בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
מה ללבוש 
אמריקן איידול: קולקציית קיץ 2011 של The Hellers 

אמריקן איידול: קולקציית קיץ 2011 של The Hellers

 
מה ללבוש |
 

בהוליווד לובשים את העיצובים שלה על השטיח האדום ובתל אביב היא צברה עדת פאשניסטות מעודכנות. המעצבת והצלמת הישראלית דניה הלר מספרת על הקולקציה החדשה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

אם הייתם פוגשים את דניה הלר לפני קצת יותר מעשור, סביר להניח שלא הייתם מעלים על דעתכם שצעירת ההיי-טק האמריקנית תזיע בעתיד כמעצבת אופנה תל אביבית בעלת מותג הנושא את שם משפחתה - The Hellers. הלר, 34, שנולדה בלוס אנג'לס להורים ישראליים, החליטה לחתוך מעולם ההיי-טק המפנק לפני 11 שנים, הגיעה לארץ כדי לטייל ולהדריך צעירים, ובדרך התאהבה במקום וקצת אחר כך גם בעולם העיצוב.

 

אחרי שלמדה על אמנות וצילום בניו יורק, החליטה לקחת את השאיפות הארטיסטיות שלה צעד קדימה דווקא בישראל וסיימה כבוגרת מגמת האופנה של שנקר. "בלימודים הבנתי שיש לך רגע אחד בלבד להשפיע על משהו", היא מספרת בעברית מתובלת באנגלית. "האימפקט הוא מיידי, או שהוא לא קיים - כך שהתפיסה שלי היא ליצור בגדים שידברו בפני עצמם".  

 

 
 צילום: יחצ 
 

לאחר שעבדה ב"פטרוזיליה" הישראלית-אמריקנית ובמפעל לעיצוב ג'ינס באל.איי, התמחתה ב"ריבר איילנד" הבריטית, עיצבה קצת עבור "לי-קופר" ועמדה רגע לפני ייאוש מהתעשייה המקומית, החליטה על הקמת מותג עצמאי משלה בייצור מקומי.

 

ב-2008, כשהיתה "מוכנה לתת מעצמי 300% עבור המותג", פתחה עם אחיה יורם את The Hellers, שהשיק במקביל גם אתר קניות אינטרנטי בינלאומי משלו. "חלק גדול מהעבודה הוא החוש הזה, קצת לקרוא בקלפים ולהביא לאנשים את החדש", אומרת הלר. "אם אתה מייצר פריט יקר הוא צריך להיות 'פאשן פורוורד' מספיק כדי להצדיק את המחיר. אם הבגדים פשוטים, למה שלא יקנו אותם במקום אחר?".

 

 
 צילום: יחצ 
 
 

איזי גואינג אורבני

הסגנון העיצובי של המותג הוא יומיומי, או כפי שהיא מכנה אותו "לבוש איזי-גואינג אורבני עם סוג של אימפקט". הלר מסבירה שהיא חייבת שיהיה לפריטים טאץ' אישי "וכמובן שיהיו עשויים ברמה הכי גבוהה שאפשר".

 

לצד המכירה ברשת, היא מספקת בגדים גם לבוטיקים מקומיים דוגמת "רזילי" ו"בוטיק 5", ומוכרת את התוצרת בחנויות מקומיות בבירות האופנה שמעבר לים. ההתחלה היתה עם ז'קטים וג'ינסים בשטיפת אסיד, "שעדיין לא היו נפוצים, בגזרות קלאסיות ושילובי בדים מטורפים. עם הזמן למדתי לדייק יותר", היא נזכרת.

 

 
 צילום: יחצ 
 
 

האינטרנט היא צורת קנייה חדשה ומיוחדת. אנשים לא מחפשים קולקציה, אלא פריטים מסויימים

 

בעונה שאחרי, כשראתה שהלקוחות ממשיכות להזמין שמלות סטרפלס הבינו האחים הלר שהקונספט הוא לא עיצוב בגדים לעונה מסויימת, אלא כאלה שניתן יהיה לייצר כל עוד יש להם ביקוש - מגבעתיים ועד לטקסס. "האינטרנט היא צורת קנייה חדשה ומיוחדת. אנשים לא מחפשים קולקציה, אלא פריטים מסויימים. בגלל שבאתי מעולם עסקי שלא קשור לאופנה, אני תמיד מנסה לחשוב מה אני יכולה להביא ללקוח שאחרים לא יכולים. בגלל זה אני בקשר עם לקוחות שמזמינים אצלנו".

 

השינוי הגדול ביותר קרה כשהחלו להציג בשואו-רום ליפים והעשירים בהוליווד - ובגדים של המותג החלו להראות על שטיחים אדומים (בין השאר על כוכבת "צעקה 4" ו-"90210" איימי טיגרדן), בטלוויזיה (כמו על מנחת חדשות E!, ג'וליאנה רסניק) ובעקבות החשיפה גם במגזינים כמו "טין ווג" ו-"אין סטייל". מאז, אנשים ברחבי העולם בוחנים את המותג הישראלי. "הלקוחות שלי מבינות אופנה", אומרת הלר, "ולמדתי שמה שנמכר בישראל, יהיה מוצלח גם מעבר לים".

 

 
 צילום: יחצ 
 

הבשורה על פי דניה

העיצובים החדשים שהושקו בשבועות האחרונים, מביאים לדה הלרס אווירת וויקנד נושן. ההשראה היא משנות ה-20 של המאה הקודמת, אבל דווקא כפי שנתפסו בשנות ה-70. מסובך? לטענת הלר מדובר דווקא ב'איזי-שיק' קז'ואלי ונינוח.

 

בין הפריטים בולט אוברול קצר וסמי-שקוף עם כפתורים בחזית שיוצרים מראה מתוחכם אך אוורירי ונינוח ומגיע בצבעים כמו אדום, נייבי או שחור. אוברול מרשים אחר - הפעם באורך מלא - עשוי מבד קרפ, שניתן ללבוש עם כתפיות או כסטרפלס בלעדיהן, מראה פחות מזיע לבנות ישראל שמחפשות מראה קלאסי עם אדג'.

 

 
 צילום: יחצ 
 

"לא הייתי בטוחה איך יגיבו לשקוף", מודה הלר. "הקולקציה לא היתה קלה, הפרופורציות השתנו, יש הרבה יותר עור חשוף". אחת החולצות היא טוניקת משי חושפת כתף, אבל משולבת בכפתורים, כך שניתן ללבוש אותה בתוך המכנסיים למראה מוקפד או מחוצה להן באופן נינוח.  

 

אחת ההברקות היא גופיית "קרוס באק" עשויה כמה סוגי בדים ודוגמאות בשקיפות משתנה, שעל הקולב נראית פשוטה - אבל כשנלבשת על הגוף בהצלבה עורפית, עושה רושם של פריט ערב חיוני לפאשניסטה הצעירה.

 

 
 צילום: יחצ 
 

הלר, שגם מצלמת את הקולקציה בעצמה מידי שנה, יודעת המחירים שהיא דורשת עבור העבודה אינם זולים ואולי מתאימים יותר לשוק הבינלאומי ששמח לרכוש און-ליין, אבל לא ממהרת להתנצל על כך.

 

"התגובות לבגדים פשוט מדהימות. היה לי חשוב להביא את הצבע, למצוא את הבדים המיוחדים והטקסטורות. אחרי הכל, אני לא חושבת על איך לעצב ללקוחה, אלא איזו בשורה להביא לה". 

 

 
 צילום: יחצ 
 

טווח מחירים: 290-1200 שקלים. להשיג בבנות (דיזינגוף 212, שנקין 40, תל אביב), בוטיק 5 (לינקולן 5, תל אביב), אמילקה (סוקולוב 63, רמת השרון), סניפי רשת רזילי ברחבי הארץ.

 

>>> הברווזון המפואר: בגדי הים של Ugly duckling

>>> אזעקת טרנד: תכשיטים גדולים וירוקים

>>> סלמון סקין: כבר התאבזרתן בפריט ורוד לקיץ?

>>> רק על הקבקבים: הקלוגס מהניינטיז חוזרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by