בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
פסח 
מדריך: כך תעברו את ארוחת החג בלי להשמין 
 
 קריאת הגדה של פסח    צילום: אימג' בנק / Getty Images    
פסח |
 

איך נשמור על המשקל שלנו ולא נעלה במשקל? הנה 16 טיפים שיכולים לעזור לכם. להדפיס ולשמור למקרה הצורך

 
 
 
 
 
 
 
 
 

העובדה שבחג הפסח נמנעים מאכילת בצקים אינה מבטיחה לנו הצרת היקפים, ואולי אף להפך. ארוחת ליל הסדר, מלאה בכל טוב וכך גם כל שבעת הימים שלאחריה. השולחן מלא במאכלי חג מסורתיים יחד עם תחליפים כשרים לפסח, כמעט לכל מאכל, ולא פחות משמינים. אז אולי קשה בתקופת החג להפחית במשקל, אך עם קצת מודעות,  ניתן לפחות לשמור על הקיים.

 

אבל איך?

אל תגיעו רעבים לארוחת החג
 אל תגיעו רעבים לארוחת החג 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

ד"ר דורית מאיר , דוקטור לנטורופתיה, דיאטנית ומאמנת אישית להרזיה וסיון אבוט-ברקן, דיאטנית פיזיולוגית   RD M.Sc מעניקות טיפים לחשיבה בריאה ו"קלה" בחג הפסח:

 

1. בזמן הסידורים, הקניות והבישולים לחג כדאי להצטייד במזונות דלי קלוריות כדי להפחית את הרעב והפיתויים לאכול מזונות עתירי קלוריות.

 

2. בצהריי החג אכלו מזונות דלי קלוריות כדי לאזן את מספר הקלוריות היומיות עם הארוחה החגיגית בערב.

 

3. אל תגיעו רעבים לסעודת החג, כדי לא להתנפל על האוכל. איכלו משהו קטן לפני האירוע כמו ירקות חתוכים, טריים או מבושלים, ומרק ירקות.

 

4. אם אתם מתארחים, הביאו אתכם סלט או ירק מבושל דל קלוריות, שאותו תוכלו לאכול בסעודה.

 

5. התנדבו לעזור למארחת. כך תמנעו מלשבת ליד האוכל ולנשנש.

 
 

6. השתדלו להגיע לאירוע עם בגד צמוד במותן שיזכיר לכם להפסיק לאכול ולא עם בגד רחב שגדל עם הקיבה.

 

7. אכלו בתכנון, תוך מודעות וזהירות: מלאו פעם אחת בלבד את הצלחת, אחרי שבדקתם את כל אפשרויות הקיימות. בחרו במזונות שאתם הכי רוצים לטעום וקחו רק אותם.

 

8. הקפידו לשתות מים לאורך כל היום וגם בזמן הארוחה. המים מעניקים תחושת שובע וגם מקלים על תופעת העצירות וכאבי הבטן שנוצרת מאכילת המצות. זכרו: 2 כוסות מים על כל מצה.

 

9. גם את הקניידלך העדיפו לאכול עם מרק. אותו אפקט כמו המצה והמים.

 

10. מומלץ להכין עוף בתנור ללא תוספת שומן במרינדה וללא העור, כך תחסכו שומן וקלוריות.

 
 
בריא אך משמין
 בריא אך משמין 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

11. הביצה שעל השולחן אומנם בריאה אך גם מלאה בכולסטרול. בליל הסדר מומלץ לוותר על אכילת החלמון, המכיל את כל הכולסטרול ואת רוב הקלוריות, מכיוון שאוכלים בארוחה זו גם בשר.

 

12. זכרו שביין מתוק יש כמות כפולה כמעט של קלוריות ביחס ליין יבש (90 קק"ל מול 170 קק"ל).

 

13. הוסיפו לירקות עשבי תיבול ולימון במקום רטבים עתירי קלוריות.

 

14. יש בחרוסת הרבה סיבים תזונתיים ולכן היא מזרזת יציאות. אך כיוון שהחרוסת מכילה פירות וגם אגוזים שהם בריאים אך משמינים, היא עתירה בקלוריות.

 

15. יש שוני בתכולת הקלוריות והשומן בין עוגיות הפסח השונות, אך כולן משמינות בצורה חריגה, גם ביחס לעוגיות רגילות. אלו המכילות קמח מצה גם תורמות לכאבי הבטן ולעצירות.

 

16. אם אתם לא יכולים להימנע מאכילת קינוח עדיף לאכול פרות טריים או יבשים או כדור גלידת סורבה.

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by