בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
בריאות וכושר 
שורפים קלוריות: לרחף באוויר כמו בקרקס 
 
 אימון כושר עם בינדו    צילום: יחצ אתר bindubody.com    
בריאות וכושר |
 

הכירו את בינדו - מכשיר הכושר שיפיל אתכם מהרגליים ויגרום לכם לרחף. בנוסף הוא גם אמור להרגיע ולהפיג מתחים, להפחית לחץ מעמוד השדרה ולחזק את שרירי הליבה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
להיתלות הפוך על הבינדו
 להיתלות הפוך על הבינדו 
 צילום: יחצ אתר bindubody.com 
 

חושבים שאימון כושר סטנדרטי הוא עינוי? מה דעתכם על אימון כשאתם תלויים באוויר הפוכים? זהו סוג האימון שמצפה לכם בשיעורי "בינדו" (BINDU). מדובר במכשיר התלוי באוויר וממנו משתלשלות רצועות.

 

את המכשיר הביאו לישראל עופרה קוצר ורועי שמואלי שגם מלמדים את השיטה שהיא מפגש של גישות מזרחיות ומערביות. רועי הוא מתעמל מכשירים ומדריך והוא מביא לאימון את נקודת המבט המערבית, עופרה היא מדריכת יוגה ומביאה לשיעור את הזווית המזרחית.  

 

המכשיר המוזר נולד מתוך מטרה לאפשר למתרגלי היוגה להגיע בקלות לתנוחות היפוך הקרויות בעגה המקצועית Inversion. לדברי עופרה התרגול כשהראש כלפי מטה מגביר את זרימת הדם אל המוח, מאריך את עמוד השדרה ובכך הוא משחרר לחץ מהחוליות, ומגדיל את טווח התנועה של המפרקים. כמו כן, היא סבורה כי שהייה במצב הזה מפיגה מתחים ומאפשרת להתמודד עם פחדים.

 

כמו רוקי

 

יכול להיות שלא השתכנעתם כי התחושה שבעוד רגע הפרצוף שלכם ימרח על הרצפה, יכולה להיות מרגיעה. וכאן נכנס לתמונה רועי שמציג יתרונות נוספים של הגישה, שאולי ידברו אליכם יותר. בשנים האחרונות שמים דגש רב בענף הכושר על שרירי הליבה, אלה שרירים הטמונים איפשהו מאחורי הפופיק והמקצוענים קוראים להם Core. חשוב מאוד לחזק אותם, במיוחד אם ברוב שעות היום כיסא הוא זה שתומך ביציבה שלכם. רועי מסביר כי במהלך השיעור מפעילים את שרירי ה-Core, והבטן. לדבריו "בעזרת תרגול עם הבינדו אפשר למתוח שרירים שבתנוחת עמידה רגילה לא נמצאים בשימוש".

 

עם הבינדו אפשר לעשות כפיפות בטן מזווית 180 מעלות, רוקי בלבואה סטייל, אלא שהתרגיל מעט יותר מתון מזה שסילבסטר סטאלון עושה בסרטיו מכיוון שהמכשיר תופס את המתעמל מהמותניים. לחיזוק פלג הגוף העליון אפשר לעשות תרגילים הלקוחים מהתעמלות המכשירים,  ובמיוחד הטבעות והמקבילים. רפרטואר התרגילים אינו מוגבל, מדריך יוגה או מדריך כושר מיומן יוכל לפתח תרגילים שונים ומשונים תוך חלוקה שונה של משקל הגוף ובחירה של השריר אותו הוא רוצה לחזק.

 

 

משפרים את שיווי המשקל ומחטבים את הגוף

רוקי עושה כפיפות בטן הפוכות
 רוקי עושה כפיפות בטן הפוכות 
 צילום: צילום מסך יוטיוב 
 

בעולם מכנים את הגישה "נדנדת יוגה", אך רועי ועופרה מבקשים לצאת מגבולות היוגה ולהעניק למתעמלים תועלות נוספות מעדיפים את המונח בינדו.

 

שיעור בינדו ממוצע נמשך שעה והוא מתחיל בחימום בעמידה או בשכיבה על מזרון. בהמשך עוברים לתרגול עם הבינדו בגובה נמוך, ומי שאינו חושש יכול לתרגל תנוחות הפוכות ולטפס אל הגובה. חלק מהתרגילים הם דינמיים וכוללים חזרה על כל תנועה מספר פעמים. קבוצה אחרת של תרגילים היא סטטית - נשארים בתנוחה קבועה כמה רגעים, כך מחזקים ומעריכים את השריר, וכשמתנתקים מהקרקע יש גם עבודה על שיווי משקל.

 

פעילות אירובית לשריפת קלוריות מתבצעת רק בחלק הראשון של החימום, בשאר האימון הפעילות היא אנאירובית -שמתאימה למיש שרוצה לחזק את השרירים ולחטב את הגוף.

 

 
 

כמה זה עולה?


 צילום: יחצ אתר bindubody.com 
 

מכשיר בינדו עולה 747 שקלים, אבל מומלץ לרכוש אותו רק אם אתם בעלי הכשרה רלוונטית ביוגה או כושר. שיעור חד פעמי עולה 75 שקלים, בקניית כרטיסייה המחיר של שיעור בודד יורד. השיעורים הם בקבוצה של חמשה מתאמנים. בתחילת הדרך מלווים את הקבוצה שני מדריכים, האחד מדגים והאחר מוודא שאף אחד לא יתרסק.

 

איפה מתקיימים השיעורים?

 

יש ברחבי הארץ כמה מדריכים שקנו מהזוג שמואלי את המכשיר, אבל לא עברו אצלם הכשרה ולכן כדאי לבדוק מה הניסיון של כל מדריך אליו אתם פונים. רועי ועופרה מקיימים שיעורים בסטודיו של סאני ברחוב בן גוריון 72 בתל אביב.  מידע נוסף באתר bindubody.com.

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by