בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
גוף ונפש 
הזמן הזה בחודש: טיפול טבעי ותזונתי בכאבי המחזור 
 
 כואב אבל פחות?    צילום: אימג' בנק / Getty Images    
גוף ונפש |
 

את לא חייבת לסבול בזמן המחזור ואת גם לא חייבת להסתמך רק על כדורים. תזונה מאוזנת העשירה בסידן, אומגה 3 ו-6 יכולה לשפר את הרגשתך פלאים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מי לא מכירה את הימים האלה בחודש, שמלווים בחולשה, עייפות, עצבנות (זה לא אנחנו, זה ההורמונים), פצעונים ובעיקר בכאבים. אם עד היום חשבתן שהפתרון הוא ליטול משכך כאבים או לסבול, מסתבר שיש עוד דרך להפחית את הכאב בצורה משמעותית ואפילו למנוע אותו.

 

סבלן של נשים רבות

 

למעלה מ-50% מהנשים סובלות מכאבי מחזור, כ-10% מהן סובלות באופן הפוגע באיכות החיים בצורה קשה מאוד. מ' מרמת גן, מנהלת מכירות, מספרת שבכל חודש, מספר ימים לפני קבלת הווסת, הכאבים מתחילים אצלה באיזור הבטן התחתונה והאגן ולאחר מכן גם מקרינים לאיזור הגב והרגליים. "תמיד קינאתי בבנות שעוברות את הווסת החודשית בשלום", היא אומרת, "אצלי לא היה חודש אחד שבו לא התכווצתי מרוב כאבים. אני תמיד סוחבת איתי בתיק כדורים למקרה שזה יתקוף אותי לא מוכנה".

 

מ', כאמור, לא לבד. נשים ונערות רבות בארץ ובעולם מדווחות על כאבים לפני הווסת (הנקראים גם: תסמונת קדם וסתית) ובמהלכה. כאבים אלו נפסקים בד"כ יומיים-שלושה לאחר הופעת המחזור החודשי. אבל איך מונעים או משככים אותם? בדיוק בשביל זה ריכזנו עבורכן טיפים לתזונה נכונה שאמורה להפחית  במידה משמעותית את הכאבים שלכן בזמן הווסת החודשית.

 

מיכל גרשוביץ, דיאטנית קלינית ברשת סטודיו c ,אומרת שהסיבה השכיחה ביותר לכאבי מחזור היא כיווץ והרפיית כלי הדם, המורכבים משריר חלק ולכן אכילת שומנים מסוג אומגה 3 ו-6 יכולה לעזור.

 

איפה ניתן למצוא אותם?

צלחת אומגה 3
 צלחת אומגה 3 
 צילום: אימג' בנק / Getty Images 
 

אומגה 6: שמנים מהצומח - תירס, סויה, שומשום קנולה.

 

אומגה 3: דגי הים הצפוני (סול, בקלה, טונה, מקרל, סלמון, סרדינים), אגוזי מלך, זרעי פשתן ועלים ירוקים.

 

"כמו כן" אומרת גרשוביץ, "מחקרים מראים כי גם צריכת סידן של כ-1000- 1200 מ"ג ביום בתוספת ויטמין D מפחיתה את כאבי המחזור".  

 

מקורות לסידן: כוס חלב, תרד, ברוקולי , יוגורט.

 

"גם צריכה נמוכה של מגנזיום בתפריט עלולה לתרום לכאבי מחזור". ולכן ההמלצה של הדיאטנית היא צריכה של מגנזיום במינון של 250-350 מ"ג ליום.

 

מקורות במזון: אגוזים, דגנים, מוצרי חלב, דגים, פירות יבשים.

 

כל מה שהזכנו יכול להשפיע ולהקל בטווח הארוך, זאת אומרת שכאבי המחזור יפוגו רק אם האישה מנהלת אורח חיים בריא ומשופע במזונות שצוינו לעיל. אם תאכלו קוטג', למשל, בזמן המחזור, זה לא יקל את הכאב שלך בזמן אמת, אך אם תצמדו לתפריט הכולל אומגה 3 ו-6, סידן ומגנזיום במינון מספק, הכאב שלכן יופחת משמעותית.

 
 

אבל מה בדבר השפעה מיידית?

קוהוש שחור
 קוהוש שחור 
 צילום: flickr By dmott9 
 

יש נשים (כמו כותבת שורות אלה), שימשיכו לאכול מזונות עתירי שומן (מישהו אמר בורקסים?) ויתקשו לשנות הרגלי תזונה לא טובים. עבורן פנינו לתמיר צמח, נטורופת בכיר ומתמחה בתהליכי פריון והריון, שמציע דרך לטפל בכאבים בדרך טבעית, והכי חשוב - מיידית.

 

"ישנם שני מרכיבים שעוזרים בהקלה נקודתית לכאבי מחזור עוויתים", אומר תמיר, "צמח הקוהוש השחור ומינרל המגנזיום."

 

קוהוש שחור (Cimicifuga) הוא צמח מרפא נפוץ שהגיע לתרבותנו מהאינדיאנים האמריקאיים אשר השתמשו בו להקלה על כאבי מחזור ותסמיני גיל המעבר. "מחקר עדכני" מוסיף תמיר, "מצא כי תכשיר מצמח זה הפחית משמעותית תחושות של דיכאון, חרדה, מתח ותנודות קצוניות במצבי רוח. גם ברחבי אירופה מהווה הקוהוש השחור כתחליף פופלרי לתמיכה בגיל המעבר וכאבי מחזור."

 

תוסף המגנזיום הוכתר כאחד התוספים הנפוצים ביותר להקלה על כאבי מחזור. "מתברר" אומר תמיר, "כי מחסור במינרל זה עשוי לגרום באופן ישיר לתסמיני הכאב העוויתי ולמגוון רחב של סימפטומים נלווים. השלמתו תקל מיידית על תופעות אלו".

 

את מינרל המגנזיום ניתן להשיג בבתי הטבע כתוסף תזונתי, ואת הקוהוש השחור ניתן להשיג בבתי הטבע כצמח יבש, בכמוסות של תמצית יבשה או במיצוי אלכוהולי. בכל מקרה יש להתייעץ עם בעל מקצוע לפני נטילת תוספים.

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by