בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
חוזרים ללימודים 
כמה קלוריות מסתתרות בארוחת העשר של הילדים? 
 
 חשובה. ארוחת עשר     צילום: אימג' בנק / Getty Images    
חוזרים ללימודים |
 

היא נראית קטנה ולא מזיקה, אבל בארוחת העשר של הילדים יש הרבה תוספות מיותרות. אז כמה קלוריות יש במאכלי הבוקר השונים ואיך ניתן לצמצם אותן בלי להשאר רעבים?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

כמו בכל שנה לקראת החזרה של ילדיכם לבית הספר, גם השנה בוודאי תתלבטו מה להכין להם לארוחת עשר. על אף שהיא נראית בדרך כלל קטנה לא מזיקה, היא כוללת לרוב שילוב של לחם (פחמימות) עם ממרחים (חלבונים או שומנים) או תוספות חלבון אחרות, מה שהופך אותה לבעלת פוטנציאל אדיר לקלוריות מרובות. מסיבה זו, ריכזנו עבורכם טיפים שכדאי לאמץ בכדי להפוך את ארוחת העשר של ילדיכם לבריאה יותר ומשמינה פחות.

 

בטח כבר שמעתם רבות על תרומתה של ארוחת הבוקר, שנחשבת לארוחה החשובה של היום,  אך מסתבר כי ארוחת העשר חשובה לא פחות. "בבוקר הגוף בשלבי התעוררות ולכן מומלץ לתת לילדים ארוחה קטנה" מסבירה ד"ר דורית מאיר, דוקטור לנטורופתיה, דיאטנית קלינית ומאמנת אישית להרזיה, "אך לקראת השעה 10 כשהגוף כבר ערני, זקוקים הילדים לאנרגיה כדי להפעילו. ארוחת העשר מסייעת בנוסף לחיזוק הקשב והריכוז ומשפרת את יכולות הלמידה. מאיר מוסיפה כי "מסיבה זו לא כדאי לוותר על ארוחת העשר, רק תשימו לב טוב טוב למה שנכנס לסנדוויץ' של ילדיכם."

 

כמעט כל בוקר מבקשים הילדים את אותו כריך מוכר ואהוב מלא בשוקולד למריחה, אך לדבריה של ד"ר מאיר כריך כזה עלול להיות מזיק מאוד לבריאותם: "ארוחה כזו כוללת לרוב סוכרים ופחמימות פשוטות אשר גורמים לתנודות חדות ברמות הסוכר בדם ובעקבות כך לרעב מוגבר, רצון חזק למתוקים במשך כל שעות היום, חוסר שקט ועייפות כרונית."

 

אז מה עושים? "חשוב לדעת", אומרת מאיר, "כי תזונה זה הרגל ובגילאים קטנים ניתן לשנות הרגלים. צריך ללמד את הילדים לאכול נכון בהדרגה, צעד ראשון הוא להוסיף לכל ארוחה לפחות ירק אחד שילדים אוהבים כמו עגבניות שרי, מלפפון וגמבה".

 

אבל מה אם הילד לא רוצה? "בכדי להשיג את שיתוף הפעולה של הילדים", מסבירה רונית כהן- גלעדי, דיאטנית קלינית ומאמנת אישית להרזיה, "כדאי לשתף אותם בתכנון הארוחה ואף בהכנת הסנדוויץ', כך הם ילמדו על המשמעות של אכילה בריאותית ומגוונת. הגיוון בארוחת העשר הוא חשוב ביותר מכיוון ככל שהאוכל מגוון יותר כך הוא יכלול יותר אבות מזון."

 

הנה עוד כמה טיפים של ד"ר דורית מאיר ורונית כהן- גלעדי לארוחת עשר מזינה ומאוזנת

 

1. הקפידו להכין את הסנדוויצ'ים של ארוחת העשר בעצמכם ולא לתת לילדים כסף לקנות אותם בקפיטריה, זאת כדי להשיג שליטה על איכות הסנדוויצ'ים ועל כמות הקלוריות שהם מכילים. הרי את בעלי הקפיטריות לא באמת מעניינת בריאות הילדים אלא הרווחים שיצברו.

 

2. הבסיס לכל סנדוויץ' טוב הוא הלחם. מומלץ להשתמש בלחם מקמח מלא כי הוא שומר על תחושת שובע לאורך זמן. עדיף לקנות את הלחם ארוז בשקית מהסופר מאשר ממאפייה, מכיוון ששם לעיתים משתמשים בקמח לבן אך מצפים אותו בסוכר שרוף כדי לתת לו גוון חום וכך מוכרים אותו כלחם מלא לשווא.

 

3. אם הילד סובל מעודף משקל או נטייה להשמנה ניתן להחליף את הלחם המלא בלחם קל, אשר מכיל מחצית מכמות הקלוריות אך יש בו בדיוק את אותם ויטמינים ומינרלים החיוניים לגוף כמו אלו של הלחם המלא.

 

4. הטבע יודע בדיוק מה טוב בשבילנו הבעיה היא שאנו לא תמיד מקשיבים לו. מזון מהטבע תמיד עדיף על מזון מתועש או מעובד, שמאט את חילוף החומרים כי קשה לגוף לפרק אותו. אם הילדים מתעקשים לאכול מזון מעובד יש לתת להם אותו בחכמה. למשל אם כבר כריך עם פסטרמה אז שתהיה מנתח שלם, כריך עם ממרח שוקולד רק פעם אחת בשבוע.

 

 צילום: סטודיו nana10 
 

5. חשוב מאוד לכלול בארוחת העשר חלבונים, כגון ביצה, טונה וגבינה, אשר מסייעים לבניית תאים ולגדילה. מכיוון שהילדים נמצאים בגיל בו הם עדיין גדלים זה חשוב עבורם במיוחד.

 

6. חשוב לצייד את הילדים בבקבוק מים ולא מיץ, לא רק שמים אינם מכילים כלל קלוריות, הם אף עוזרים לירידה במשקל כי הם מזרזים את חילוף החומרים של הגוף. כמו כן, המים תורמים לשמירה על רעננות וערנות ובכך מעלים את כושר הריכוז. לעומתם, המיצים למיניהם מכילים כמויות גדולות של חומרים משמרים וסוכרים ועל כן משמינים מאוד ויוצרים היפראקטיביות אצל הילדים.

 

7. ידוע שילדים אוהבים ממתקים והרבה, אבל כשזה נוגע לארוחת עשר השתדלו מאוד שלא לתת לילדים ממתקים, עוגות, עוגיות וחטיפים מלוחים, אשר מהווים מתכון בטוח להשמנה ובעיות בריאותיות בעתיד כגון סכרת. את הממתקים וכן את חטיפי הבריאות ניתן להחליף בפירות, אשר עשירים בוויטמינים ומינרלים.

 

8. במקום השוקולד למריחה עתיר הסוכרים הפשוטים והקלוריות ניתן למרוח בכריך דבש, ממרח חרובים, חמאת בוטנים, חלווה או ריבות בטעמים שונים. כך הורגים שתי ציפורים במכה אחת, גם ממלאים את צורכי הילדים במתוק וגם שומרים על המזון בריא ומזין.

 

9. חשוב להקפיד על טריות המזון ולא לשים לילדים בתיק מזון שעלול להתקלקל בטמפרטורות גבוהות, כמו ממרח מיונז או פסטרמה. אם הסנדוויץ' מכיל מוצרים אלה עדיף לשים אותם בצידנית אישית.

 

10. בכדי להעלות את ערכם התזונתי של הירקות עדיף לקלף אותם ולשים בקופסא נפרדת, במקום לחתוך ולהכניס לסנדוויץ'. זאת מכיוון שכאשר חותכים ירקות הם מאבדים חלק מהוויטמינים שלהם.

 

11. עדיף לדחות את אכילת הפרי לארוחה נפרדת ולא לכלול אותה כחלק מארוחת העשר, זאת מכיוון שאם מעמיסים יותר מדי סוכרים בו-זמנית זה עלול לגרום לנפילת סוכר ואילו תפקידו של האוכל הוא מתן אנרגיה.

 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by