בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
תזונה ודיאטה 
מגילת הקלוריות: כמה שווים מאכלי העצמאות? 
 
 חג שמח!    צילום: סטודיו nana10    
תזונה ודיאטה |
 

לקראת המנגלים של יום העצמאות: למה עדיף לאכול סטייק פילה מאשר אנטריקוט, כמה קלוריות יש בשיפוד פרגית ואיך ניתן לחסוך בקלוריות מיותרות כשעושים על האש?

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 צילום: סטודיו nana10 
 

יום העצמאות הוא בעצם שם נרדף לחג המנגלים. אומנם מדובר ביום אחד בשנה, אבל זה לא הופך את הקלוריות לפחות נספרות, ויש הרבה מהן. לפני שאתם מתחילים לנגב את החומוס, להתנפל על הקבב ולטעום מהמרשמלו של הילד תציצו כמה זה עולה לכם.

 

 

אז לא צריך להימנע לגמרי מהחגיגות ומותר לנפנף ולטעום, רק רצוי לעשות זאת בחוכמה. "ניתן להחליף את הפיתה הרגילה בפיתה מקמח מלא, היא בעלת אותו ערך קלורי רק יותר משביעה או לחילופין להסתפק ב-'פיתת ביס' בגודל מוקטן", מסבירה סיון אבוט-ברקן, דיאטנית פיזיולוגית RD M.Sc.

 

"את סלטי הירקות, החומוס והמטבוחה רצוי להכין לבד בבית, כך שולטים בכמות השמן הנכנסת לתוכם. וכמובן זכרו שהשתייה הממותקת היא ריכוז קלוריות ריקות ומבוזבזות. עדיף לשתות מים, סודה או משקה דיאטטי ולשמור את הקלוריות השתייה לאלכוהול, שלרוב מהווה חלק בלתי נפרד מאכילת בשר אך גם אותו יש לשתות במתינות."

 

הנה עוד כמה טיפים של אבוט-ברקן שיעזרו לכם כשתעשו "על האש" ביום העצמאות ובכלל:

 

1. מעבר לכמות הקלוריות הגדולה שבסטייק האנטריקוט הוא גם מכיל רמת שומן רווי גבוהה המזיקה לכלי הדם וללב. במקומו ניתן לאכול סטייק פילה אשר מכיל הרבה חלבון, ברזל וויטמין B12 עם 5% שומן בלבד.

 

2. זכרו להמעיט בכמות השמן של המרינדה לבשר, הסלטים והרטבים, שכן הם אלו שמעלים את כמות הקלוריות של המנה.

 

3. עדיף להימנע מבשר טחון כמו קבב והמבורגר. אם החלטתם שאי אפשר בלעדיהם, הכינו אותם לבד בבית מבשר טחון שאינו שמן.

 

4. זכרו שדווקא לכנפיים, אותם מרבים לזלול בכמויות גדולות, יש אחוזי שומן גבוהים, יחסית ליתר חלקי העוף.

 

5. הסרת העור של העוף לפני צלייתו, תחסוך גם שומן וגם קלוריות.

 

6. הידעתם? צלייה על גריל חשמלי בריאה יותר מצלייה על גריל פחמים עקב היווצרותם של חומרים לא בריאים בבשר מהריאקציה בינו לבין האש הגלויה.

 

7. תגישו הרבה ירקות לשולחן. אפשר סתם לחתוך ולפרוס יפה, לקצוץ סלט או לשפד ולצלות על האש.

 

8. מרשמלו הוא קינוח לא משמין במיוחד. יש בו מעט קלוריות יחסית, שמקורן בסוכר והוא לא עשיר בשומן כמו קינוחים סטנדרטים. ניתן להוסיף כקינוח גם סלט פירות או אבטיח, אך כמובן במידה הנכונה כי גם בהם יש לא מעט סוכר.

 

והדיאטנית מאיה מואיז מוסיפה:

 

9. קחו אתכם את אחמ"ד - ואכלו פשוט חצי מכל דבר שיוגש לכם.

 

10. החזיקו בידכם תמיד כוס מלאה של משקה דיאטטי, כך הידיים שלכם יהיו תמיד עסוקות מדי כדי להכניס אוכל נוסף לפה.

 

עוד בנושא דיאטה:

 

אכלתם? שתיתם? נהניתם? ממחר דיאטה - כל הדרכים לרזות

 

מה אמור להיות המשקל התקין שלכם? בדקו במחשבון BMI

 

יוצאים לבלות? כדאי שתדעו כמה קלוריות יש בכוס בירה, המבורגר ומאכלים אחרים

 

בחזרה לערוץ אופנה ולייף סטייל» 

 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by