר, עוף, פסטרמה, ביצים, דגים, מוצרי חלב רזים וממרחים, כגון אבוקדו, טחינה ואפילו איקרה. בנוסף לכך מומלצת שתייה מרובה של מים ונוזלים שאינם ממותקים.

 

ארוחה ראשונה: כריך משתי פרוסות לחם קל עם שכבה דקה של טחינה, מלפפון חמוץ פרוס ורצועות פלפל.

ארוחה שנייה: כריך משתי פרוסות לחם קל עם פסטראמה הודו, שכבה דקה של מיונז 5% ,עלי חסה ופרוסות עגבנייה.

ארוחה שלישית: צלחת של מרק ירקות קר עם שתי פרוסות לחם קל.

ארוחה רביעית: כריך משתי פרוסות לחם קל עם טונה משומרת וירקות.

 
 
לאכול כל 3-4 פעמים ביום
 לאכול כל 3-4 פעמים ביום 
 צילום: אימג בנק / Getty Images 
 

עלות הדיאטה 

מסלול ראשון: ייעוץ אישי עם התזונאית אולגה רז בעלות 550 ₪ ולאחר מכן 450 ₪ לכל מפגש שמתקיים כל 3-4 שבועות. כמות המפגשים משתנה מאדם לאדם.

 

מסלול שני: ייעוץ ואבחון אישי שלאחריו רוכשים כרטיסייה ל-8 מפגשים קבוצתיים בעלות של 1350 ₪.

 

מסלול שלישי: כרטיסייה ל-11 מפגשים בהנחייתה של אולגה רז בעלות של 1063 ₪.

 

מה עושים אחרי שיורדים?

מומלץ לרכוש כרטיסייה לעשרה מפגשים עם אולגה רז, וגם כאן מספר המפגשים משתנה מאדם לאדם. זהו צעד הכרחי על מנת לא ליפול במהירות חזרה להרגלים הישנים ולהחזיר את כל המשקל שירד. חשוב להישאר ערים להרגלים הישנים שלא מטיבים עימנו ורק על סמך התוצאות וההתמדה האישית לבדוק את עצמנו בשיתוף עם התזונאית ולהחליט האם הגענו לשלב שבו אפשר ללכת בלי מקל הליכה. במידה ויש נסיגה חשוב מיד להדק חגורה.     

 

עוד במדור "ממחר דיאטה":

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by