בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
נכנסים לכושר 
סודות מחדר הכושר של נלה גולדנברג 
 
  צילום: יח"צ, טל גבעוני    
נכנסים לכושר |
 

על איזה מכשיר כושר מתאמנת נלה גולדנברג באופן קבוע, מה היא שומעת במהלך האימון, מה היא אוכלת לאחר מכן ומה אומרת הדיאטנית שלנו על השגרה של נלה? מדור חדש

 
 
 
 
 
 
 
 
 

נלה גולדנברג (23), פרצה לחיינו בעונה השנייה של ה"יפה והחנון" שם היא צוותה לאור החנון המזוקן ומהר מאוד יחסיהם גלשו אל מדורי הרכילות. לפני שנלה הפכה ליעד פפראצי מועדף, היא הייתה אחראית משמרת בחנות בגדים, אבל מאז שהיא ואור זכו במקום השני בתוכנית, היא פצחה בקריירת דוגמנות. בין צילומי קמפיינים להשקות, נלה מוצאת זמן לעשות גם כושר ומתייצבת לפחות פעמיים בשבוע ב"הולמס פלייס" ברחובות לכמה אימוני חובה שעוזרים לה לשמור על הגזרה. 

 

» השאלון

נלה גולדברג
 נלה גולדברג 
 צילום: יח"צ, ליאור קולדררו 
 

כמה פעמים בשבוע את מתאמנת ובאילו שעות?
"פעמיים בשבוע בשעות אחר הצהריים."

 

מה תוכנית האימון שלך?
"פעמיים בשבוע, בעיקר אירובי, צמודה למד צעדים שנותן לי אינדיקציה שאני עומדת ביעדים שלי, מתאמנת על האליפטי - שורף שומנים, פחות אימוני כוח."

 

מה מטרת האימון?
"דיאטה, שמירה על משקל הגוף, מודעת לעצמי ומקפידה להתאמן באופן קבוע."

 

האם מלווה אותך מאמן?

"לא, אני נהנית לנהל את האימון בעצמי."

 

האם את מתאמנת לבד?
"כן, אני והמוזיקה שלי."

 

מה מתנגן באייפוד שלך?

"מוזיקת האוס."

 

איך את שומרת על הגזרה, יותר שעות אימון או פחות קלוריות?
"פחות קלוריות ומשתדלת יותר שעות אימון."

 

מה הם החטאים הקטנים שלך?
"מתוק וג'אנק."

 

האם את אוכלת לפני האימון? ומה אחריו?
"אוכלת אחרי אימון בעיקר חלבונים, טונה והרבה."

 

מה את אוהבת במועדון בו את מתאמנת?
"את הרוגע והאינטימיות, יש ספייס לכל מתאמן והפרטיות שלי נשמרת. בנוסף מועדון מאובזר כמו שצריך."

 

על מה את מסתכלת בזמן האימון?
"בעיקר על עצמי במראה, חושבת ושומעת האוס."

 

מה הכיף שלך בסיום האימון?
"אין לי סבלנות, מסיימת את האימון וממשיכה לדרכי."

 

האם נתקלת בקשיים לשלב שגרת אימונים בקריירה?
"בכללי לא, אבל כשסדר היום שלי יותר עמוס אני מתאמנת פחות."

 

» דבר המומחית: "החלבון הוא מיתוס"

מזונות עשירים בחלבונים
 מזונות עשירים בחלבונים 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

כמו נלה, כך גם מתאמנים רבים אחרים, אוכלים מזונות עשירים בחלבון בגלל האמונה כי זה ייחטב את גופם. פנינו ללימור פרידמן, דיאטנית קלינית ותזונאית ספורט, לברר את הסוגיה. "השרירים, כמו כל תא ורקמה אחרת בגוף בנויים מחלבון" מסבירה פרידמן. "מזונות עשירים בחלבון הם ביצה, לה יש את הערך הביולוגי הכי גבוה, יש חלבון גם במוצרי חלב, במוצרי בשר (עדיף - חזה עוף או הודו), יש חלבון סויה, ויש חלבון בדגים חיים ומשומרים כגון הטונה שלנה אוכלת."

 

המיתוס בגינו מתאמנים אוכלים חלבון אחרי אימון נולד מכיוון שהגוף מפרק את החלבון שבשרירים ליצירת אנרגיה אם אין לו מקורות אחרים. רבים מאמינים כי אם הם יאכלו חלבון הם יפצו את הגוף ויבנו את השריר. אבל לימור מדגישה כי אין אמת במיתוס הזה, לדבריה "זה שגוי לאכול רק חלבונים, הגוף זקוק גם לפחמימות, נוזלים ואולי מלחים. כמו כן, הגוף זקוק למקורות אנרגיה זמינים שיתפרקו מהר ואילו החלבון מתפרק לאט. מעבר לכך זה יכול לגרום לרעב וחולשה, זו ממש לא שיטה להרזיה."

 

אז מה כן כדאי לאכול?

 

התזונה שאחרי אימון חשובה, משום שהיא מאפשרת לגוף לתקן ולבנות רקמות שנפגעו במהלכו. בחצי השעה שאחרי האימון הגוף מגייס את כל המשאבים העומדים לרשותו לבניית השרירים ולחידוש מאגרי האנרגיה. כדי שתהליך ההתאוששות יהיה יעיל ובריא, ממליצה לימור פירדמן לאכול דווקא יותר פחמימות מאשר חלבונים. ארוחה הבנויה מ-200 גרם יוגורט ופרוסת לחם או לחילופין סנדוויץ' עם גבינה טובה מאוד להתאוששות.

 

אם אוכלים טונה, עדיף שהיא לא תהיה בשמן מכיוון שזה מעכב את הפירוק. כתחליף לארוחה שלמה אפשר לסחוב בתיק חטיפים שיש בהם לא יותר מ-150 קלוריות ולוודא שיש בהם חלבון ושיהיו דלי שומן עד 5% שומן ל-100 גרם. אם אין תיאבון אפשר לאכול פרי שמכיל סוכר זמין, למשל תמרים או בננה, אז אפשר לדחות את הארוחה בעוד 20 דקות.

 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by