בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
נכנסים לכושר 
סודות מחדר הכושר של איה כורם 
 
  צילום: יח"צ, רוני כנעני    
נכנסים לכושר |
 

איך משלבת הזמרת איה כורם בין קריירה לשגרת אימונים, למה היא מעדיפה שיעורי פילאטיס על פני כל שיעור אחר והאם יש קשר בין כאבי הברכיים מהם היא סובלת לרכיבה על אופניים? המומחה שלנו מסביר

 
 
 
 
 
 
 
 
 

איה כורם (31) שריגשה אותנו לפני כמה שנים עם השירים "שיר אהבה פשוט" ו"יונתן שפירא", עובדת בימים אלה במרץ על האלבום השלישי שלה "לאלף את הסוסים", שמתוכו כבר אפשר לשמוע את השיר "שש ועשרים". העבודה על האלבום שואבת ממנה זמן רב, "כל כאבי הראש ההפקתיים", היא אומרת, "הפיננסיים ואחרים עוברים אצלי ואצל המנהל האישי שלי וזו קריעת תחת". אבל כורם בכל זאת מוצאת זמן לשמור על כושר ועכשיו היא מגלה לנו איך היא עושה את שני הדברים במקביל.

 
איה כורם
 איה כורם 
 צילום: סטארשיין 
 

כמה פעמים בשבוע את מתאמנת ובאילו שעות?
"משתדלת לרוץ שלוש פעמים בשבוע בערך 40 דקות כל פעם, כשזה יוצא אני יותר ממרוצה. עושה פילאטיס פעמיים בשבוע בשעות הבוקר בסטודיו B . אלוהים יודע שעשיתי הרבה ספורט בחיים ופילאטיס הוא דבר היחידי שאני מחזיקה בו מעמד הרבה שנים. אני מתאמנת עם המדריכות מייכֵּלי רותם ואביטל איזנשטט  - הם מדהימות,  אין דרך אחרת להגיד את זה."

 

למה פילאטיס?

"אני לא נוסעת במכונית, אלא רק רוכבת על אופניים, בגלל זה היו לי כאבי ברכיים. חברה הציעה לי לנסות פילאטיס. זה לא רק תיקן אותי, נהייתי יותר כוסית."

 

מה מטרת האימונים?
"אני מקווה שאני מסבירה כמו שצריך - פילאטיס מחזק את כל המקומות בגוף שנועדו לפורענות, זה משפר את היציבה משפר את הגמישות, מחזק ומחטב ומרגיע. שעה של תרגילים בהם אני לא חושבת על שום דבר. "

 

איך את שומרת על הגזרה, יותר שעות אימון או פחות קלוריות?

"לפחות בשבילי, לא עובד להימנע מלאכול דברים שאני אוהבת, אז אני משתדלת לאכול הכול אך במינון קטן."

 

מה הם החטאים הקטנים שלך?

"שוקולד, שוקולד, שוקולד."

 

האם את אוכלת לפני האימון? ומה אחריו?

"אין משהו מיוחד. לפני ריצה אני משתדלת לא לאכול משהו כבד כי אחר כך ההרגשה באימון לא נעימה."

 

מה הכיף שלך בסיום האימון?

"אני רצה הביתה."

 

מה מתנגן באייפוד שלך?

"על ההליכון אני צופה בסדרות שאני אוהבת. על אופניים או בריצה בחוץ יש לי אוזניות ענקיות שכולם צוחקים עלי כשהן מונחות לי על הראש אבל אני אוהבת אותן כי שומעים בהן ממש טוב. אני שומעת כל מה שנותן לי אנרגיה. יש אלבום מדהים שיצא ל-Glasvegas, מצאתי את עצמי מקשיבה לו מלא."

 

האם נתקלת בקשיים לשלב אימונים עם קריירה?

"אין לי בוסים, אז אני יכולה לעשות מה שאני רוצה ומתי שאני רוצה. התמזל מזלי ויש לי עבודה שמאפשרת לי לנהל את הלו"ז שלי בעצמי. אני מגיעה למועדון בבוקר ופשוט מאוד רגוע שם - להיכנס ולנקות את הראש."

 

 

» דבר המומחה: "גם כשכואב אפשר לכופף את הברכיים"


 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

שרון זגון, פיזיוטרפיסט מוסמך, בעל קליניקה בבת חפר ואחד המומחים בפורום של קופת החולים מכבי מסביר, כי בניגוד למיתוס זה לא מזיק לכופף את הברכיים במהלך אימון ובכלל. לדבריו, דווקא יישור של הרגליים למלוא טווח התנועה יכול להפחית את רמת הכאב.

 

זגון מסכים כי פעילות גופנית כפילאטיס יכולה לעזור לטיפול בכאבי ברכיים, אבל מדגיש כי צריך לעשות זאת עם הכוונה מקצועית. אם מדובר בכאב חריף ובלתי נסבל, כדאי להימנע מפעילות וללכת להיבדק. "כשיש בעיות ברכיים צריך להפחית את העומס על הרגליים ולהימנע מדחיפה של משקל הגוף כנגד משטח". בהליכה או בריצה מופעל עומס שכזה, אך לא ברכיבה על אופניים. לא כל התרגילים בפילאטיס מומלצים, הוא מזכיר כי יש בשיטת האימון הזו תרגילים בהן הרגליים דוחפות משטח, התרגילים האלה עלולים ליצור עומס רב מדי. כמו כן, הוא מציע להימנע מועמס הנוצר בעת יישור הרגל כנגד התנגדות של קפיץ, כפי שיש בחלק ממכשירי הפילאטיס. 

 

 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by